מפקד גדוד המילואים 6828, סא"ל במיל' איתמר איתם, נפצע באורח בינוני אתמול (שבת) בהיתקלות עם מחבלים בצפון הרצועה. בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו עדכן כי הוא בסדר, מתאושש מניתוח - ומבקש שיתפללו לרפואת הקשר שלו, תומר, שנפצע באורח קשה באותה התקרית.
1 צפייה בגלריה
פעילות הכוחות במחנה ג'באליה בעזה
פעילות הכוחות במחנה ג'באליה בעזה
סא"ל במיל' איתם בג'באליה, החודש
(צילום: יואב קרן )
"טוב, אז ככה. צלף מנוול שם אותי בין כוונות. אני בסדר, מתאושש מניתוח קטן", עדכן. "התפללו לרפואת תומר בן ציפורה - הקשר שלי שנפצע באורח קשה". הוא התייחס לתזמון שבו הוא נפצע, ל"ג בעומר, וכתב כי "בר כוכבא טבע על מטבעות המרד את חזית המקדש ואת הסיסמה - 'לחירות ישראל'. ביום העצמאות הזכרתי לחייליי את השבועה שנשבענו בסיום הטירונות: 'אני מתחייב להקדיש את כל כוחותיי ואף את חיי להגנת המולדת ולחירות ישראל'".
גם כעת, אחרי מספר סבבי לחימה ברצועה מאז החלה המלחמה הוא מבהיר: "אנחנו לא חוזרים בנו, לא מתבלבלים ולא נבוכים. הלוואי וכולנו נחזיק ברוח הלוחמים בשטח. עד הניצחון לחירות ישראל בכל המובנים".
"נאלצנו לחזור, צובט הלב": סא"ל במיל' איתם בחודש מרץ, ליד חאן יונס

לפני כשבועיים אמר ל-ynet בג'באליה כי בשביל גדוד הסיור של ביסלמ"ח, שמספרו 6828, זה כבר סבב הלחימה השלישי ברצועה. עכשיו הם נלחמים תחת פיקוד צק"ח (צוות קרב חטיבתי) של 460, חטיבת ההכשרה של חיל השריון, הפועלת בצפון הרצועה במסגרת אוגדה 98. מפקד הגדוד, סא"ל במיל' איתמר, הוא בנו של השר לשעבר, תא"ל במיל' אפי איתם.
"הגדוד שלי התגייס כבר ב-7 באוקטובר ובמשך שלושה חודשים נלחם במרכז הרצועה, בזייתון ובשג'אעיה", סיפר איתמר. "אחרי שלושה חודשים יצאנו. הייתה לנו עוד גיחה קצרה של חלק מהגדוד בחאן יונס ועכשיו אנחנו פה להשלים את המשימה שהתחלנו בה".
"זה ייקח עוד זמן", הוסיף. "צריך נחישות, צריך אורך רוח, ואסור להתייאש או להתבלבל. את חמאס צריך להשמיד. זה לא זבנג וגמרנו. את האיום על יישובי העוטף ועל ילדינו אנחנו צריכים לפרק. בשביל זה צה"ל קיים. אם הוא לא יודע לעשות את זה, אין לו זכות קיום".