שריפה במסעדה בראשון לציון
(צילום: אופיר היימן, ג'ינו סרף)

מזג האוויר הסוער והרוחות מביאים לנזקים רבים - וגם לדליקות: שריפה פרצה הערב (שני) במסעדת "לופט" ברחוב משה בקר בראשון לציון והיא נשרפה כליל. האש איימה להתפשט למסעדות סמוכות בחסות הרוחות העזות, אך צוותי הכיבוי שפעלו במקום במספר מוקדים הצליחו להשתלט על האש ולעצור את התפשטותה.
השריפה החלה בגג המסעדה והתפשטה בחסות הסערה כרמל, אך מלבד נזק קטן למסעדה נוספת לא נגרם עוד נזק. אחד המקומות הסמוכים למקום היא מסעדת "סוהו".
3 צפייה בגלריה
שריפה במסעדה בראשון לציון
שריפה במסעדה בראשון לציון
השריפה בראשון לציון
(צילום: החברה לביטחון ראשון לציון)
3 צפייה בגלריה
שריפה במסעדה בראשון לציון
שריפה במסעדה בראשון לציון
(צילום: החברה לביטחון ראשון לציון)
3 צפייה בגלריה
שריפה במסעדה בראשון לציון
שריפה במסעדה בראשון לציון
(צילום: כבאות והצלה לישראל)
ארז מוסצ׳ו', הבעלים של מסעדת הסוהו הסמוכה, סיפר כי זו הפעם השנייה שבמסעדה השכנה פרצה אש. "חמש כבאיות הגיעו כדי להשתלט על האש במסעדה השכנה. הכבאים פינו את אורחי הסוהו מחשש שהאש תתפשט לעבר המסעדה שלנו", סיפר היום. "האורחים יצאו בשקט והכבאים עבדו קשה למרות הגשם כדי לכבות את הלהבות, שטיפסו גבוה". לדבריו, "קיבלנו מאות טלפונים מכל הארץ של לקוחות מודאגים ולכולם אמרנו שאצלנו הכל בסדר".
שריפה פרצה הערב גם בבניין מגורים ברחוב נתיבות משפט במודיעין עלית. צוותי כיבוי פועלים במקום וחילצו אישה, תינוק וילדה ויש חשש ללכודים נוספים. צוותי הכיבוי נתקלו בעשן כבד שעולה מהבניין ומבצעים סריקות.
הסערה "כרמל" התחזקה לקראת שעות הערב ומביאה עמה רוחות וגשמים חזקים בצפון ובמרכז, שמלווים בברד ובברקים. ברק חזק דווח בין היתר בכמה אזורים בשרון. מזג האוויר הסוער חולל ללא מעט נזקים לאורך היום, ובנתניה אדם נפצע באורח קשה מאחד העצים הרבים שקרסו ברחבי הארץ. בירושלים דווח על עמוד תאורה שנפל על משאים. שניים נפצעו באורח קל.
מחברת החשמל נמסר כי עובדיה פועלים מאז הבוקר לתיקון נזקים בתשתיות הולכת החשמל שנגרמו בשל הרוח העזה. החברה תגברה את צוותיה בשטח וכן את מוקד שירות הלקוחות. בחברת החשמל מזרו כי "אין 100% בחשמל ובשל הסערה קיים חשש לפגיעה באספקת החשמל הסדירה. עובדי חברת החשמל יפעלו לתיקון כל נזק מהר ככל שניתן". הודגש כי "במקרה של חוטים קרועים קיימת סכנת חיים. יש לדווח מיד לשירותי חירום או למוקד 103".
מחר עדיין צפוי להיות גשום ולעתים סוער, בעיקר בצפון הארץ ובמרכזה. הגשם יירד בעיקר בקו תל אביב וצפונה. בערב וביום רביעי הגשם יתפשט שוב לפנים הארץ ולצפון הנגב. בחמישי ובשישי יהיו גשמים מקומיים. בשבת צפויה הפוגה בגשמים.