האמירה חסרת הרגישות של חברת הכנסת מהליכוד: בדיון היום (שני) בוועדה לקידום מעמד האישה אמרה חברת הכנסת קטי שטרית כי היא לא מתקלחת אחרי ניתוח שעברה. "למה אני מספרת לכם את זה? כי אני כל כך מבינה איך עולמכם פתאום התהפך", אמרה לבני משפחות החטופים שהיו בדיון.
"למשפחות החטופים אני רוצה להגיד - תראו, בוקר אחד התעוררתי. הייתי אמורה לנאום לפניכם במליאה. אני מקבלת את הנאום ופתאום אני מפסיקה לראות בעין אחת. הובהלתי לניתוח, ההחלמה היא מאוד ארוכה, אני לא מסוגלת להתלבש, אני לא מסוגלת להתקלח, אני לא מסוגלת לעשות דברים שעשיתי אותם לפני כן. למה אני מספרת לכם את זה? כי אני כל כך מבינה איך עולמכם פתאום התהפך בצורה כזו", אמרה ח"כ שטרית.
ח"כ קטי שטרית למשפחות החטופים: "כל כך מבינה איך עולמכם התהפך"
(צילום: ערוץ כנסת)

"אתם זוכרים שהייתם יושבים ושותים כוס קפה עם החטוף או החטופה, הדבר הכי טריוויאלי, ופתאום אתם כל כך מתגעגעים לזה", הוסיפה. "אז אני רוצה להגיד לכם כמה שליבי איתכם ואני יודעת מה אתם עוברים. אני באמת מנסה בכל דרך אפשרית לעשות כל מה שאני יכולה בחלקת האלוהים הקטנה שלי, אבל אני רוצה להגיד לכם כמה אני מבינה אתכם ואת הצורך לראות את היקירים שלכם עכשיו ומיד".
בהמשך הבהירה ח"כ שטרית כי "ברור לי עד כמה הניסוח לא היה מוצלח. ‏שום הליך רפואי כזה או אחר אינו בר השוואה לסבל, לחוסר האונים ולהתמודדות של משפחות החטופים והחטופים עצמם. ‏מתוך המקום האישי שלי ניסיתי להזדהות, להביע אמפתיה ולהדגיש עד כמה אני מבינה את כאבן של המשפחות ועד כמה ברור לי שאירוע פתאומי יכול לטלטל את חייך. ‏צר לי אם ישנם כאלה שנפגעו. מעולם לא הייתה כוונתי לפגוע, לזלזל או להקטין את כאבן ומקומן של משפחות החטופים. ‏אני מחבקת את המשפחות ואמשיך לפעול ככל יכולתי למען השבת יקיריהן במהרה".
אמירה אחרת של ח"כ שטרית הובילה אותה להיכלל בתביעה של דרום אפריקה בהאג. "ברמה האישית - אני משטחת את עזה, אין לי סנטימנטים", אמרה - והציטוט הזה נכלל ביחד עם אחרים בתביעה שהוגשה נגד ישראל על רצח עם לבית הדין הבינלאומי לצדק.
בדיון אחר בכנסת, של ועדת החוקה, אמר אודי גורן - בן דודו של טל חיימי, שנרצח ב-7 באוקטובר וגופתו נחטפה לתוך עזה: "מפקירים את האנשים האלה למות, מפקירים את האנשים האלה כדי להמשיך לעבור התעללויות, כדי להמשיך לעבור הרעבה. שהממשלה הזאת תצא ותגיד לציבור - אנחנו מבינים את העלות, אנחנו נדאג לביטחון ישראל כי אנחנו יכולים לעשות את זה".