3 צפייה בגלריה
פעילות הגדוד של סא"ל במיל' שי פרץ
פעילות הגדוד של סא"ל במיל' שי פרץ
חייל מילואים, ארכיון
מבוכה למשרד הביטחון: בדיוק בתקופה שבה המדינה נלחמת על המשך שירותם של אנשי המילואים, ואחרי הכרזת הממשלה – לפני כחודשיים – על סל הטבות חדש בשווי עשרות מיליוני שקלים למשרתי מילואים פעילים, מתברר שהדברים אינם מתנהלים כשורה.
מרבית ההטבות החדשות והמשופרות אמורות היו להגיע למשרתים דרך מועדון "בהצדעה", שמקביל למועדון "חבר" של משרתי הקבע. אלא שתקלה טכנית מונעת זה שבועות ארוכים את הכניסה לאתר עבור משרתים רבים, בטענה שגויה שלפיה הם אינם זכאים יותר לחברות במועדון מאחר שלא שירתו במילואים בעת האחרונה.
חלק גדול מאלו שנתקלו בהודעה זו עשה מילואים גם כלוחמים בתעסוקות מבצעיות באיו"ש בשנה האחרונה. במשרד הביטחון הודו בתגובה לפניית "ידיעות אחרונות" ו-ynet שהתקלה מוכרת וטענו שהיא טופלה ושבהתאם יוארך מועד פקיעת התוקף של חלק מההטבות החדשות. אלא שמבדיקה חוזרת עולה שהתקלה עדיין קיימת, והדרך להטבות אלו חסומה עבור חלק ממשרתי המילואים.
3 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים של אחים לנשק
מסיבת עיתונאים של אחים לנשק
מסיבת עיתונאים של "אחים לנשק", חודש שעבר
(צילום: יאיר שגיא)
3 צפייה בגלריה
פעילות הגדוד של סא"ל במיל' שי פרץ
פעילות הגדוד של סא"ל במיל' שי פרץ
הדרך להטבות חסומה עבור חלק ממשרתי המילואים. ארכיון
בנוסף, אלו שכן הצליחו להיכנס לאתר "בהצדעה", גילו בימים האחרונים הודעה חדשה וחריגה שלפיה רשתות המזון המופעלות כספקיות הנחה למשרתי המילואים, החליטו על הפסקת שיתוף הפעולה וההנחה לא תינתן יותר. מדובר בהנחה בשיעור של 7% על כל קנייה ברשתות המזון, עד סכום של 3,000 שקלים בחודש. בתקופה של לפני חגי תשרי או פסח הטבה זו גדלה, ואף מכפילה עצמה לסביבות 14% הנחה, כלומר קרוב ל-500 שקלים הנחה בחודש.
משרתים במילואים המשתמשים בהטבה באופן קבוע טוענים שהיא הפופולרית ביותר מאחר שמדובר בצריכת מזון בסיסי ולא במותרות כמו יתר ההטבות.
ממשרד הביטחון נמסר בתגובה שרק קארפור, ענקית המזון הצרפתית שנכנסה לאחרונה לישראל וכן רשת יינות ביתן שתחת בעלותה, הפסיקו את ההתקשרות. "משרד הביטחון, בשיתוף מועדון בהצדעה וצה"ל, פועלים כדי להיטיב עם אוכלוסיית משרתי המילואים. שיתוף הפעולה של מועדון בהצדעה עם רשתות מזון גדולות נמשך והמועדון פועל להרחיבו לרשתות נוספות. רק החודש, היקף הרכישות ברשתות המזון גדל ב-12%", נמסר ממשרד הביטחון בתגובה. "לצערנו, רשת אחת החליטה משיקוליה להפסיק את שיתוף הפעולה ב-15 באוגוסט".
מרשת קארפור לא התקבלה תגובה.