בכיר במשרד ההגנה האיראני אמר היום (שבת) שטהרן ציידה 51 ערים ויישובים ברחבי המדינה במערכות הגנה אזרחיות, כדי לסכל כל אפשרות של מתקפה זרה. על רקע ההסלמה במתיחות מול ישראל וארה"ב אמר הגנרל מהדי פראחי, סגן שר ההגנה, כי המערכות מאפשרות לכוחות המזוינים "לאתר איומים ולעקוב אחריהם על-ידי שימוש בתוכנה מסביב לשעון, בהתאם לסוג האיום והסכנה".
סגן שר ההגנה האיראני ציין כי בימים אלה, "בהתאם לעוצמתן של המדינות", שיטות הלחימה הפכו למורכבות יותר. לפי הגנרל פראחי סוגים שונים של לוחמה היברידית – כולל מתקפות סייבר, מתקפות ביולוגיות ומתקפות רדיואקטיביות - החליפו את המלחמות ה"מסורתיות". פראחי לא ציין את השמות של המדינות שעלולות לאיים על הרפובליקה האיסלאמית.
1 צפייה בגלריה
סופת חול באיראן
סופת חול באיראן
טהרן בירת איראן. הרפובליקה האיסלאמית ציידה עשרות ערים ויישובים במערכות הגנה
(צילום: AFP)
בשנים האחרונות האשימה איראן את ישראל וארה"ב במתקפות סייבר שפגעו בתשתיותיה. טהרן גם האשימה את ישראל בחבלה במתקני גרעין. בישראל לא אישרו את הפרסומים, ולא הכחישו אותם.
דבריו של פראי פורסמו על רקע המגעים בין איראן למעצמות סביב הסכם הגרעין - והדאגה בישראל שארה"ב תחזור להסכם - ושתי תקריות ימיות בין איראן לארה"ב: שלשום חטפה איראן לזמן קצר שני רובוטים ימיים של הצי האמריקני בים האדום, ושחררה אותם עם התקרבות ספינות מלחמה אמריקניות אל הספינה האיראנית. ביום שלישי הודיעו האמריקנים כי סוכל ניסיון של משמרות המהפכה להשתלט על רובוט ימי אחר במפרץ הפרסי.