"כל מי שיביא יהודי הרוג - יקבל רכב חינם", כך בחר לפרסם בעל מגרש רכבים באזור רמאללה לפרסם את העסק שבבעלותו בימי המלחמה. הפרסום, שהדהד ברשתות החברתיות, יצר גל מסית ואלים נגד יהודים וישראלים - והוביל לפשיטה של כוחות אוגדת איו"ש על העסק, שבמהלכה נעצר בעל המגרש וכלי הרכב הוחרמו.
נערים פלסטינים בדקת דומיה מול דגל חמאס

כחלק מהמאמץ לבלום את תופעת ההסתה ולחסל את תשתיות חמאס בגזרה - שבמסגרתו נעצרו יותר מ-200 מסיתים מתחילת המלחמה - עצרו הלילה (בין ראשון לשני) כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב 16 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון, בהם טארק עבדאללה אחמד סאלם, בכיר חמאס. בנוסף, הכוחות פתחו במרדף אחר מחבלים שביצעו ירי לעבר רכבים ישראלים סמוך לגשר א-זאוויה בחטיבת אפרים.
בשבוע האחרון פתחו כוחות צה"ל במבצע "בוקר חדש" בכפר אל-מועייר שבבנימין, שתכליתו הייתה מאבק בהסתה. במסגרת המבצע נתפס אמל"ח, הוחרמו דגלי חמאס וחומרי תעלומה וחולקו צווי הריסה למבנים בלתי חוקיים בכפר.
5 צפייה בגלריה
חומרי הסתה באיו"ש
חומרי הסתה באיו"ש
חומרי הסתה ודגלים שהוחרמו באיו"ש
במקביל, בשבועיים האחרונים מקיימים הכוחות את מבצע "שקיעה ירוקה" בחברון, העיר המשמעותית ביותר בנוגע לתשתיות חמאס באזור - שבה התקיימה בזמן המלחמה הפגנה נגד ישראל, שבה השתתפו אלפי פלסטינים שנופפו בדגלי ארגון הטרור.
אנשי צה"ל זיהו הסתה חמורה בכפר נעלין, שם הזדהו עם ארגון הטרור חמאס. בין היתר, אותר סרטון שבו נראים נערים צעירים בני 15-14, כשהם רעולי פנים ומרכינים ראש מול דגל חמאס במעין דקת דומיה. בחלקים שר ונים של הכפר נתלו דגלי חמאס על צריחי מסגדים, וברשתות פורסמה הקלטה הקוראת לאנשי הכפרים נעלין ודיר-קדיס לחסום את הכביש העוקף של חווארה ולמנוע מעבר של מתנחלים באמצעות זריקת אבנים ובקבוקי תבערה.
5 צפייה בגלריה
הפגמת תמיכה בחמאס, בחברון
הפגמת תמיכה בחמאס, בחברון
הפגמת תמיכה בחמאס, בחברון
(צילום: REUTERS/Mussa Qawasma)
5 צפייה בגלריה
הפגמת תמיכה בחמאס, בחברון
הפגמת תמיכה בחמאס, בחברון
(צילום: REUTERS/Mussa Qawasma)
בעוד שמרבית ההסתות נעשות ברשתות החברתיות דוגמת טיקטוק ואינסטגרם על ידי פעילים חברתיים, יותר ויותר בעלי עסקים מייצרים שיח מסית במטרה לגרור את הרחוב הפלסטיני לעימותים עם כוחות הביטחון הישראליים. כך למשל, במקרה אחר של הסתה פרסמה בעלת חנות ללבני נשים דברים נגד חיילים וישראלים, ונעצרה על ידי בלשי היחידה המרכזית במחוז יהודה ושומרון (ימ"ר ש"י).
לפני כשלושה שבועות בעל פיצרייה פרסם תמונה של אחת החטופות, ועליה פרטים להזמנה מהחנות במטרה לבזות את החטופה. בתגובה חתם אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס על צו סגירה לחנות וחלקה הקדמי נהרס. כמה ימים לאחר המקרה אותרה באזור כתובת גרפיטי של צלבי קרס לצד דגל פלסטין.
גורם ביטחוני בכיר הסביר כי "כחלק מהמלחמה נגד חמאס-דאעש, כוחות הביטחון בפיקוד מרכז עושים את מרב המאמצים על מנת לעצור או לחסל כל דבר שיש לו סימן של חמאס. בשונה מבעבר, היריעה הורחבה גם למחבלים שהסיתו לטרור ברשתות החברתיות ולא רק לאלו שעסקו בפעילות טרור צבאית. עד כה קיימנו מעצרים רבים, בהם נעצרו מסיתים שקראו להרוג יהודים או הביעו סולידריות, גם הקטנה ביותר, בטבח בעוטף עזה".