בכיר באיחוד האמירויות אומר כי על אף המלחמה בעזה הסכמי אברהם לא יבוטלו. "בכל פעם שיש קרבות בעזה שואלים אותנו אם הסכמי אברהם יבוטלו. אני חוזר ואומר: הסכמי אברהם כאן כדי להישאר! זה לא הסכם בין ממשלות אלא פלטפורמה שאמורה להבטיח שתושבי האזור כולו ייהנו מביטחון, יציבות ושגשוג. זה העתיד שלנו ולכן אני גם לא מדבר במונחי נורמליזציה על מעבר לזה - על מעורבות בין העמים", אמר ראש ועדת חוץ וביטחון של המועצה הלאומית הפדרלית של איחוד האמירויות, ד"ר עלי ראשיד אל נועיימי, בדיון שיזמו EJA, איגוד הארגונים היהודיים באירופה, ארגון הדיפלומטיה הציבורית למען ישראל באירופה, בשיתוף עם ארגון איפ"ק הלובי הפרו ישראלי בוושינגטון.
1 צפייה בגלריה
15 ספטמבר 2020 דונלד טראמפ עם בנימין נתניהו ושרי החוץ של בחריין ו איחוד האמירויות חתימה על הסכמי אברהם הבית הלבן וושינגטון
15 ספטמבר 2020 דונלד טראמפ עם בנימין נתניהו ושרי החוץ של בחריין ו איחוד האמירויות חתימה על הסכמי אברהם הבית הלבן וושינגטון
חתימת הסכמי אברהם בבית הלבן
(צילום: רויטרס)
הכותרת
יושב על הגדר: הדילמה של נסראללה
23:20
ד"ר עלי ראשיד אל נועיימי הדגיש: "אנחנו רוצים שכולם יכירו ויקבלו שישראל נמצאת שם כדי להתקיים ושהשורשים של היהודים, הנוצריים, אינם בניו יורק או בפריז אלא כאן באזורנו. הם חלק מההיסטוריה שלנו והם צריכים להיות חלק מהעתיד שלנו. אנחנו רוצים לשנות את מערכת החינוך ואת הנרטיבים הדתיים. חשוב מאוד להבין שיש אויבים למה שאנחנו עושים. ארגוני הטרור האלה לא מכבדים חיי אדם. אל תתנו להם להשיג את המטרות שלהם. אף אדם עם תחושה אנושית ושכל ישר לא יסכים לפיגוע הברברי שעשה חמאס ב-7 באוקטובר. אף אחד. אנחנו צריכים להבדיל בין חמאס לעם הפלסטיני. אויבינו ניצלו זאת. אנחנו צריכים את אלה שמאמינים בשלום באירופה ובארה"ב ובכל מקום כדי להתמודד עם נרטיב השנאה שאנו רואים בהפגנות שמתקיימות עכשיו בערים רבות בעולם".
סגנית נשיאת הפרלמנט האירופי, ניקולה באר, ציינה במפגש, כי "התוקפן הוא חמאס ולא ישראל. לישראל זכות מלאה להגן על עצמה והייתי שמחה לו יותר מדינות באירופה היו תומכות בישראל כמו צ'כיה ואוסטריה. אנחנו צריכים להילחם בטרור בכל מקום אך להבחין בין הטרוריסטים לבין העם הפלשתינאי והסכמי אברהם הם מכשיר חשוב לתמיכה בישראל ובכינון שלום באזור כולו".
ד"ר עלי ראשיד אל נועיימי, יו"ר הוועדה להגנה, פנים ויחסי חוץ במועצה הפדרלית הלאומית של איחוד האמירויותד"ר עלי ראשיד אל נועיימי
חבר בית הנבחרים האמריקאי, הדמוקרט מאילינוי בראד שניידר, ציין כי אצל החמאס פשעי מלחמה כמו רצח, אונס ועינויים הם אסטרטגיה. חזונם הוא רצח עם וחיסול מדינת ישראל והרג היהודים.
חבר ועדת חוץ וביטחון של הכנסת, ח"כ עידן רול קרא בדיון למדינות ערב המתונות להעניק לישראל גיבוי מלא והדגיש כי ישראל לא מעוניינת לשלוט בעזה אלא שגורם אחר יחליף את שלטון החמאס. ח"כ רול הזכיר לעשרות המנהיגים שצפו במפגש כי "כשעזבנו את עזה ב-2005, חמאס בחר שלא לבנות ולפתח אותה אלא הפך אותה למוקד טרור. לא נחזור לאותו תרחיש".