ח"כ איתמר בן גביר בריאיון לאולפן ynet
(צילום: גיל יוחנן, אבי חי)

גורמים משפטיים בכירים הגיבו הערב (יום א') לקריאות של ח"כ איתמר בן גביר לפיטורי היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה. "הייעוץ המשפטי, כמו גם פרקליטות המדינה, ימשיכו כתמיד לעשות עבודה משפטית מקצועית".
הגורמים הוסיפו כי "אותם עקרונות משפטיים א-פוליטיים, שהנחו את הייעוץ המשפטי מאז קום המדינה, ימשיכו להיות ההשראה שלאורה נלך. האינטרס הציבורי וטובתה של מדינת ישראל הם המנחים אותנו".
היועצת המשפטית לממשלה צפויה להתנגד להצעת החוק, שתעניק לבן גביר סמכויות חסרות תקדים על מדיניות המשטרה.
1 צפייה בגלריה
גלי בהרב מיארה ואיתמר בן גביר
גלי בהרב מיארה ואיתמר בן גביר
גלי בהרב מיארה ואיתמר בן גביר
(צילום: יואב דודקביץ, אלכס קולומויסקי)
בן גביר, המיועד להיות השר לביטחון לאומי, אמר מוקדם יותר היום בריאיון לאולפן ynet כי היועמ"שית אכזבה אותו, שכן לטענתו "אין מדינה דמוקרטית בעולם שבה השר לא קובע את המדיניות, חוץ מאשר במדינות משטרה". "אני לא מתרגש ממנה, אבל יש כאן בעיה", אמר בן גביר על היועמ"שית. "איך יכול להיות שעברה פחות מיממה, והיא כבר גיבשה עמדה על הצעת החוק? אני מחזיק מאנשי משרד המשפטים אנשים רציניים, שמקדמים דיונים ויושבים בשולחנות עגולים. היא הייתה צריכה להזמין את כל המשנים שלה. בממשלה הנוכחית העבירו בממשלת מעבר הסכם עם לבנון - היא שתקה, בעניין מני מזוז - היא תמכה, והעבירו עוד כל מיני דברים לא חוקיים שלא בסמכות שלהם. אז אתה שואל את עצמך, יש כאן יועמ"שית עם אג'נדה? ולצערי אני מקבל תמונת מצב שכן, וזה מטריד אותי".
"יש לא מעט ח"כים ושרים מיועדים מהליכוד שאומרים לי שצריך לפטר אותה", המשיך בן גביר. "אני חושב שצריך בכל דבר להיות מאוזן, לשמוע אותה ולראות את ההתנהלות שלה, אבל אין ספק שאם נטיית הלב שלה היא פעם אחר פעם לפסול החלטות של ממשלה מכהנת ולא באמת להיות יועצת כשמה כן היא, אלא בעצם להפריע ולתקוע מקלות בגלגלים - אני חושב שהיא צריכה לעשות חשבון נפש ולהחליט אם מתאים שהיא תהיה יועצת לממשלה כזו. אני בא בלב פתוח ובנפש חפצה לשמוע אותה ולראות את סגנון העבודה שלה, אבל אני מוכרח להודות שהיא באמת אכזבה אותי".