"הבטיח שהכל יהיה בסדר"

רס"ר (מיל) שי טרמין ז"ל
המונים הגיעו אתמול (שבת) משעות הבוקר לבית משפחת טרמין בראש פינה, לאחר שבליל שבת התקבלה הבשורה המרה על נפילת הבן רס"ר (מיל') שי טרמין בדרום רצועת עזה. טרמין, דור שישי לבני המושבה הוותיקה, הוא הבכור במשפחה. "ברגע שפתחתי את הדלת הם לא היו צריכים להגיד לי כלום", סיפרה אימו שלומית.
לדבריה, שי לא חשש מהמלחמה בדרום ויצא אליה בידיעה שיחזור ממנה בשלום. "הוא כל הזמן שלח לנו הודעות וביקש שנמשיך לשלוח לו אנרגיות חיוביות. הוא עדכן שהוא חזק ומצב הרוח של כולם טוב". כשבוע לפני שנפל קיבלה המשפחה מכתב משי, שבו עדכן מהשטח. "הוא כל הזמן ביקר לחזק אותנו, במקום שאנחנו נחזק אותו. הבטיח שהכל יהיה בסדר ושהוא חזק. אמר שהוא יחזור, מעולם לא דיבר על אפשרות אחרת, תמיד היה חיובי".
3 צפייה בגלריה
רס"ר (במיל') שי טרמין ז"ל
רס"ר (במיל') שי טרמין ז"ל
רס"ר (מיל') שי טרמין ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
שי היה אמור להתחיל השנה ללמוד עבודה סוציאלית בכללה האקדמית תל חי, במטרה לטפל בנוער בסיכון. "לפני הגיוס הוא עשה שנת שירות בפנימיית 'אהבה' עם נוער במצוקה, ובעקבות השנה הזאת החליט ללמוד עבודה סוציאלית", סיפרה האם. "הוא היה מלח הארץ. ילד, נער, בחור וגבר מדהים שעזר לכל העולם ונתן את לבו למשפחה ולחברים בכל מקום שהיה".
בשנה שעברה אחיו הצעיר רוני חלה בסרטן, ובמשך שנה הם נאבקו יחד על חייו. "אנחנו בדיוק חוגגים לו שנה מאז שעבר את השתלת מח עצם והפך לילד בריא, ואז הגיע המקרה הזה. חשבנו שתהיה לנו שנה טובה ובשורות טובות. שי ועמית ישנו איתו בכל לילה בבית חולים, החזיקו אותו וטיפלו בו. הם היו משפחה למופת – אחים שיש רק להצדיע להם, ועכשיו איבדתי את היקר לי מכל".

"הכתר של המשפחה"

סרן אושרי משה בוצחק ז"ל
רבים הגיעו אמש לבית של משפחת בוצחק בחיפה, לאחר שנודע על נפילת בנם, סרן אושרי משה בוצחק ז"ל, בקרב בצפון רצועת עזה. אושרי, מפקד צוות בסיירת הנח"ל, התארס לאחרונה עם בת זוגו רביד, והשניים תכננו להינשא הקיץ.
"אושרי הגיע הביתה לפני שבוע וחצי בפעם הראשונה מאז תחילת הלחימה. חייל שלו, עדי חרב, נהרג והדבר הראשון שאושרי עשה כשבא הביתה היה לנסוע למשפחה של החייל שלו בבית ג'ן, לנחם את ההורים", סיפר עדי אלוני, חבר ילדותו. "הוא היה גיבור, נפל כגיבור – המשפחה והחברים שבורים. המוות של אושרי זו אבדה גדולה מאוד לשכבה שלנו".
3 צפייה בגלריה
סרן אושרי משה בוצחק ז"ל עם ארוסתו רביד
סרן אושרי משה בוצחק ז"ל עם ארוסתו רביד
אושרי ז"ל וארוסתו רביד. היו אמורים להתחתן בקיץ
עדי הוסיף כי אושרי לא פחד על עצמו ושסיפר לחברים על הפעילויות המשמעותיות שביצעו ברצועת עזה. "הוא סיפר שהם שהו בבתים, שעושים עבודת טיהור מאוד טובה לחיסול המחבלים, ודאגו מפגיעה בחפים מפשע. הוא לא חשש, תמיד רצה להיכנס ראשון, להוביל".
אושרי הותיר אחריו הורים, חמישה אחים קטנים, בת זוג וארבעה סבים וסבתות. "איזו מציאות זו ששני סבים ושתי סבתות קוברים נכד? אושרי היה הכתר של המשפחה. כשיצא הביתה עשו לו כזאת שמחה. כל כך התכוננו לחתונה שלו, ולצערנו אנחנו נאלצים להביא אותו לקבורה".

"ערכי, פטריוט, ציוני"

סמ"ר ניר רפאל קנניאן ז"ל
סמ"ר ניר רפאל קנניאן ז"ל, לוחם סיירת גבעתי מקיבוץ בית קשת, נפל שלשום מפיצוץ מטען חבלה בבית שהכוחות סרקו בחאן יונס. "ניר היה בן 5 כשהגיע עם משפחתו לקיבוץ, לאחר שעלו לישראל", סיפרה גלית ארז, ידידת המשפחה.
"הוא היה ספורטאי וכדורגלן מצטיין, עשה קורס מאמנים בווינגייט וידע מזמן שהוא רוצה ללכת ולהיות בסיירת מובחרת. הוא היה ערכי, פטריוט, ציוני", הוסיפה. "לפני שבועיים הוא יצא להתרעננות ופגשתי אותו. הוא סיפר בלהט ובגאווה על השירות, לא פחד, היה אמיץ וחדור ביטחון בצדקת המשימה".
3 צפייה בגלריה
סמ"ר ניר רפאל קנניאן ז"ל
סמ"ר ניר רפאל קנניאן ז"ל
סמ"ר ניר רפאל קנניאן ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
ניר עבר במהלך השירות קורס מ"כים והיה אמור להשתחרר משירותו הצבאי בעוד מספר חודשים. טרם כניסתו לעזה כתב ניר לחבריו: "אני מאמין בלב שלם שמה שאני, הצוות שלי, הפלוגה שלי, הצק"פ שלי, וכלל צה"ל ככלל, ישנה את ספרי ההיסטוריה ויובל אותנו לתקופה חדשה אשר בה אף ארגון טרור לא ירצה להתעסק איתנו. הרוח שלי והרוח של כולם חזקה מאוד, רוח לחימה בלי פחד, רוח של לוחמים, אריות, מכונות מלחמה שהתאמנו במשך שנתיים לרגע הזה. אנחנו עם מלוכד ורק יחד ננצח. עם ישראל חי. אני אשמור על עצמי ואתם תשמרו על עצמכם, אוהב אתכם".
מאירה, חברתו, ספדה לו: "אני אוהבת אותך, אני מצטערת, אנא סלח לי. ניר אהוב שלנו, ילד פלא עם לב נדיר ואור כוכבים בעיניים. אני לא מאמינה שאני מניילנת את התמונות שלך ומניחה ליד הפרחים כדי שנוכל להיפרד ממך. אני מצטערת שה'הותר לפרסום' השתלט גם עליך. תמיד נזכור אותך חייכן וטוב לב, נחבק את המשפחה שלך ונתפלל לשלום לזכרך. עלה למעלה בנחת מלאך שלנו".

"אתה הדבר הכי טוב שקרה לי"

רס"ב (מיל') אלכסנדר שפיץ ז"ל
רס"ב (מיל') אלכסנדר שפיץ ז"ל, לוחם בגדוד 6623, נפל שלשום בקרבות בדרום רצועת עזה. בתקופה האחרונה התגורר אלכס יחד עם זוגתו מרגריטה באשקלון.
רס"ב (במיל') אלכסנדר שפיץ ז"לרס"ב (מיל') אלכסנדר שפיץ ז"לרס"ב (מיל') אלכסנדר שפיץ ז"ל
"איך עזבת אותי ככה, את הילדים?", כתבה בכאב מרגריטה. "בעולם אכזר כל כך. אין אוויר לנשום בלעדיך, אין אור יותר. לא רוצה לחיות בלעדיך. תחזור, אהוב שלי, בבקשה שיקרה נס. מסרבת להאמין! שמישהו יגיד שאני חולמת. אין לי חיים בלעדיך אהוב שלי. אתה הדבר הכי טוב שקרה לי".
אחד החברים ספד לו ברשתות החברתיות: "אלכס, הלב נשבר. לא מאמין שאני שומע עליך כשאני יוצא החוצה מעזה. יש לך לב ונשמה, שמור עלינו".

חיבוק מבית שמש

סמ"ר בירהנו קאסיה ז"ל
סמ"ר בירהנו קאסיה ז"לסמ"ר בירהנו קאסיה ז"לצילום: דובר צה"ל
סמ"ר בירהנו קאסיה ז"ל, לוחם בסיירת גבעתי בן 22 מבית שמש, נפל שלשום לאחר שמטען חבלה התפוצץ בבית שסרקו הכוחות בחאן יונס. באותו האירוע נפל גם סמ"ר ניר רפאל קנניאן ז"ל ונפצעו באורח קשה חמישה לוחמים נוספים.
עליזה בלוך, ראש העיר בית שמש, כתבה לבני המשפחה: "תושבי העיר בית שמש עוטפים אתכם בכאב העצום על נפילת בנכם גיבור ישראל. משפחת העיר מחבקת אתכם ותלווה אתכם".
פורסם לראשונה: 23:28, 23.12.23