לאחר שההנהגה הפלסטינית החלה שלשום (ראשון) להתכונן לביקור של יו"ר הרשות אבו מאזן ברצועת עזה, יועצו, מחמוד אלהבאש, אמר בריאיון ל-ynet כי "יש בכוונת הנשיא עבאס לבקר את בני עמו בעזה. מדובר בצעד הכרחי להחזרת הרשות לרצועה, וזו זכות לאומית להיות נוכחים בכל מטר מהשטחים הפלסטיניים". אלהבאש הוסיף שבהתאם לדבריו בנאומו מול הפרלמנט הטורקי, אבו מאזן מעוניין לבקר בעזה "בכל מחיר". "הוא לא מחפש פופולריות, הוא מחפש להיות עם בני עמו", טען.
1 צפייה בגלריה
אבו מאזן בפרלמנט הטורקי
אבו מאזן בפרלמנט הטורקי
אבו מאזן בפרלמנט הטורקי
(צילום: REUTERS/ Umit Bektas)
כאמור, הפלסטינים פתחו בהסדרים ובהתקשרויות ברמה בינלאומית כדי לקיים את הביקור המדובר, אך מנגד, בישראל כלל לא מכירים בקשה של אבו מאזן וחברי ההנהגה הפלסטינית להגיע לעזה, וגורם ישראלי העריך כי בירושלים "לא יאפשרו לו להגיע לעזה". מנגד, אלהבאש טען כי נשלחה לישראל הודעה על כך שהנהגת הרשות תבקר ברצועה, אבל עד כה לא ידוע מתי הביקור יצא לפועל. אלהבאש ציין כי אבו מאזן עדכן בנושא מדינות רבות בעולם, וכן את הליגה הערבית והאו"ם, על מנת שאלו ייקחו אחריות על ביקורו.
אתמול פרסם מזכיר הוועד הפועל של אש"ף, השר חוסיין א-שייח', את תוכן ההודעה שנשלחה למדינות בעולם בנוגע לביקורו של אבו מאזן וההנהגה הפלסטינית בעזה. "הודענו הן לצד הישראלי והן לצד האמריקני על הצורך להבטיח את דרכו של הנשיא והמשלחת הנלווית אליו. אנו מבקשים את תמיכתכם והשתתפותכם בצעד זה במידת האפשר", נכתב בהודעה. עד כה, לא ברור אם ביקור כזה יכול לצאת לפועל או לא, שכן הכל יהיה תלוי באישור ביטחוני מצד ישראל, ברקע ההתנגדות בממשלה לכך שהרשות הפלסטינית תיקח את המושכות האזרחיות מחמאס ברצועת עזה.
"אנחנו מודעים לסיכונים שבביקור שכזה, אבל אבו מאזן מתעקש לבקר שם על מנת לעמוד מקרוב ולראות את הסבל ואת הקושי של העזתים בעת הזו בזמן המלחמה", אמר אלהבאש על יו"ר הרשות, שעל רקע הביקורת הנוקבת המופנית כלפי חמאס על ההרס הרב ברצועה, מתחיל להיות יותר ויותר פופולרי בקרב תושביה, ויש קולות הקוראים להחזרת שלטון הרשות ביום שאחרי המלחמה. אלהבאש אמר עוד כי בעת זו הרשות הפלסטינית לא מקיימת קשרים עם חמאס, לאחר כישלון כל הניסיונות להגיע להסכם אחדות לאומית בפתרון המשבר ביניהם לבין פת"ח.