סא"ל דן שרוני, בדיון האחרון בעניינו
(צילום: ניצן דרור)

הפרקליטות הצבאית הודיעה אמש (ראשון) כי היא מתכננת לחזור בה מהסדר הטיעון עם סא"ל דן שרוני, שנאשם בכ-70 עבירות מין בגין צילום חיילות בסתר. ההחלטה הסופית עדיין לא התקבלה, וצפויה להתקבל בימים הקרובים. הפרקליטות הצבאית התנגדה לשחרורו של שרוני, והצעד הזה אותת על פיצוץ של הסדר הטיעון השנוי במחלוקת שנחתם עמו ונחשף ב-ynet.
1 צפייה בגלריה
דן שרוני
דן שרוני
סא"ל דן שרוני
(צילום: מוטי קמחי)
בעקבות הכוונה של הפרקליטות הצבאית לחזור בה מהסדר הטיעון, אמרה עו"ד עדי אייזנר שמייצגת את שרוני כי בכוונתה לפנות ליועצת המשפטית לממשלה בבקשה להעביר את ההליך בעניינו של שרוני לערכאות אזרחיות, מאחר שלדבריה "מבחינה מערכתית אין שום סיכוי לניהול הליך הוגן בפני בית הדין הצבאי". היא הוסיפה: "למרבה הצער, הפרקליטות הצבאית זנחה שיקולים של שיקום, ניהול יעיל של ההליך ואף את הרצון לחסוך מכלל המתלוננות את הצורך להעיד בבית הדין, ותחת זאת כפתה עלינו הליך הוכחות ממושך ומורכב".
בחודש שעבר פורסם ב-ynet כי הפרקליטה הצבאית הראשית, אלופה יפעת תומר-ירושלמי, הודיעה לסנגורית של שרוני עו"ד עדי אייזנר כי החליטה לשקול מחדש את עיקרי הסדר הטיעון שנחתם עם שרוני - ובעיקר את הסעיף שלפיו יתאפשר לו להשלים שנתיים נוספות בצבא ללא תפקיד כדי להיות זכאי לפנסיה צבאית. זאת לאור המצב הנפשי שבו מצויות הנפגעות, שדורשות לסיים מהר ככל הניתן את הפרשה, כמו גם לאור ההד הציבורי שנוצר מאז שנחשף ההסדר והחשש שחיילות יחששו להתלונן על תקיפות מיניות.
בדיון שהתקיים בעניינו של שרוני בחודש שעבר, הבהירה התביעה הצבאית כי שרוני עדיין מסוכן, חרף המלצת שירות המבחן שגורסת כי ניתן לשחרר את הקצין למעצר בית, והבהירה שהיא מתנגדת לשחרורו.
לפי הסדר הטיעון שהתגבש בין שרוני לפרקליטות הצבאית, הוא אמור היה להודות ולהיות מורשע בעבירות המיוחסות לו, להביע חרטה וליהנות מתנאי פרישה כלכליים הכוללים רכיבי פנסיה. זאת למרות שנותרו לו עוד כשנתיים לגיל הפרישה.
הדיון בעניינו של שרוני בחודש שעבר היה טעון, ולפני שהתחיל ובמהלכו חלק מהמתלוננות שנפגעו ממנו צעקו לעברו ולעבר עורכת דינו. "שייכנס, שלא יפחד. פחדן סוטה", צעקו חלק מהנפגעות. "תתנצל, נוודא שתשב בכלא. אתה סוטה מין, אתה מסוכן לציבור, לבת שלך אתה מסוכן. מי אתה בכלל, חוצפן, שאתה מבקש להשתחרר הביתה? אלוהים ישרוף אותך אמן. רוצה להשתחרר? נדאג שלא תשתחרר היום".
עורכת דין ענבר קידר ברוךעו"ד ענבר קידר-ברוךקרדיט: סטודיו סקייליין
פרופ' עו"ד דנה פוגץ' ועו"ד ענבר קידר-ברוך, המייצגות שתיים מהנפגעות של שרוני, מסרו: "ההחלטה לסטות מהסדר טיעון היא חריגה, והיא תוצר של עמידתנו האיתנה על עמדת הנפגעות. הניצחון של הנפגעות הוא מחוייב המציאות, גם אם נכון היה שעמדות הנפגעות תילקחנה בחשבון מלכתחילה. בשלב הזה נצטרך לסמוך על התביעה הצבאית ועל בית הדין שלא יתנו יד לשיהוי בלתי סביר ולעיכובים בתיק, כשכל המטרה הייתה למנוע את העיכוב עליו הסכימו בהסדר".
עו"ד עידן דביר, שמייצג גם הוא כמה מהנפגעות, מסר: "אנו שמחים על מידת הרצינות שבה נוהגת הפרקליטה הצבאית הראשית לאחר ששמעה את טענותינו. אני בטוח שעדיין לא אמרנו את המילה האחרונה וזכויות הנפגעות שאני מייצג עדיין לא מוצו. אני סומך על הפרקליטות שתסייע גם בקבלת מענה לנפגעות ממשרד הביטחון במקרה זה".
פורסם לראשונה: 21:00, 04.09.22