לאחר מעצר שלוש הנשים שהניחו עלונים עם תמונות חטופים בבית כנסת בהרצליה, והמחאות שהתפתחו בתגובה לכך, הודיעה היום (שבת) המשטרה כי המפכ"ל דני לוי הנחה לבדוק מיידית את השתלשלות האירועים. "ככל שימצא שנפל פגם בהתנהלות השוטרים, הוא יטופל בהתאם ויופקו הלקחים הנדרשים", מסרה המשטרה.
תיעוד הנחת העלונים בבית הכנסת בהרצליה
(מתוך התיעוד שנחשף ב״הארץ״)

מחאה סמוך לביתו של יולי אדלשטיין בהרצליה
(צילום: עופרי איתן, עופרי איתן , בונות אלטרנטיבה , זהר בר-יהודה)
לדברי המשטרה, "התקבל דיווח על התפרצות לבית הכנסת. שוטרים שהגיעו למקום פעלו לאיתור חשודים - כמו בכל אירוע עם חשד לעבירה פלילית". עוד הוסיפה המשטרה כי "לאור הטענות שעלו, הנחה כאמור המפכ"ל לבחון את השתלשלות האירועים - ובהתאם יופקו לקחים".
בתוך כך, מערך העצורים של המחאה הודיע כי משה רדמן זומן לחקירה במשטרת גלילות בגין תקיפת עובד ציבור. בשיחה עם ynet אמר רדמן כי "הייתי כמו כולם. היו אנשים שהתעמתו עם השוטרים - אני לא - ופתאום התקשרה אליי חוקרת שאמרה שאני מואשם בתקיפת עובד ציבור וביקשה שאגיע לגלילות. אני בדרך לשם". לדבריו, "זה רע מה שקורה כאן, אנחנו רואים את המשטרה שלנו מתפרקת לנו מול העיניים עם מעצרים פוליטיים".
מעצר הנשים הוביל כאמור למחאות, והבוקר ליוו מאות בני אדם את ח"כ יולי אדלשטיין (הליכוד), שיצא מביתו בהרצליה לבית הכנסת שבו הוא מתפלל - שם הונחו שלשום העלונים שעל גביהם תמונות חטופים. המפגינים קראו לעברו של אדלשטיין "בושה" ו"מפקיר ציון".
בתיעוד המעשה, כפי שנחשף ב"הארץ", נראות שלוש הנשים נכנסות לבית הכנסת ומניחות את העלונים על כיסאות המתפללים. בעלונים שהונחו בבית הכנסת הופיעו תמונות חטופים, בין היתר משפחת ביבס, וכיתוב "שלח את עמי".
אחרי שנחקרו כשמונה שעות, שלוש הנשים שוחררו אמש לבתיהן בתנאים מגבילים, שלפיהם אסור להן ליצור קשר אחת עם השנייה ועם אדלשטיין ל-15 יום. כמו כן, הן הורחקו מביתו ומבית הכנסת ל-15 יום, ברדיוס של 300 מטר. המשטרה ויתרה על דרישתה למעצר בית.
המחאה בהרצליה לאחר המעצר

1 צפייה בגלריה
עלונים שחולקו בבית הכנסת ועליהם פני חטופים וחטופות עם הכיתוב "שלח את עמי"
עלונים שחולקו בבית הכנסת ועליהם פני חטופים וחטופות עם הכיתוב "שלח את עמי"
העלונים שהונחו בבית הכנסת
המשטרה מסרה אז כי נעצרו לחקירה "שלוש חשודות, תושבות הרצליה, בחשד להסגת גבול לבית כנסת בעיר ופיזור עלונים במקום". לבית הכנסת, כך נכתב, "הוזעקו שוטרי תחנת גלילות ואנשי הזיהוי הפלילי שהחלו באיסוף ראיות וממצאים". עוד נמסר כי "במהלך פעולות החקירה, הבחינו השוטרים בפליירים מפוזרים בתוך בית הכנסת ועליהם תמונות של החטופים". החשודות נעצרו והובאו לחקירה במשטרה".
בעקבות המעצר החריג, עשרות הגיעו אמש להפגין מול תחנת משטרת גלילות, שם נחקרו הנשים. שורת ארגונים גינו את המעצר החריג, וכינו אותו פוליטי. בארגון "בונות אלטרנטיבה" ביקשו מהפעילים כבר אתמול, בתחנת המשטרה, לא להגיע לבית הכנסת אלא רק לביתו של אדלשטיין וללוות אותו. הבקשה יצאה גם לשאר הארגונים.
עידית אלכסנדרוביץ, אחת משלוש הנשים שנעצרו, סיפרה ל-ynet כי המשטרה יצרה איתה קשר בצהריים ו"נודע לה ש"היא עצורה". לדברי אלכסנדרוביץ, תוך כדי החקירה במשטרה הוחלט לשנות את הסעיפים. "בחקירה הם שינו תוך כדי את הסעיפים מפריצה להסגת גבול", טענה. על המעשה עצמו היא סיפרה כי "בית הכנסת היה פתוח. שמנו את העלונים, דיברנו עם אנשים והלכנו".
היא הוסיפה: "השוטרים פה (בתחנה, ר"ר) היו בסדר, אבל שאלו אותי 'מה קורה' ואמרו 'תחכי לחקירה'. התקשרתי לעו"ד רן תגר ולקח המון זמן. זה מפחיד שאתה נכנס לבית כנסת ומעלילים עלייך עלילות. זה שהייתי אזוקה זה לא נעים. יכלו להגיד לי תגיעי לתחנה והייתי מגיעה. אני מניחה שזו הייתה הנחיה מלמעלה לאזוק אותי". אלכסנדרוביץ סיכמה: "המאסר הזה לא ירתיע אותי מלהגיע להפגנות ולעשות את מה שאפשר בגבולות החוק בתקווה שהחטופים ישוחררו".
מטה המשפחות להחזרת החטופים מסר: "אנו רואים בחומרה ובצער עמוק כל הדרה של נושא החטופים מן המרחב הציבורי. צר לנו כי המשטרה משמשת כלי בידי אלו שלא רק שלא עושים דבר כדי להשיב 101 אחים ואחיות שלנו שנמקים בשבי כבר 343 ימים, אלא פועלים ועושים כל שביכולתם על מנת לסכל עסקת חטופים. ראוי היה לשבח כל אדם שמקדיש ממרצו ומזמנו כדי לתמוך במשפחות החטופים ולסייע להשבתם".