נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ גינה לפנות בוקר (יום א') את מתקפת חיזבאללה על מג'דל שמס, שבה פגעה רקטה ישירות במגרש כדורגל שבו שיחקו ילדים ונערים - ו-12 מהם נרצחו. "חיזבאללה האכזרי פגע בילדים עם טיל איראני מדויק", אמר טראמפ לקהל בעצרת בחירות שערך במינסוטה.
טראמפ מגנה את הטבח במג'דל שמס, בעצרת במינסוטה

"אנחנו מגנים את המתקפה המרושעת על ישראל שאירעה מוקדם יותר היום. טיל ששיגר חיזבאללה פגע בלפחות 12 ילדים קטנים, הם שיחקו כדורגל בשטח ישראלי ברמת הגולן - אזור שבו הכרתי במהלך כהונתי כשטח שנמצא בריבונות ישראל. זה היה דבר גדול. ניסו לעשות את זה במשך 27 שנים, ואני עשיתי את זה בתוך שעה", אמר - וזכה לתשואות מהקהל. הוא שלח תנחומים להורי הילדים שנרצחו.
גינוי למתקפה השמיע הלילה גם הבית הלבן, שמסר כי מדובר ב"מתקפה איומה". בהודעה שפרסם דובר מטעם המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן נמסר: "תמיכתנו בביטחון ישראל יצוקה בברזל ובלתי מתפשרת - אל מול כל ארגוני הטרור שנתמכים על ידי איראן, כולל חיזבאללה".
2 צפייה בגלריה
דבריו של דונלד טראמפ על ירי הרקטות ורצח הילדים במג'דל שמס
דבריו של דונלד טראמפ על ירי הרקטות ורצח הילדים במג'דל שמס
טראמפ בעצרת הלילה במינסוטה
(צילום: AP /Alex Brandon)
2 צפייה בגלריה
דבריו של דונלד טראמפ על ירי הרקטות ורצח הילדים במג'דל שמס
דבריו של דונלד טראמפ על ירי הרקטות ורצח הילדים במג'דל שמס
(צילום: Alex Wroblewski / AFP)
עוד נמסר כי ארה"ב ממשיכה פעול לסיום המתקפות לאורך הגבול בין ישראל ללבנון: "זה בעדיפות עליונה", הודגש, על רקע החשש בעולם ממלחמה של ממש עם חיזבאללה, שעלולה להצית עימות רחב אף יותר במזרח התיכון. ארה"ב פועלת כבר חודשים ארוכים למנוע הסלמה שכזו, אבל חיזבאללה מסרב להגיע להסדר מדיני עד שתושג הפסקת אש בעזה.
גם שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזפ בורל גינה הלילה את הטבח במג'דל שמס, אך לא הזכיר את ישראל או את חיזבאללה. הוא מסר כי חש זעזוע מהתמונות הקשות מזירת הפגיעה במגרש הכדורגל: "אני מגנה בתוקף את שפיכות הדמים הזו. אנחנו צריכים חקירה בינלאומית בלתי-תלויה לתקרית הזו, שהינה בלתי מתקבלת על הדעת. אנחנו מפצירים מכל הצדדים להפגין את האיפוק המרבי ולמנוע הסלמה נוספת".