3 צפייה בגלריה
"גם אם תיפול גופה באולם - הדיונים יימשכו", עו"ד שרמן וניבי זגורי
"גם אם תיפול גופה באולם - הדיונים יימשכו", עו"ד שרמן וניבי זגורי
"גם אם תיפול גופה באולם - הדיונים יימשכו", עו"ד שרמן וניבי זגורי
(צילום: שרון צור, הרצל יוסף)
סנגורו של ראש ארגון הפשע יניב (ניבי) זגורי, עו"ד משה שרמן, ביקש השבוע מבית המשפט המחוזי בבאר שבע, שוב, לשחררו מייצוג זגורי. בין הנאשם לסנגורו קיים סכסוך ממושך, על רקע טענותיו של עו"ד שרמן לאיומים על חייו, אולם בית המשפט מסרב לשחרר אותו מהייצוג. במהלך הדיון שלשום, הסכסוך הגיע לשיאו כשבמהלך ויכוח בין השניים, ניפץ זגורי את זכוכית דוכן הנאשמים.
בשנים האחרונות, מתנהל משפטו של זגורי ונוספים בגין רצח עד המדינה נגדו טל קורקוס, רצח גרושתו של קוקרוס דבורה הירש ורצח עד תביעה נגדו אלישע סבח. עו"ד שרמן הזהיר כי חייו נמצאים בסכנה, לאחר ששני רימוני הלם כבר נזרקו לעבר ביתה של גרושתו. אולם שופטי בית המשפט המחוזי, בראשות נתן זלוצ'ובר, סירבו עד עתה לבקשתו.
בינתיים, נודע כי עו"ד אביגדור פלדמן הסכים להיכנס במקומו של שרמן, ולקחת על עצמו את ניהול התיק. אלא שלפי שעה, החילוף של הסנגורים עומד בסימן שאלה והדיונים בתיק נמשכים ואין בכוונת בית המשפט להשהותם. עו"ד פלדמן מסר כי "השופטים החליטו שהמשפט יימשך, אני לא יודע מתי אכנס לתיק". ביחד עם פלדמן, צפויה לייצג את זגורי גם את עו"ד אליז קסנטיני.
ביום שני, כאמור, הסכסוך המתמשך בין עו"ד שרמן לזגורי הגיע לשיאו כשעורך הדין סירב לחקור את העדים במהלך הדיון. השופט זלוצ'ובר הזהיר כי "לא נוכל להכריח את עו"ד שרמן להוציא מילים מפיו ולחקור, אך גם הוא וגם זגורי חייבים לקחת בחשבון את הסיכון בעניין זה".
"אין לי עורך דין, אני מבקש שלא תביא אותי לפה יותר". סיכום הפרשה נגד זגורי, ארכיון 

השניים קיללו וגידפו אחד את השני וזגורי הודיע לראש הרכב השופטים: "אין לי עורך דין, אני מבקש שלא תביא אותי לפה יותר. אתה לא מפחיד אותי. אתה עובר על החוק - לא אני. כי אין לי מי שיחקור בשבילי". ראש הרכב השופטים התעקש והשיב: "זו לא 'תוכנית כבקשתך', הנאשם לא ינהל את המשפט ולא יכתיב לנו כיצד לנהל את המשפט, הוא גם לא יכתיב מתי יגיע. המשפט מתנהל".
בפתח הדיון הודיע עו"ד שרמן שקיבל אוימים על חייו: "קיבלתי טלפון מאיים שאם אגיע לבית המשפט - שאני אראה את חיי כערך השום. ואתם תמשיכו לזלזל ולא לראות את החיים שלי. אני אומר לכם, אם יקרה משהו אתם אשמים. אב בית הדין לא ישחק עם החיים שלי, אני לא הקורבן הבא. לא התייחסתם בכלל בהחלטה לחיים שלי. זו לא הצגה".
נציגת הפרקליטות, עו"ד סיגל דהן הירש הבהירה שגם אם עו"ד שרמן קיבל איומים על חייו אי אפשר לעצור את המשפט. לדבריה, "אחרת נאשמים יעשו דין וינהלו את בית המשפט כראות עיניהם. זו תהיה הדרך וזו תהיה המתכונת לכפות את רצון הנאשמים".
3 צפייה בגלריה
זירת הרצח ובה מכוניתה של דבורה הירש
זירת הרצח ובה מכוניתה של דבורה הירש
מהלך הדיון הידרדר במהירות, והגיע עד לאירוע "מביש" כהגדרת בית המשפט. זירת הרצח של דבורה הירש
(צילום: חיים הורנשטיין)
3 צפייה בגלריה
ניבי (יניב) זגורי
ניבי (יניב) זגורי
זגורי בבית המשפט. ארכיון
(צילום: ישראל יוסף)
מהלך הדיון הידרדר במהירות, והגיע עד לאירוע "מביש" כהגדרת בית המשפט. הנאשם וסנגורו צעקו זה על זה, כשבין השניים חוצצת זכוכית משוריינת שמאחוריה יושבים זגורי והנאשמים הנוספים. זגורי דפק על הזכוכית באגרופיו וניפץ אותה, ונזקק לאחר מכן להתפנות לקבלת טיפול רפואי. "שום דבר לא יעצור את הדיונים", הבהיר השופט זלוצ'ובר, "מי שחושב שבמניפולציות הוא ינהל משפט וישבש דיונים - טועה".
"אף אחד מהם לא רוצה את הייצוג", אמר גורם המייצג בתיק, "זה הולך ומסלים כל דיון, מפלס הזעם עולה מדקה לדקה ושלשום היה אירוע קיצוני. זה ברמות של טירוף, שנאה וזעם. מי שנוכח באולם מבין שזו לא הצגה. עו"ד אביגדור פלדמן הצהיר שאחרי הפגרה יכנס לייצג, אבל בינתיים ממשיכים את הדיונים ועולים עדים ולא נחקרים. בית המשפט קבע כי הדיונים יימשכו לא משנה מה. וגם אם תיפול האדמה ותיפול גופה באולם - הם יגידו הלאה".