הצהרת תובע לפני הגשת כתב אישום הוגשה השבוע נגד שני תושבי היישוב מעלה עירון שבצפון בגין חטיפה וסחיטה באיומים של תושב באקה אל גרביה. על פי החשד, הם דרשו ממנו שישלם להם מאות אלפי שקלים, וכשסירב - חטפו אותו ותלו אותו על עץ ביער בצפון. הוא נפצע קל כתוצאה מכך.
חקירה סמויה נוהלה במהלך החודשים האחרונים נגד החשודים, במסגרת המאבק נגד ארגוני פשיעה ועבירות הסחיטה באיומים של יחידת יאחב"ל בלהב 433. מהחקירה עולה כי הקורבן לווה סכום של 80 אלף שקל מהחשודים, ואלה ביקשו לגבות בתמורה סכום של 400 אלף שקלים. לאחר שלא הצליח לעמוד בדרישות, נסחט הקורבן באלימות על ידי החשודים, שאיימו עליו ועל בני משפחתו.
1 צפייה בגלריה
איום איומים סחיטה אדם נתלה נסחט חטיפה פשע ארגוני פשיעה משטרה משטרת ישראל
איום איומים סחיטה אדם נתלה נסחט חטיפה פשע ארגוני פשיעה משטרה משטרת ישראל
הקורבן תלוי על העץ ביער בצפון הארץ
על פי החשד, שני הסוחטים חטפו את הקורבן ותלו אותו על עץ ביער הממוקם בצפון הארץ. כתוצאה מכך הוא נפצע קלות. כמו כן, החשודים אף ירו והשליכו רימון לעבר ביתו של הקורבן, והציתו את העסק של בני משפחתו.
בתום החקירה הממושכת שני החשודים נעצרו לפני כשבועיים וחצי, בחשד לחטיפה וסחיטה באיומים, ומעצרם הוארך מאז כמה פעמים. ביום ראשון הוגשה נגדם הצהרת תובע ובכוונת פרקליטות מחוז חיפה להגיש נגדם מחר כתב אישום בגין החשדות המיוחסים להם - סחיטה באיומים, חטיפה, קשירת קשר לביצוע פשע ותקיפה.