חברת נת"ע, שמנהלת את עבודות הרכבת הקלה, סיימה הלילה (בין רביעי לחמישי) נסיעת מבחן ראשונה לאורך כל הקו האדום. זוהר קרן, המשנה למנכ"ל נת"ע, אמר: "סיימנו נסיעה היסטורית על הקו מפתח תקווה דרך בני ברק, רמת גן, תל אביב-יפו ועד לבת ים - 24 קילומטרים של הקו האדום".
לאחר שורת דחיות ולפי ההבטחות העדכניות, הקו צפוי להיפתח בנובמבר בשנה הבאה. עד אז יבוצעו נסיעות מבחן שונות, הנסיעות יתרחשו במהירות איטית וילוו על ידי יחידה חדשה במשטרה שעוסקת ברכבת הקלה כדי להרגיל את ציבור הנוסעים והולכי הרגל בתנועת הרכבת הקלה בערים.
במסגרת המבחנים ייבדקו כלל מערכות הבטיחות, לרבות איתות (השליטה בתנועת הרכבת), התקשורת והחשמל. 12 קילומטרים מתוואי הקו עוברים במנהרה שנחפרה מתחת לפני הקרקע.
הקו יעבור מהתחנה המרכזית בפתח תקווה, דרך בית החולים בילינסון ולאורך רחוב ז'בוטינסקי בבני ברק וברמת גן, ימשיך סמוך לתחנת רכבת סבידור, דרך בגין ומרכז עזריאלי לדרום הקריה, מנשיה ושדרות ירושלים ביפו, ויסתיים בדרומה של העיר בת ים.
הקו כולל 34 תחנות במוקדי העומסים והפקקים הכבדים של גוש דן, וציבור הנוסעים יוכל לעקוף אותם באופן מהיר ויעיל יחסית לרכב הפרטי וליתר כלי התחבורה הציבורית. ב-2014 אישרה המדינה את הקמת הק שפתיחתו תוכננה לאוקטובר השנה בעלות של יותר מ-16 מיליארד שקלים, אך בשנה שעברה הודיעו בנת"ע על דחייה של 13 חודשים בפרויקט.
לפי החברה, הפרויקט יסתיים כאמור בנובמבר 2022 ועלותו גדלה בכמיליארד שקלים. עם השלמת הפרויקט יופעל הקו האדום, הראשון מתוך שלושה שמתוכננים לפעול בגוש דן, והוא יוכל לתת מענה תחבורתי לעשרות אלפי אנשים מדי יום.