כתב אישום חמור בגין גרימת מוות בכוונה (עבירה המקביל לרצח) הוגש היום (חמישי) נגד המחבל אחמד חוסני דואבשה בגין הרצח של הנער בנימין אחימאיר בן ה-14 ב-12 באפריל. כך נודע ל-ynet.
כתב האישום מגולל את השתלשלות האירועים לפני, במהלך ואחרי הרצח, אם כי חלקים גדולים ממנו - הקשורים לאופי ביצוע הרצח הקשה - הוסתרו ואינם ניתנים לפרסום. לפי כתב האישום, שהוגש לבית המשפט הצבאי בעופר, כשנה לפני הרצח החל דואבשה להיפגש עם כמה חברים כדי לדון בנושאי דת ובענייני המדינה האיסלמית (דאעש) שבה תמכו. בין אותם חברים היו ח'טאב עבד אל-באסט ח'טאב סלאודה, צלאח א-דין אבראהים, רדא דואבשה, ג'ביר עבד אל-חמיד חוסיין דואבשה ונוספים.
המחבל עם סכין, בכניסה לחווה

בפגישותיהם דנו המחבל וחבריו על משמעות הגי'האד ועל הצורך לבצעו כנגד כופרים. עם הזמן, החל הנאשם להרבות בשאלות לח'טאב אודות הג'יהאד, וכן להתעניין בשאלת המוות למען האל ורצח כופרים. בשלב מסוים גיבש דואבשה דעה שלפיה כל מי שאינו מוסלמי הוא כופר - והחליט לבצע פיגוע רצח נגד כופרים, ובפרט נגד יהודים. דואבשה החליט לבצע את הפיגוע באמצעות סכין, שכן סבר כי קיים קושי להשיג נשק חם.
בראשית חודש אפריל השנה, לפי כתב האישום, "שמע הנאשם קולות מדרום לכפר דומא. הנאשם שאל את ח'טאב על אותם קולות, וח'טאב השיב כי הקולות מגיעים ממתיישב יהודי המתגורר בסמוך לכפר דומא. דואבשה החליט לרצוח את המתיישב היהודי, בהתאם למתווה הפיגוע שאותו תכנן".
כמה ימים לפני הרצח התייעץ דואבשה עם חבריו על רצונו לכתוב צוואה. הוא ביקש מח'טאב להפקיד את הצוואה בידו לאחר שיכתוב אותה, וכך קרה. יממה לפני הפיגוע החל דואבשה להתכונן: "הנאשם החליט כי יצא למסע ההרג בבוקר למחרת, עם אור ראשון. הנאשם נטל סכין שאורכה כ-20- ס"מ, בחר את בגדיו והניחם בחדרו. למחרת לבש הנאשם את בגדיו, התפלל, נטל את הסכין באמתחתו ועטה לראשו צעיף שחור. הנאשם יצא מביתו אל עבר חוות 'מלאכי השלום', הדרומית לכפר דומא", נכתב באישום.
2 צפייה בגלריה
בנימין אחימאיר
בנימין אחימאיר
ניסה להימלט ולהתגונן. בנימין אחימאיר ז"ל
(צילום: TPS)
הלוייתו של בנימין: "הארת את העולם"
(צילום: מועצת בנימין)

בהמשך נכתב כי "בדרכו הבחין הנאשם בנער בנימין אחימאיר ז"ל רועה את צאנו לבדו, וסמוך אליו הבחין בשלושה מבנים. תחילה, התקדם המחבל אל המבנים על מנת לרצוח את יושביהם. דואבשה התקרב לאחד המבנים, הבחין בשתי דמויות ישנות וסבר כי מדובר באישה וילד. הוא הרהר האם לרצוח את השניים, אך לבסוף החליט כי הם אינם קורבנות מתאימים. על כן, החליט הנאשם לנצל את העובדה כי אחימאיר נמצא לבדו, ולרצוח אותו. בשלב זה שב דואבשה על עקבותיו והבחין באחימאיר, כשלצידו גור כלבים. הוא הסתתר תחת עשביה, בעודו אוחז בסכין בידו הימנית. בשלב מסוים, כשהיה אחימאיר במרחק מטרים ספורים ממנו, הבחין אחימאיר במחבל ומבטיהם של השניים הצטלבו".
לפי האישום, "דואבשה נעמד כשהסכין שלופה בידו. בתגובה, הוציא המנוח את מכשיר הטלפון הסלולרי שלו והחל להתרחק במהירות מהנאשם. דואבשה הניף את הסכין, צעק לעבר המנוח "I will kill you" והחל לרוץ אחריו. במהלך מנוסתו נפל המנוח ארצה והמחבל השיגו. אחימאיר קם וניסה להתגונן מפני הנאשם". בשלב זה מפורט בכתב האישום מעשה הרצח המזעזע, שכאמור אסור בפרסום מפאת האכזריות של המחבל. בהמשך נכתב: "משסבר כי אחימאיר ללא רוח חיים, החליט המחבל להמשיך במסע הרצח. הוא עזב את אחימאיר והותיר אותו בשדה הפתוח".
בשלב זה החליט דוואבשה להמשיך כאמור את מסע ההרג ולחפש קורבנות יהודים נוספים ביישוב הקרוב. לכן, הוא החל להתקדם לכיוון היישוב הקרוב, חוות "מלאכי השלום". בדרכו, הבחין הנאשם במתחם אוהלים בקרבת מקום וסבר כי מדובר במקום לינתם של כוחות הביטחון או של מתיישבים יהודים, שאותם יוכל לרצוח. דוואבשה התקדם לעבר המתחם והבחין כי המקום נטוש. הנאשם החליט לנוח שם ולחפש כלי נשק שבו יוכל להמשיך ולרצוח. הוא איתר כלי מתכת, שבו החליט להשתמש כנגד הקורבן הבא שימצא.
2 צפייה בגלריה
תיעוד: המחבל שרצח את הנער בנימין אחימאיר ז"ל אוחז בסכין לפני הפיגוע
תיעוד: המחבל שרצח את הנער בנימין אחימאיר ז"ל אוחז בסכין לפני הפיגוע
חיפש לרצוח אנשים נוספים. המחבל בכניסה ל"מלאכי השלום"
לפי כתב האישום, "הוא נטל את החפץ והמשיך בדרכו. עם הגיעו לחווה, הבחין הנאשם בשער צהוב החוסם את דרך הגישה אליה ולצידו עמדת שמירה. הנאשם עצר לנוח מספר דקות ובמהלכן הבחין בכלי רכב הנכנסים בשער. הנאשם התקרב אל עבר עמדת השמירה כשהחפץ בידו, משום שסבר כי בעמדה יש שומר שאותו יוכל לרצוח, אולם עמדת השמירה לא הייתה מאוישת. הנאשם המשיך להתקדם והבחין בכלי רכב החונה בסמוך לשער, שם סבר כי ימצא את השומר וירצח אותו. הנאשם התגנב בסמוך לרכב כשהחפץ בידו, אך גילה כי לא היה ברכב איש. לאחר שלא מצא קורבן נוסף בכניסה לחווה, החליט הנאשם להמשיך בחיפושיו והתקרב למבנה סמוך לשער במטרה לרצוח את יושביו.
בשלב זה נתקל דוואבשה בכלב שהבריח אותו, ובכך מנע את כניסתו לחווה. "במהלך חיפושיו אחר דרך גישה נוספת לחווה, התעייף הנאשם", הוסבר בכתב האישום. "הוא עצר לנוח והבחין בכפר דומא שממנו הגיע. המחבל החל להתקדם לכיוון הכפר, תוך שהוא מחפש אחר יהודים נוספים שאותם יוכל לרצוח, עד שהגיע חזרה לכפרו והחליט לשוב לביתו. עם חזרתו, פשט הנאשם את כל בגדיו ושרף אותם כדי לטשטש את עקבותיו".
מאז הרצח מלווה עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו את משפחת אחימאיר בניהול התיק. המשפחה דורשת להטיל על המחבל את העונש הכבד ביותר. כתב אישום הוגש גם נגד חברו של המחבל, שידע ולא מנע את הרצח.
עו"ד בלייכר מסר לאחר הגשת כתב האישום: "עם ישראל נאבק נגד אויב רצחני שאיבד כל צלם אנוש. בנימין הי"ד נאבק ממושכות באותו מחבל דעאש רצחני שבא לעקור את העם היהודי מארצו. חייבים להילחם בלא פשרות באויב, לנצחו ולהשמידו. אנו דורשים כבר עתה לשפוט את המחבל בפני הרכב שופטים שיש בסמכותו להטיל עונש מוות. אין מקום לרוצחים הללו על פני האדמה".