חשד לרצח ברמלה: מוסא אבו מוסא, תושב לוד בשנות השישים לחייו, נורה היום (שלישי) לפנות בוקר ברמלה, מותו נקבע במקום. המשטרה פתחה בסריקות אחר חשודים. אבו מוסא הוא הנרצח ה-81 בחברה ערבית מתחילת השנה.
הדיווח על התקרית התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב איילון בשעה 06:15. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום דיווחו על גבר כבן 60 עם פצעי ירי, ללא סימנים חיים, וקבעו את מותו. שוטרי תחנת רמלה פתחו בחקירה עם קבלת הדיווח על פצוע ירי ברחוב ברמלה. המשטרה החלה באיסוף אמצעי תיעוד בסביבת הזירה ובחיפוש ממצאים פורנזיים על ידי חוקרי הזיהוי הפלילי. הרקע והנסיבות בבדיקה, כשההערכה היא שהרצח הוא על רקע סכסוך משפחות מדמם. במשטרה בודקים כיווני חקירה נוספים.
3 צפייה בגלריה
מוסא אבו מוסא
מוסא אבו מוסא
מוסא אבו מוסא, שנורה למוות הלילה
3 צפייה בגלריה
זירת הרצח ברמלה
זירת הרצח ברמלה
זירת הרצח ברמלה, הבוקר
מפקד המחוז ניצב אבי ביטון קיים הערכת מצב בתקווה למצוא קצה חוט שיוביל לפענוח הרצח. חוקרי המעבדה לזיהוי פלילי אספו ממצאים מהזירה, וחוקרים שעברו ברחוב, כאמור, אספו תיעוד ממצלמות האבטחה ותשאלו שכנים ועוברים ושבים. תושב לוד שהכיר את אבו מוסא סיפר: "לצערי נמשיך לספור גופות של נרצחים, כל עוד לא יכנסו למבצע ויחסלו את החזקת הנשק בבתים וברחוב הערבי. נראה כאילו אין חוק וסדר במדינה".
הקורבן הוא כאמור הנרצח ה-81 בחברה הערבית מתחילת השנה. שלשום בבוקר מחו עשרות בני אדם בשיירות רכבים שיצאו מהגליל לירושלים על עשרות קורבנות הרצח בחברה הערבית מתחילת השנה, ונגד הטיפול בפשיעה. בין היתר השתתפו במחאה משפחות שאיבדו את קרוביהם בעקבות הפשיעה במגזר. במהלך המחאה עשרות כלי רכב גרמו לעומסי תנועה בכביש 6 לדרום באזור באקה אל-גרבייה.
אחמד מחאמיד, תושב אום אל פחם, אמר: "זה חשוב לנו לצאת למחאה נגד הפשיעה בחברה הערבית. אין מצב לא לעשות כלום. חייבים להשמיע את הזעקה לכל האחראים בממשלה שמזלזלים בדמנו. נמאס לנו לחיות עם האווירה הקשה ולפעמים חושבים לנטוש את הארץ ולנסוע להתגורר בחו"ל בכדי לשמור על חיינו".
3 צפייה בגלריה
  כמה מהאנשים שנרצחו מתחילת השנה בעקבות הפשיעה בחברה הערבית
  כמה מהאנשים שנרצחו מתחילת השנה בעקבות הפשיעה בחברה הערבית
כמה מהאנשים שנרצחו מתחילת השנה בעקבות הפשיעה בחברה הערבית
במקביל, המשטרה פתחה בחקירת אירוע ירי בערערה, שבמהלכו נורה תושב המקום (47) ונפצע באורח קשה. מהמשטרה נמסר כי הפצוע נורה בעת שיצא מביתו בכפר, ופונה על-ידי גורמי רפואה לקבלת טיפול רפואי. שוטרי מרחב מנשה פתחו בסריקות אחר חשודים, לצד איסוף ממצאים בזירה על-ידי חוקרי מז"פ.