סקירה ביטחונית נדירה יחסית של ראש הממשלה בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת, ובזמן שיא המתיחות מול חיזבאללה: ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע לוועדה, כמעט ארבעה חודשים אחרי העדכון האחרון שהעביר.
נתניהו, לפני כניסתו לוועדה
(צילום: וידאו: איתי בית-און /לע"מ, סאונד: בן פרץ /לע"מ)

מעט לפני כניסתו לדיון, פרסם נתניהו סרטון - לאחר המטחים לקריות ולעמק יזרעאל, שהגיעו בעקבות מתקפות הביפרים ומכשירי הקשר, ורצף התקיפות בדרום לבנון. "בימים האחרונים הנחתנו על חיזבאללה רצף של מכות שהוא לא דמיין. אם חיזבאללה לא הבין את המסר, אני מבטיח לכם - הוא יבין את המסר", אמר נתניהו.
"אנחנו נחושים להחזיר את תושבינו בצפון בבטחה לבתיהם", הוסיף ראש הממשלה. "שום מדינה לא יכולה לסבול ירי על תושביה, ירי על עריה - וגם אנחנו, מדינת ישראל, לא נסבול זאת. אנחנו נעשה כל מה שצריך כדי להחזיר את הביטחון". לאחר מכן הוא פרסם סרטון זהה, באנגלית.
חברי הכנסת קיבלו בימים האחרונים הודעה כי נתניהו יגיע לוועדה למסור עדכון אחרי שביקורו האחרון בוועדה היה ב-3 ביוני, ונערך אז על רקע המגעים לעסקת חטופים שהיו אז בעצימות גבוהה ובשל חשיפת "מתווה נתניהו" על-ידי נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. הישיבה תוכננה בהתחלה לשעה 14:00, בשל ההתפתחויות הוקדמה ל-13:00 ואז שוב עודכנו חברי הכנסת כי היא תחל בשעה 13:30.
בדיון הוועדה ביום רביעי האחרון אמר יו"ר הוועדה, ח"כ יולי אלדשטיין, כי יבקש מנתניהו תשובות לגבי "תוכנית איילנד" שהוצגה באותה הישיבה הכוללת כיבוש שטחים ברצועה, צמצום הסיוע ההומניטרי ושינוי ההתנהלות מול חמאס.