2 צפייה בגלריה
סטרוק וגלנט
סטרוק וגלנט
סטרוק וגלנט
(צילום: לע"מ, הדר יואביאן)
שר הביטחון יואב גלנט (הליכוד) הודיע שיתנגד להצעת ההחלטה שתובא מחר (ראשון) לאישור הממשלה לשנות את שם משרד ההתיישבות ל"משרד ההתיישבות והמשימות הלאומיות" שבראשו תעמוד השרה אורית סטרוק (הציונות הדתית). בנוסף ליחידות הסמך ושטחי הפעולה הקיימים במשרד ההתיישבות, משרדה החדש של סטרוק יהיה עתיר סמכויות ויקבל לידיו לא מעט שטחי פעולה ממשרדים אחרים.
הממשלה תאשר להנחות את גלנט להנחות את הגורמים המוסמכים למנות נציג של סטרוק כחבר בוועדת המשנה להתיישבות של מועצת התכנון העליונה במנהל האזרחי ביהודה ושומרון. גלנט התנגד לסעיף זה והתנגדותו נרשמה, אך ההחלטה צפויה לעבור בממשלה בכל מקרה. גלנט הוא השר היחיד שהתנגד להחלטה.
המתיחות בין גלנט לסמוטריץ'
(צילום: ירון ברנר)

המשרד החדש של סטרוק יכלול גם אגף תרבות יהודית שיוקם במיוחד ואליו יועבר שטח הפעולה של אגף תרבות יהודית במשרד החינוך. כל הסמכויות המנהליות, תקציביות ואחרות, שנדרשות לפעילותו והיו בכפוף למשרד החינוך יועברו למשרד ההתיישבות והמשימות הלאומיות, וכן התמיכות, ההסכמים וההתקשרויות או חלק מהן, ככל ששימשו לשטח הפעולה.
בהצעת המחליטים נכתב כי תקציבים, תקנות, ותקנים לא יועברו ככל שיש בכך פגיעה באגף, יחידה או שטח פעולה אחר במשרד החינוך. עוד יועברו תכני כוח אדם שבאגף, בתיאום עם נציבות שירות המדינה, זאת בתוספת כל הנלוות לרכיבי השכר לרבות שעות נוספות, שכר עידוד ותקני רכב. כמו כן, יוקם צוות ליווי בראשות נציגי סטרוק ושר החינוך ובהשתתפות נציגי אגף התקציבים, אגף החשב הכללי באוצר ונציבות שירות המדינה. הצוות יגיש לשרים בתוך 30 יום המלצות ביחס לאופן ביצוע העברת שטח הפעולה והסמכויות וכן המלצות בדבר תיקוני חקיקה ותיקון החלטות ממשלה, ככל שיידרשו.
למשרדה של סטורק יועבר גם שטח הפעולה של מנהלת זהות יהודית מהמשרד לשירותי דת. המעבר יכלול גם את כל תקני כוח האדם, התקציבים, האמצעים ההסכמים וכדומה.
2 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים של הציונות הדתית בגבעת הראל
מסיבת עיתונאים של הציונות הדתית בגבעת הראל
העימות על הסמכויות הסלים. סמוטריץ'
(צילום: נדב אבס)
עד להשלמת ההיערכות המנהלית לקליטת שטחי הפעולה והסמכויות באופן מלא, ימשיכו הגופים הנכללים בשטחי הפעולה שיועברו לקבל את מלוא השירותים הדרושים לפעולתם הסדירה מהמשרד לשירותי דת או ממשרד החינוך. בנוסף, עד לאישורו של תקציב המדינה, משרד החינוך ומשרד הדתות יקצו מתוך תקציבם את כלל התקציבים השייכים לתחומי הפעולה והיחידות שהועברו למשרד ההתיישבות והמשימות הלאומיות.
במשרדה של סטרוק יוקם גם אגף קהילות משימתיות והשרה תקים ועדה ציבורית על מנת להעצים את פעילות הגרעינים המשימתיים ולייעץ לשרה בנושא. לוועדה לא יהיו סמכויות ביצוע ובתוך 60 יום יושלם תקנון האגף ויאושר המבנה הארגוני על ידי נציבות שירות המדינה. כמו כן, סטרוק או נציגיה יתווספו כחברים בכמה גופים: במועצת מקרקעי ישראל, במועצה הארצית לתכנון ובנייה ובוועדות המחוזיות לתכנון ובנייה.
מאז שהוקמה הממשלה התעמת גלנט גם עם ראש מפלגתה של סטרוק, בצלאל סמוטריץ', המשמש גם שר במשרד הביטחון, סביב הסמכויות במשרד. השבוע נרשמה הסלמה בעימות בעקבות פינוי כרם בן אליהו בבנימין. סמוטריץ' תקף בחריפות חסרת תקדים גלנט ואמר כי "אם יש לגלנט בעיה, הוא מוזמן לשים את המפתחות. אני משוכנע שרבים בליכוד ישמחו למלא את מקומו במשרד הביטחון".