5 צפייה בגלריה
מסוק צה"ל חיל האוויר בעוטף עזה
מסוק צה"ל חיל האוויר בעוטף עזה
( צילום: REUTERS/Alexander Ermochenko)
בצה"ל מעריכים שהיממה הראשונה עם הפעימה שתתרחש לפי המסתמן בסוף השבוע, תלמד רבות להמשך הפעימות. עוד מזהירים בצה"ל מ"רגעים נוראיים, לצד רגעי שמחה", שעשויים להגיע בשבוע הקרוב.
הכותרת
או"ם-שמום: למה הארגונים הבינלאומיים נגדנו?
25:22
5 צפייה בגלריה
ניצן אלון במדים כאלוף פיקוד מרכז
ניצן אלון במדים כאלוף פיקוד מרכז
אלוף (במיל') ניצן אלון. יעמוד בראש המפקדה המיוחדת לקליטת החטופים
(צילום: אוהד צויגנברג)
בצה"ל לא מתכוונים לעדכן אוטומטית על שמות החטופים שישוחררו כדי למנוע דיס-אינפורמציה ובלבול בקרב המשפחות, וההודעה לציבור תהיה סופית רק לאחר עדכון רשמי וודאי למשפחות.
הצבא נערך גם להפרות סדר שיקרו על ידי עזתים שינסו לחזור לצפון הרצועה. הכוחות לא יאפשרו זאת במחסומים שהוקמו בפרוזדור נצרים, מדרום לעיר עזה, ויפעלו עם אמצעים לפיזור הפגנות. הרמטכ"ל הבהיר למפקדים בשטח ביממה האחרונה שיש להמשיך בלחימה ביתר שאת עד לרגע שהיא תיעצר מלמעלה - ולחדש מיד את המלחמה אם יהיו הפרות משמעותיות של הפסקת האש.
הרמטכ"ל למפקדים ברצועה: "אנחנו לא מסיימים את המלחמה"
(צילום: דובר צה"ל)

בשעות אלו נמשכת הלחימה בשכונת זייתון שבמרכז העיר עזה וסביב בית החולים שיפא, שם אותרו שלוחות חדשות של המנהור הגדול מתחת לבית החולים, שהגיעו לטווח של מעל 100 מטרים מהמוסד הרפואי.
השרה רגב לפני פגישתה עם משפחות החטופים
(צילום: עידו ארז)

5 צפייה בגלריה
מירי רגב פגישה עם משפחות החטופים
מירי רגב פגישה עם משפחות החטופים
מירי רגב בפגישה עם משפחות החטופים. "הממשלה תצטרך לענות על שאלות קשות, תפקידנו להחזיר אותם"
בתוך כך, שרת התחבורה וחברת הקבינט המדיני-ביטחוני מירי רגב ביקרה במטה החטופים והודתה כי היא לא יודעת איך כל החטופים יחזרו. "אולי חלק מהם לא יחזרו בעסקה אלא בפעולה מבצעית", אמרה. היא אף ציינה כי "הממשלה תצטרך לענות על שאלות קשות, אך לא עכשיו. המטרה עכשיו היא להחזיר את החטופים, אין ימין ושמאל, ולהילחם באויב המשותף חמאס".
רגב אף סיפרה לנוכחים כי בשעתו הייתה בעד עסקת שליט והסבירה: "יש לנו מסר לחיילים וחיילות, אם שולחים אותם למשימה התפקיד שלנו הוא להחזיר אותם הביתה בכל מחיר ובוודאי כשזה מגיע לאזרחים. לכן גם תמכתי במתווה, וזה לא היה פשוט".
5 צפייה בגלריה
מהצהרת נתניהו, גלנט וגנץ: "ניהלנו משא ומתן קשוח. הודתי לביידן"
מהצהרת נתניהו, גלנט וגנץ: "ניהלנו משא ומתן קשוח. הודתי לביידן"
כינסו מסיבת עיתונאים על ההסכם, וכעבור זמן קצר ראש המל"ל הודיע על דחייה. נתניהו, גלנט וגנץ
ההסכם לשחרור החטופים היה אמור להיכנס לתוקף הבוקר, אך אתמול מעט לפני חצות, ובשעה שבישראל כבר נערכו להפסקת אש ולקליטת חטופים החל מעשר בבוקר היום, הודיע לפתע ראש המועצה לביטחון לאומי צחי הנגבי כי שחרורם יחל לא לפני יום שישי. בהמשך הוסברו הדברים בכך שטרם הוסדרו עניינים טכניים אחרונים, ולכן חמאס וקטאר טרם חתמו על העסקה.
בישראל מעריכים שלמרות הדחייה בשחרור החטופים - ההסכם עם חמאס לא נמצא בסכנה. לפי ההערכות, מדובר בעניינים טכניים ולא בסוגיה שעלולה לפגוע בעסקה, שאמורה לכלול שחרור של לפחות 50 חטופים במקביל להפסקת אש של ארבעה ימים. עם זאת בירושלים לא שוללים את האפשרות שגם מחר לא ישוחררו חטופים.
גורם פלסטיני התייחס לעיכוב ביישום עסקת החטופים, ואמר לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP כי ההסכם נדחה בשל "דיונים של הרגע האחרון על שמות החטופים הישראלים שישוחררו ותנאי העברתם".
5 צפייה בגלריה
דדי ברנע
דדי ברנע
ראש המוסד ברנע. חמאס לא מסר את הרשימה
(צילום: עידו ארז )
בזמן קיומה של מסיבת העיתונאים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ אמש היה ראש המוסד דדי ברנע בקטאר. ראשי המערכת שקיימו את מסיבת העיתונאים לא ידעו על בעיות בהסכם, ורק אחריה התפנו הגורמים לישיבות שעוסקות בקבלת החטופים. תוך כדי הישיבות הללו עדכן המזכיר הצבאי של ראש הממשלה כי ראש המוסד הודיע על בעיה בפרטים הטכניים ובסגירת הקצוות.
הבוקר הודיע משרד החוץ הקטארי כי השיחות ממשיכות להתקדם "באופן חיובי", וכי הודעה על מועד "כניסת הפסקת האש לתוקף" תימסר בשעות הקרובות. הוא לא ציין אם באותה שעה יחל גם שחרור החטופים - הצעד הראשון שאמור לקרות במסגרת התוכנית, כפי שהגדירו בישראל.