שרה נתניהו, רעייתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הטיחה אמש (שישי) במנהיגים יהודים-אמריקנים כי הם לא מגנים את הדברים שנאמרים עליה ועל משפחתה, אחרי שאלה מחו בפני ראש הממשלה על קידום המהפכה המשפטית ותהו איך הממשלה מאפשרת שיח משתולל של הימין הקיצוני. "איך אתם לא מגנים את הדברים שאומרים עליי ועל המשפחה שלי? איך אתם נותנים לקריאות כאלה להשתולל? לא שמעתי אתכם מגנים את זה כשהשוו אותנו לנאצים או להיטלר", אמרה להם.
1 צפייה בגלריה
שרה נתניהו באירוע  מטעם ארגון FASHION 4 DEVELOPMENT לזכרה של המלכה אליזבת'
שרה נתניהו באירוע  מטעם ארגון FASHION 4 DEVELOPMENT לזכרה של המלכה אליזבת'
שרה נתניהו בארה"ב. כעסה על הקריאות
(צילום: אוהד קב)
דברי רעייתו של נתניהו נאמרו בפגישה שקיים ראש הממשלה עם מנהיגים מיהדות ארה"ב, שעות אחרי נאומו בכינוס השנתי של העצרת הכללית של האו"ם. בפגישה השתתפו נציגים מאיפא"ק, הליגה נגד השמצה, הסוכנות היהודית, הוועד היהודי-אמריקני (AJC), הדסה, הקהילה הפרסית, הסורית והבוכרית, הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, קק"ל ועוד.
ביהדות ארה"ב היו מי שהתגייסו גם להפגנות נגד ראש הממשלה נתניהו במהלך שהותו בניו יורק. המוחים עשו מאמצים לגייס את יהודי ארה"ב להפגנות, חילקו כרטיסיות בבתי הכנסת, הקימו שילוט בשכונות יהודיות בעיר ושיתפו פעולה עם תנועות, בתי כנסת והארגונים היהודיים בעיר.
נתניהו עצמו לא התייחס בנאומו בעצרת האו"ם כלל לנושא המהפכה המשפטית. מחוץ למטה האו"ם בניו יורק הפגינו כ-2,000 בני אדם, במה שהוגדר כ"אם כל ההפגנות" - השיא של שבוע המחאה בארה"ב. ג'סי אפשטיין, סטודנט לרבנות ב"היברו יוניון קולג'", מוסד יהודי ללימודי דת בניו יורק, סיפר: "אני כאן כדי להפגין בעד הדמוקרטיה הישראלית. זו הפעם הראשונה שלי השבוע. כשהייתי בישראל בקיץ שעבר ביליתי שם תקופה, לא רק ללימודים. אני חושב שזה חשוב גם לישראלים וגם ליהודים ברחבי העולם, בתפוצות, להרים את קולנו עבור מדינה יהודית דמוקרטית במזרח התיכון".
שרה נתניהו מתלווה לראש הממשלה בביקורו בארה"ב בשבוע האחרון, והשתתפה בעצמה בכמה אירועים. שלשום הייתה במפגש נשות מנהיגי העולם אחרי שהוזמנה על ידי ג'יל ביידן, רעייתו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. היא פגשה שם בין השאר גם את רעייתו של נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן. ביום שלישי השתתפה באירוע של נשות ראשי המדינות, בסימן של שינוי חברתי דרך הכוח של תעשיות האופנה והיופי.
פורסם לראשונה: 23:53, 22.09.23