פיקוד העורף עדכן אתמול (שלישי) את הנחיותיו ללימודים בעת המלחמה, והודיע כי יתאפשרו לימודים בגוש דן, בירושלים ובשורת אזורים נוספים ללא הגבלות, אך למרות ההנחיות היו ערים ורשויות שבחרו להפעיל את מערכת החינוך בצורה אחרת. בנוסף אליהם, הורים רבים אינם שולחים את ילדיהם למוסדות החינוך בשל פערי המיגון ואובדן האמון. ynet עושה סדר בבלגן החזרה לבית הספר.
2 צפייה בגלריה
הנחיות פיקוד העורף לקיום פעילויות חינוכיות
הנחיות פיקוד העורף לקיום פעילויות חינוכיות
מפת ההנחיות המעודכנת, שפורסמה אתמול
(צילום: פיקוד העורף)
פיקוד העורף שינה את ההנחיות שלו במפת ההתגוננות. הרשות שלנו הפכה להיות ירוקה למרות שיש עדיין ירי של טילים. אנחנו מאוד מבולבלים, האם הלימודים מתקיימים? ההחלטה על קיום לימודים נתונה בידי הרשות המקומית, גם אם היא הפכה להיות ירוקה. הרשות מחליטה על החזרה ללימודים פיזיים או על לימודים מרחוק. הצבע ירוק אינו מנחה על חובת לימודים אלא מציין שניתן (לא חובה) לקיים לימודים פיזיים, וכאמור ההחלטה היא בידי הרשות. אם הלימודים אינם מתקיימים באופן פיזי, אז הם יתקיימו מרחוק.
מה המשמעות של כל צבע במפת ההתגוננות של פיקוד העורף? יישובים בצבע ירוק: ניתן לקיים בהם פעילויות חינוכיות ללא הגבלות. יישובים בצבע תכלת: יכולים לקיים פעילויות חינוכיות במבנים שבהם יש מרחב מוגן או במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן ההתגוננות. יישובים בצבע כחול כהה: לא מתקיימות בהם פעילויות חינוכיות.
אם אני מתגוררת ביישוב שהוא בצבע ירוק, אך אני חוששת מאד לשלוח את ילדיי לבתי הספר, האם אני חייבת? אם הרשות החליטה לקיים לימודים ובית הספר פועל, חשוב שהתלמידים יגיעו למסגרת החינוכית להיות יחד עם חבריהם. המפגש חשוב לחוסן הרגשי ולהעצמה האישית שלו.
אם אני מתגורר ברשות שהצבע שלה כחול, האם מותר לקיים בו לימודים? כן, ובלבד שהלימודים מתקיימים במרחב מוגן. אם אין מרחב מוגן, לא ניתן לקיים לימודים בבית הספר. הלימודים יכולים להתקיים מרחוק.
2 צפייה בגלריה
מה קורה אם אין מספיק חדרי ממ"ד בבתי הספר? אילוסטרציה
מה קורה אם אין מספיק חדרי ממ"ד בבתי הספר? אילוסטרציה
מה קורה אם אין מספיק חדרי ממ"ד בבתי הספר? אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
מה קורה אין לנו מספיק חדרי ממ"ד בבתי הספר, האם ניתן לקיים בו לימודים? ניתן לקיים את הלימודים במתכונת של חלוקת לימודים לפי ימים ולפי שכבות גיל. חלק מהתלמידים יוכלו ללמוד פיזית וחלק אחר מרחוק. חלק מבתי הספר בארץ מקיימים מתכונת לימודים שכזו.
האם יש למנהלים אפשרות לקבל בעצמם החלטה על מתכונת הלימוד? כן, מנהלים מחליטים באיזו מתכונת יתקיימו הלימודים בתוך בית הספר שלו, האם במתכונת פיזית או בלמידה מרחוק או בלמידה משולבת. הרשות מחליטה האם לקיים את הלימודים ברשות, והמנכ"לים מחליטים על מתכונת הלימודים בתוך בית הספר.
מה עושים עם מורים שסובלים מחרדות והדבר מונע מהם פניות ללמד? משרד החינוך מעמיד לרשות אנשי החינוך קו סיוע רגשי, הזמין עבורם לאורך כל שעות היממה, המופעל בידי אנשי הייעוץ הפסיכולוגי החינוכי. הסיוע הרגשי נועד לתמוך בהם במהלך החזרה לשגרת פעילות ועשייה. החזרה לשגרת פעילות ולסדר יום היא חיונית לחיזוק החוסן האישי שלהם, במיוחד בעתות משבר וחירום. מספר הטלפון: 6552*, שלוחה 5.