ברקע דבריו של הגורם המדיני הבכיר שליווה את ראש הממשלה בנימין נתניהו בביקורו בלונדון אתמול (שישי), לפיהם "שני ממשלים אמריקנים כבר ניסו להוריד את נתניהו מהשלטון", שיתף אמש בנו של רה"מ, יאיר נתניהו, ציוץ שמהדהד תיאורית קונספירציה לפיה "מחלקת המדינה האמריקנית עומדת מאחורי המחאות בארץ במטרה להפיל את נתניהו, כנראה מטעם איראן".
3 צפייה בגלריה
הציוץ ששיתף נתניהו הבן
הציוץ ששיתף נתניהו הבן
הציוץ ששיתף נתניהו הבן
3 צפייה בגלריה
יאיר נתניהו וסתיו שפיר
יאיר נתניהו וסתיו שפיר
בחודש שעבר טען כי "השב"כ מעורב בהפיכה נגד ראש הממשלה". יאיר נתניהו
(צילום: נדב אבס)
נתניהו הבן שיתף ציוץ שבו צוטט קונספירטור אמריקני, שכתב כי "מחלקת המדינה האמריקנית מנסה להפיל את ממשל נתניהו, כנראה מטעם איראן. הקונגרס חייב לבדוק זאת מיד". בציוץ שכתב המשתמש הישראלי, שאותו נתניהו שיתף, נכתב: "מחלקת המדינה האמריקנית עומדת מאחורי המחאות בארץ, במטרה להפיל את נתניהו, ככל הנראה כדי לסגור הסכם עם האיראנים". בסוף הציוץ נכתב: "יש שב"כ במדינה הזאת???".
היום בצהריים בנו של ראש הממשלה שיתף בחשבון הטוויטר שלו ציוץ ובו סרטון של הסנאטור הרפובליקני טום קוטון, שמאשים את מחלקת המדינה האמריקנית כי היא מנסה להפיל את הממשלה בישראל. בסרטון, קוטון טען כי מחלקת המדינה העבירה כספים ל"תנועה לאיכות השלטון" כדי לממן את ההפגנות נגד המהפכה המשפטית.
אתמול נשאל הגורם המדיני הבכיר שהתלווה לנתניהו בלונדון האם הממשל האמריקני מתערב יותר מדי בעניינים הפנימיים בישראל, והשיב: "לא יותר מהרגיל. הם ניסו להוריד את ראש הממשלה נתניהו מהשלטון פעמיים. הייתה התערבות בוטה בעבר של קלינטון שאפילו הודה בזה ואחר כך של ממשל אובמה. עכשיו לא הגענו לדרגה הזאת. אבל זה סחף שקיים כרגע. זה הבון טון".
על המתיחות מול האמריקנים וזימון השגריר הישראלי בוושינגטון, בעקבות החוק לביטול ההתנתקות בצפון השומרון, אמר הגורם המדיני הבכיר: "המצב לא מידרדר, הוא קבוע. יש לנו חילוקי דעות בעניין ההתנחלויות. יש לנו הבנה והייתה פגישה נוספת בשארם א-שייח. הם מבינים יפה מאוד את המאמצים שלנו למנוע הסלמה. לגבי חומש הייתה כאן החלטה שנובעת מתהליך ארוך ובג"ץ שמחייב אותך להביא תשובה".
3 צפייה בגלריה
הגורם האשים: "פעם הממשל האמריקני ניסה להוריד את נתניהו מהשלטון". נתניהו וביידן
הגורם האשים: "פעם הממשל האמריקני ניסה להוריד את נתניהו מהשלטון". נתניהו וביידן
הגורם האשים: "פעם הממשל האמריקני ניסה להוריד את נתניהו מהשלטון". נתניהו וביידן
( צילום: EPA, רויטרס)
לדברי הגורם, ישראל הבהירה לוושינגטון שבחוק שמאפשר לישראלים לשהות שוב בשטחים שפונו מצפון השומרון, "לא הייתה הפרה של שום התחייבויות". הוא התייחס למכתב של אריאל שרון בזמנו לנשיא ארה"ב ג'ורג' הבן – בו שרון התחייב לפינוי ההתנחלויות והמאחזים בצפון הגדה – והאשים: "אם כבר הייתה הפרת הבטחה זה הפוך, מהמכתב של בוש. לא יכולים לחייב אותנו אחרי שלא מימשו את המדיניות שבוש אמר בתמורה להתנתקות – היינו אמורים לקבל בנייה חופשית בגושים ושום התייחסות למה קורה מחוץ לגושים. הבהרנו להם את כל הדברים. מבחינה מדינתית ממשלתית האם אנו הולכים להקים שם יישובים חדשים? התשובה לא".
זו לא הייתה הפעם הראשונה שבה נתניהו הבן השתמש בפלטפורמה של טוויטר על מנת להעביר מסרים קונספירטיביים. לפני כשבועיים הוא האשים, ברקע התמשכות המחאה נגד המהפכה המשפטית, כי "מה שקורה כאן בשבועות האחרונים זה מרד לכל דבר ועניין של הקצונה הבכירה של המשטרה". בחודש שעבר טען כי "שב"כ מעורב בהפיכה נגד ראש הממשלה". הוא כתב את הציוץ אחרי טענה כוזבת של איש התקשורת תומך נתניהו אלי ציפורי, ומחק אותו בהמשך.
פורסם לראשונה: 03:08, 25.03.23