שבועיים לאחר שחייל מילואים תקף שני עובדים בדואים בתחנת דלק בקיבוץ כפר עזה שבעוטף, ולאחר חילופי האשמות בין מצ"ח למשטרה בנוגע לחקירת האירוע, הודה כעת סגן ראש העיר באר שבע שמעון טובול שהוא החייל שתועד בסרטון שנחשף ב-ynet. טובול הכחיש בעבר כי הוא החייל בסרטון המטריד, אך כעת הודה באמצעות עורך דינו, וטען כי פעל כשורה.
תיעוד האירוע בתחנת הדלק בכפר עזה, לפני שבועיים

4 צפייה בגלריה
תיעוד: חייל צה"ל נותן אגרוף לעובד באלונית בכפר עזה ששמע מוזיקה בערבית
תיעוד: חייל צה"ל נותן אגרוף לעובד באלונית בכפר עזה ששמע מוזיקה בערבית
טובול הכחיש שזה הוא, לאחר מכן הודה - וטען: זה אירוע ביטחוני
4 צפייה בגלריה
איברהים שעובד באלונית בכפר עזה מספר על החייל שתקף אותו לאחר ששמע מוזיקה בערבית
איברהים שעובד באלונית בכפר עזה מספר על החייל שתקף אותו לאחר ששמע מוזיקה בערבית
אבו עסא, שחולץ מביתו בשדרות ב-7/10 הכחיש את הטענה של טובול: "רוכש כבוד לחיילי צה"ל"
(צילום: הרצל יוסף)
לדברי הסנגור של טובול, עו"ד משה סוחמי, "הוא נהג בקור רוח. לא היו דברים מעולם. מרשי פעל כמתבקש לאחר שהותקף על-ידי בני מיעוטים שאמרו לו: 'שאלוהים ישרוף את חיילי צה"ל'". עוד טען סוחמי כי תחקיר צבאי שנערך קבע כי טובול פעל כשורה, וכי נבדק אם מדובר באירוע לאומני. אך למרות הטענות, מדובר צה"ל נמסר כי לא נערך תחקיר רשמי. בנוסף, עולה כי בשיחה עם מח"ט החטיבה הצפונית של אוגדת עזה - עלו כשלים בהתנהלותו של טובול.
שני העובדים שהותקפו הכחישו במהרה את דבריו של טובול, לפיהם הם אמרו "שחיילי צה"ל יישרפו". איברהים אבו עסא, מנהל המשמרת שהותקף, מתגורר בשדרות וסיפר כי ב-7 באוקטובר היה בממ"ד שלושה ימים עד שחיילי צה"ל חילצו אותו - והוא רוכש להם כבוד. העובד שלו הוא בנו של קצין צה"ל, המשרת בגבול מצרים, וגם הוא הכחיש שאמר דברים כאלה על חיילי צה"ל.
האירוע התרחש ביום ראשון לפני שבועיים, אז הגיע טובול, שמשרת כחייל מילואים בגבעתי, לתחנת הדלק בכפר עזה. אל התחנה הגיע אחד העובדים, תוך שהוא משמיע מוזיקה ערבית בווליום גבוה ברכבו. עם הגעתו, כך טען, פנה אליו טובול וביקש ממנו "לכבות את הזבל הזה", ולאחר מכן תקף אותו ודרך את הנשק שלו. בתיעוד ממצלמות האבטחה נראה טובול תוקף את הצעיר, תושב אחד הכפרים הבדואיים בנגב.
לאחר מכן הוא תקף גם את המנהל שלו, איברהים אבו עסא, תושב שדרות. התקיפה של השניים מתועדת במצלמות האבטחה, ונראה בבירור כי הוא תוקף אותם פיזית. השניים הגישו תלונה בתחנת משטרת שדרות, אבל במשך כשבוע התלונה עברה בין המשטרה הצבאית לתחנה - כשאף גוף לא רוצה לחקור. רק כשבוע לאחר האירוע משטרת שדרות לקחה עליה את החקירה.
4 צפייה בגלריה
משה טובול סגן ראש העיר באר שבע
משה טובול סגן ראש העיר באר שבע
טובול הודה, אך עדיין לא נחקר
4 צפייה בגלריה
תיעוד: חייל צה"ל נותן אגרוף לעובד באלונית בכפר עזה ששמע מוזיקה בערבית
תיעוד: חייל צה"ל נותן אגרוף לעובד באלונית בכפר עזה ששמע מוזיקה בערבית
עו"ד של טובול: "מרשי פעל כמתבקש לאחר שהותקף על-ידי בני מיעוטים"
אלא שכדי לחקור סגן ראש עיר מכהן, יש צורך באישור קצין אח"מ. במשטרה מסרו כי ביקשו אישור לחקור את טובול, שהכחיש בפני עיתונאים כי הוא זה שהיה מעורב באירוע, אך בינתיים, שבועיים לאחר האירוע - הוא עוד לא נחקר.
כעת כאמור הודה לראשונה טובול שהוא האדם שמופיע בסרטון, אך לדברי עורך דינו, הוא היה בתפקיד ואחראי על הגזרה, והאירוע החל לאחר שאזרח ישראלי פנה לחיילים, וסיפר להם שבן מיעוטים כמעט דרס אותו. יש לציין כי לאור הגרסה הזו, העובדה שהמשטרה הצבאית לא חוקרת את האירוע היא תמוהה, שכן טובול מתעקש שהאירוע קרה כשהוא בתפקיד ובגזרה עליה הוא אחראי.
לדבריו בצבא בודקים אם מדובר באירוע לאומני, אך יחד עם זאת, ולמרות טענתו, בצה"ל לא בדקו אם מדובר באירוע לאומני, וגם במשטרה לא חוקרים את האירוע ככזה, אלא כאירוע אזרחי ופלילי. "התיק הזה ייסגר. זה אירוע ביטחוני", התעקש עו"ד סוחמי. "אתה רואה את השנאה לחיילי צה"ל. אלה לא אזרחים תמימים, אלא פושעים. חלק גדול מתושבי הפזורה עוינים את הצבא. צריך לבדוק מי האנשים האלה. כל העובדים כנראה מאותו שבט וחולקים את אותם ערכים".
הוא הוסיף: "חד-משמעית לא הייתה שם שום עבירה פלילית. נבדק אם האירוע היה לאומני. מרשי פעל כמתבקש לאחר שהותקף על-ידי בני מיעוטים לאחר שאמרו לו 'שאלוהים ישרוף את חיילי צה"ל'. הוא הגיב בתקיפות אך שמר על איפוק. אלמלא אותם חיילים שהפרידו האירוע היה מתגלגל לכיוון אחר. האם נפלנו על הראש והפסקנו להאמין לחיילים וקציני צה"ל? או שנשארנו ב-6 באוקטובר? זה פשוט בדיחה. אני גאה שהחיילים שלנו מתנהלים כך. זה חייל שמשרת למעלה מ-200 ימים בעזה".