שופט בית המשפט השלום בראשון לציון, מנחם מזרחי, דחה את טענתה של שרת התחבורה מירי רגב - שדרשה למנוע מהמשטרה לעשות שימוש מהמסמכים שהוחרמו מלשכתה לפני כשבועיים. בהחלטתו, הדגיש השופט כי "לאור המסמכים הקיימים, קיים יסוד סביר התומך בחשד כלפי רגב שהיא - יחד עם עוזריה - פעלה במסגרת תפקידה בדרך של מרמה והפרת אמונים הפוגעת בציבור".
השופט הבהיר כי רגב עשתה זאת, לפי החשד, "תוך שימוש לרעה במשרתה ובניגוד עניינים, ותוך ערבוב חמור של מערכת השיקולים וקבלת ההחלטות בין תפקידה וסמכויותיה כשרת תחבורה ובין פעילותה בתחום האישי-פוליטי לקראת קידום אינטרסים פרטיים ופוליטיים". בנוסף כתב בנימוק החלטתו: "החברות בכנסת אינה הופכת לעיר מקלט לחברי כנסת המבצעים עבירות פליליות תוך כדי ביצוע תפקידם כחברי כנסת". הדברים פורסמו לראשונה בחדשות רשת. עם זאת, השופט קבע כי חלק קטן מהמסמכים אכן חוסים תחת חסינותה כנבחרת ציבור.
1 צפייה בגלריה
תחקיר המקור: "הסודות של מירי רגב"
תחקיר המקור: "הסודות של מירי רגב"
(צילום: מארק ישראל סלם, מתוך "המקור" רשת 13)
לפי הדיווח, בפשיטה על משרד התחבורה, המשטרה אספה 51 מעטפות, קלסרים וארגזים, שבהם יש אלפי מסמכים. ביניהם: יומן הפגישות של רגב מאז 2 בינואר 2023 עד למאי 2024, מסמכים המתייחסים לביקור רגב בעיריות, מסמך הכתובים בו הנחיותיה של רגב, ומסמך המכונה "תעדוף מקצועי".
במהלך הפשיטה, רגב ניסתה למנוע את כניסת החוקרים ללשכתה בטענה שכאמור, חוק החסינות הפרלמנטרית אוסר עליהם להחרים מסמכים הנמצאים ברשותה.
מאז נחשפה הפרשה, בתחקיר "המקור" של חדשות רשת, שרת התחבורה החליפה גרסאות במספר הזדמנויות שונות. תחילה רגב לא הכחישה את קיומם של מסמכי "הרמזור", אך טענה שפעלה בענייניות. בהמשך, בתגובת עורך דינה נמסר כי היא כלל לא מכירה את המסמכים ונטען כי ייתכן שהם מזויפים.
במרכז החקירה המשטרתית נגד רגב ולשכתה, נזכיר, עומדים "מסמכי הרמזור" - השיטה הפוליטית לפיה תעדפה לכאורה רשויות על פי הקרבה הפוליטית שלהם אליה והיכולת שלהם לעזור לה בפריימריז. בלשכתה נתפסו מסמכים ומחשבים, שינותחו בניסיון לענות על השאלה המרכזית כדי להתקדם בחקירה: האם המסמכים שהוצגו בתחקיר "המקור" הם אותנטיים או "מומצאים", כפי שטוענת רגב.
במקביל ל"מסמכי הרמזור" הפעילה לכאורה רגב רשימה עם מטרה זהה, שבה הוגדרו פעילי ליכוד לפי יכולתם לסייע לה לפי השיטה הבאה: "יהלום" (פעיל משמעותי), "עוגן" (פעיל חשוב), "פעיל מרכזי" ו"פעיל רגיל".