כ-250 טייסים, אנשים מתחום התעופה הקלה ותושבים הפגינו אחר הצהריים (יום ה') בכניסה לשדה התעופה בהרצליה. בעוד כחודשיים ייסגר השדה ובמקום צפוי להיבנות מתחם מגורים ומסחר. באגודת התעופה הכללית בישראל מוחים על המהלך שיאלץ את הטייסים ואת יתר אנשי הענף הפועלים בהרצליה להעתיק את פעילותם לאזורים אחרים.
ביולי האחרון הודיעה רשות שדות התעופה כי השדה בהרצליה יפסיק את פעילותו ב-13 באוקטובר. "רשות שדות התעופה מודיעה כי על אף מאמציה בשנים האחרונות לגיבוש פתרון זמני לתעופה הכללית, אין ביכולתה לקלוט את הפעילות התעופתית כיום בשדה התעופה בהרצליה וזאת עד להשלמת עבודות נדרשות לקליטת הפעילות התעופתית באופן חלקי וזמני בשדה תעופה חיפה, או עד להשלמת תכנונו והקמתו של שדה התעופה החלופי לתעופה הכללית באתר חדרה", נכתב בהודעה.
בעיריות הרצליה ורעננה ששיתפו בפעולה במטרה לסגור את השדה טענו בין היתר כי הפעילות שם גורמת למפגעים בטיחותיים ולמפגעי רעש. המדינה הציעה להעתיק את הפעילות האווירית מהרצליה לחדרה, אך תוכנית זו נתקלה בהתנגדויות מצד תושבי האזור וכרגע אינה על הפרק.
בשדה התעופה בהרצליה פועלים בין היתר בתי ספר לטיסה פרטית, כולל מסוקים, סימולטור לאימון טייסים, מתקני תחזוקת מטוסים ושירותים מכניים, חברות מיפוי ומדידה, חברות הדברה וריסוס ומערכות ניסוי. בסך הכול מועסקים שם כ-400 בני אדם בתפקידים שונים ובחברות שונות.
סגירת השדה תאלץ את כל המשתמשים בו להרחיק לצפון או לדרום. למעט מנחתים שאינם כפופים לרשות שדות התעופה, השדה בהרצליה הוא שדה התעופה היחיד כיום לתעופה קלה בשטח שבין חיפה לבין שדה התעופה רמון באילת.
בשטח שיפונה תוכל עיריית הרצליה להקים מתחם מגורים, תעשייה ומסחר, שצפוי לכלול כ-2,000 יחידות דיור ושטח מסחר ותעשייה בגודל של יותר מ-40 אלף מ"ר.
יו"ר אגודת התעופה הכללית, עו''ד נתי פרץ, אמר כי "עם הקמת המדינה היו בישראל 41 שדות תעופה, כעת נשארנו עם חמישה בלבד, וגם זה לזמן שאול. מעת לעת אנחנו מקבלים תזכורת לחשיבות תעופה ישראלית חזקה, כך גם השבוע, מטוסי הכיבוי וטייסי התעופה האזרחית השתתפו במאמץ לכיבוי השריפה בהרי ירושלים. זה עוד חלק קטן מהעשייה הרחבה של ענף התעופה הכללית בישראל ולמאות המשפחות המועסקות בו ולעוסקים בפעילות החיונית לכל מדינה שמכבדת את עצמה".
גם שרת התחבורה מרב מיכאלי מתנגדת לסגירת השדה. "התעופה הפנים ארצית הוזנחה והופקרה בתקופת הממשלות הקודמות כאשר השיא היה סגירת שדה דב ויצירת נזקים אדירים לחיבור בין חלקי המדינה השונים. למחדל הזה התווספה ההחלטה לפנות את שדה התעופה בהרצליה, החלטה שערורייתית שנותנת מכה נוספת לתעופה האזרחית הפנים ארצית", אמרה מיכאלי.
"לצערי, את ההחלטה שהתקבלה אי אפשר לשנות", הוסיפה מיכאלי, "ולכן, המשרד פועל מול כלל הגורמים על מנת להבטיח רציפות בפעילות התעופתית והמשך תפקוד של השדה עד אשר תבנה חלופה ראויה. אני מחזקת את ידי מי שנאבקות ונאבקים למען התעופה שלנו, שמעבר להיותה כלי תחבורתי, היא נכס אסטרטגי לא פחות מכך. ואני מתחייבת שמשרד התחבורה יפעל למצוא דרכים חדשות לחזק את התעופה האזרחית הפנים ארצית".