עדות מגיעות לדיון במשפט נתניהו
(צילום: חיים גולדיטש)

משפטו של ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו נמשך היום (שלישי) בבית המשפט בירושלים, ועדים נוספים בתיק 1000, שבו נאשם נתניהו במרמה ובהפרת אמונים עולים להעיד. לפי האישום, נתניהו קיבל טובות הנאה מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר. היום מעידים עובדים בעסק למכירת הסיגרים "הקבינט" וברשת חנויות המשקאות "חינאווי ג'ורג' משקאות", שבהן קנו המילארדרים באמצעות העוזרת האישית והנהג שלהם סיגרים ושמפניות. לפי האישום, חלק גדול מהרכישות ניתנו בהמשך כטובות הנאה לבני הזוג נתניהו.
הראשונה לתת עדות הייתה עינב סגל, שעבדה בחנות הסיגרים בתור מלצרית. סגל סיפרה כי הדס קליין, העוזרת האישית של מילצ'ן ופאקר והעדה המרכזית בתיק 1000, הייתה מגיעה לרכוש סיגרים בחנות לאורך כמעט שנתיים, "בתדירות של אחת לחודש. לפעמים יותר, לפעמים פחות".
4 צפייה בגלריה
עינב סגל
עינב סגל
עינב סגל
(צילום: עמית שאבי)
4 צפייה בגלריה
עו"ד ישראל וולנרמן
עו"ד ישראל וולנרמן
עו"ד ישראל וולנרמן שמייצג את נתניהו. תהה מדוע סגל נחקרה מחוץ לתחנת משטרה
(צילום: עמית שאבי)
בחקירה הנגדית שנערכה על ידי עו"ד ישראל וולנרמן שמייצג את נתניהו, תהה וולנרמן מדוע חקירתה של סגל, שנערכה לפני חמש שנים, התבצעה במרכז המסחרי בשפיים ולא בתחנת משטרה. כנשאלה אם היא ידעה על חקירות נתניהו לפני שזומנה לחקירה, אמרה סגל כי "אני לא יודעת להגיד אם ידעתי את זה מהתקשורת, אבל ידעתי מתישהו שזה נחקר". בנוסף, סגל טענה בתוקף כי לא הציגו לה שום מסמך בנוגע לרכישות של קליין בחנות - לא במהלך החקירה ולא בריאיון בפרקליטות לאחר מכן.
רויטל אברהם, שעובדת ב"חינאווי ג'ורג' משקאות", העידה על הקבלות שעליהן היא חתומה מרכישות של קליין בחנות. אברהם אישרה את תוכן הקבלות, חוץ מקבלה אחת שהיא ציינה כי היא חושבת שהיא מכילה טעות הקלדה. עו"ד עמית חדד, שמייצג את נתניהו גם כן, התנגד לעדותה של אברהם מכיוון שלטענתו היא לא זוכרת את הסיטואציות שבהן בוצעו הרכישות, אלא רק מאשרת את חתימתה. יוסף מועלם, הבעלים של חנות "פורטוינו" ליין סיגרים, אישר גם כן חשבוניות מרכישות סיגרים של קליין, אך טען כי אין לו היכרות עם קליין או עם מילצ'ן: "שום היכרות. העסקה הזאת עשתה לי טוב לחנות".
4 צפייה בגלריה
רויטל אברהם מגיעה להעיד במשפט נתניהו
רויטל אברהם מגיעה להעיד במשפט נתניהו
רויטל אברהם מגיעה לעדות בבית המשפט, היום
(צילום: חיים גולדיטש )
אתמול העיד יעקב גרשוני, הבעלים של "הקבינט". בעדותו אמר כי קליין רכשה סיגרים בכ-100 אלף שקלים בשנה. עם זאת, אין לו תיעוד קבלות כי הן הושמדו. בצוות ההגנה של נתניהו הציגו קבלות אחרות, שלא מסתדרות עם הכמויות והסכומים שתיאר גרשוני. הסנגור אף רמז כי "כמה עדים תיאמו עדויות בנושא זה", אך לא הציג הוכחות לכך. העד השיב: "לא תיאמתי עדויות, לא דיברתי עם אף אחד".
לימור דיקובסקי, השפית של מילצ'ן ופאקר, עלתה אתמול גם לתת עדות. על הארוחות המשותפות של בני הזוג נתניהו בביתו של מילצ'ן אמרה: "בכל ביקור של ארנון בארץ היה ביקור, לפחות אחד, של משפחת נתניהו. זה כלל ארוחת ערב לפי דרישה, כולל דרישות של הגברת נתניהו". לדבריה, "אלו היו ארוחות מאוד ארוכות, למשך שעות רבות. תמיד ניתנו סיגרים ושמפניות בארוחות, היינו נערכים לזה".
4 צפייה בגלריה
לימור אלמליך
לימור אלמליך
"תמיד ניתנו סיגרים ושמפניות בארוחות". לימור דיקובסקי, השפית של מילצ'ן ופאקר
(צילום: אלכס קולומויסקי)
היא נשאלה עד כמה היו שכיחים המקרים בהם בישלה ארוחות בביתו של פאקר לזוג נתניהו והשיבה כי "כשהוא היה בארץ זה היה על בסיס קבוע. הרבה ארוחות כי הם פשוט גרו ליד. אצל פאקר ארוחה הייתה פחות רשמית. פאקר ביקש להכין להם מה שהם רוצים. מישהו היה מודיע להדס קליין שהם באים, היא הייתה מודיעה לי. תמיד הייתי ערוכה לבשל". בחקירתה העריכה העדה שבני הזוג נתניהו התארחו בין 10 ל-15 פעמים בביתו של פאקר, והיום היא השיבה שזה "נראה הגיוני".
עורכת הדין נועה מילשטיין, מצוות ההגנה של נתניהו בתיק 1000, חקרה מיד לאחר מכן את השפית חקירה נגדית. היא שאלה את העדה על פוליטיקאים אחרים שהתארחו אצל מילצ'ן והשפית סיפרה בתגובה על פעמים בודדות שבהן אירח גם את לפיד ולבני, וציינה "גם פרס הגיע להתארח מדי פעם, פעמיים או שלוש".
היא סיפרה גם על ארוחות שנערכו במעון בבלפור: "אני מאשרת שפאקר התארח ארוחה או שתיים בבלפור". על התנאים במעון אמרה: "אפשר לבשל בכל מקום, גם ביער, אבל לא היה נקי שם. לא היו תנאים, בטח לא לארוחה בסדר גודל הזה".