עימותים אלימים התפתחו בין מתנחלים לפלסטינים באזור עלי. המתנחלים והפלסטינים יידו אבנים אלה לעבר אלה בין עלי לכפר א-סאוויה - ולאחר מכן הגיע למקום כוח צה"ל שירה על שניים מהפלסטינים שיידו אבנים.
תיעוד העימותים - וקולות הירי
(צילום: מועצת הכפר א-סאוויה)

2 צפייה בגלריה
מתנחלים חמושים תוקפים את הכפר א-סאוויה
מתנחלים חמושים תוקפים את הכפר א-סאוויה
(צילום: מועצת הכפר א-סאוויה)
הסהר האדום הפלסטיני הוזעק למקום, ולטענת הפלסטינים - ההרוג הוא נהג אמבולנס בן 50, שהוביל נפגעים מהכפר א-סאוויה.
כוחות משמר הגבול שהוזעקו למקום השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות והשיגו שליטה על הפרת הסדר. הפלסטינים דיווחו על כמה פצועים, בהם גם שלושה באורח קשה.
מארגון יש דין נמסר כי מדובר ב"אירוע חמור של אלימות מתנחלים תחת אבטחה צבאית ושימוש בירי חי. המתנחלים מתנהגים כמיליציות חמושות והצבא במקום לעצור אותם - מלווה אותם. נזכיר עוד שפגיעה בצוותים רפואיים הינה חמורה במיוחד".
העימותים מגיעים אחרי שבוע רווי באלימות ביהודה ושומרון, בעקבות רצח הנער בנימין אחימאיר בשבוע שעבר. שעות לאחר היוודע הרצח, הציתו מתנחלים בתים בכפר אל-מורייר והתעמתו עם תושבים. ביום שני האחרון נורו למוות שני פלסטינים בעימות עם מתנחלים בעקרבא, סמוך למחסום גיתית. לטענת המתנחלים, הירי שגרם להרג הפלסטינים לא בוצע על ידם, אלא על ידי כוח צבאי שהגיע לזירה ונקלע ל"סיטואציה מסכנת חיים". עם זאת, גורמי הביטחון הכחישו זאת, ואז גם הגיעה הודעה רשמית מדובר צה"ל שהבהירה: "מתחקיר ראשוני עולה כי הם לא נורו על ידי כוח צה"ל".
2 צפייה בגלריה
בנימין אחימאיר
בנימין אחימאיר
בנימין אחימאיר
(צילום: TPS)
גופתו של בנימין אחימאיר, בן 14 תושב ירושלים, אותרה בשבת שעברה באזור המאחז מלאכי שלום - באמצעות רחפן שהעלו הכוחות לאוויר. לצידו אותרו חפציו האישיים, וחפצים נוספים שנלקחו לחקירה - בהם נשק קר. לפי החשד, אחימאיר, שעבד כרועה צאן במקום, נרצח אחרי שיצא מהחווה ביום שישי שעבר - ולא שב למאחז, בזמן שהעדר שרעה כן חזר. בהודעה משותפת לצה"ל, שב"כ והמשטרה נכתב כי אחימאיר "נרצח בפיגוע טרור", וכי מתנהל מרדף אחר החשודים.
בתוך כך, אתמול הודיעו האיחוד האירופי וארה"ב כי החליטו להטיל סנקציות על כמה מתנחלים וארגונים הקשורים אליהם. אחד מהם הוא ארגון להב"ה. ההחלטה התקבלה בעקבות מה שהגדירו ארה"ב והאיחוד האירופי כ"מעשים, איומים או אלימות נגד פלסטינים". סנקציות הוטלו גם על מייסד ויו"ר להב"ה בנצי גופשטיין, ועל "קרן הר חברון" ו"שלום אסירייך".