המשבר בקואליציה סביב הארכת תקנות חוק יהודה ושומרון: ראש מועצת יש"ע דוד אלחייאני שיגר הבוקר (חמישי) מכתב לכל ראשי מפלגות הימין ובו הוא קורא להם שלא להיכנע ללחץ הפוליטי, ולהצביע בעד העברת התקנות. "מאז שנת 1967 העבירה הכנסת פעמים רבות את חוק הארכת תקנות יהודה ושומרון לשעת חירום. זהו חוק ישן אשר תוקפו מוארך מעת לעת. כל ממשלות ישראל העבירו חוק זה, זה אינטרס לאומי", כתב.
3 צפייה בגלריה
פגישת ראשי סיעות האופוזיציה
פגישת ראשי סיעות האופוזיציה
"הניחו את הוויכוח הפוליטי בשעה זו". הקריאה של ראש מועצת יש"ע
(צילום: מוטי קמחי, הדר יוביאן, יואב דודקביץ')
את המכתב שלח אלחייני לראש הממשלה נפתלי בנט, ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, שר המשפטים גדעון סער, שר האוצר אביגדור ליברמן, יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', יו"ר ש"ס אריה דרעי ויו"ר יהדות התורה משה גפני.
"אנו שואפים להחלת הריבונות הישראלית המלאה ביהודה ושומרון. בזמן הביניים הנוכחי עד להחלת הריבונות יש חשיבות עליונה לאפשר למדינת ישראל לשמור על החוק והסדר, להגן על עצמה מפני מחבלים ושמירת זכויות האזרחים הישראלים באזור. אני רואה בכם מנהיגי ציבור ימין, המבינים את חשיבות ההתיישבות וביטחון התושבים ביהודה ושומרון, שותפים למפעל ההתיישבות ואחראים לגורל המתיישבים", המשיך.
3 צפייה בגלריה
דוד אלחייני
דוד אלחייני
לוחץ על נתניהו וסמוטריץ'. ראש מועצת יש"ע אלחייני
(צילום: עמית שאבי)
3 צפייה בגלריה
"קו אדום". סער מאיים, עבאס ורע"מ יתמכו?
"קו אדום". סער מאיים, עבאס ורע"מ יתמכו?
"קו אדום". סער מאיים, עבאס ורע"מ יתמכו?
(צילום: יואב דודקביץ', עמית שאבי)
הוא יצא בקריאה לכל ראשי המפלגות: "אני קורא לכם להניח את הוויכוח הפוליטי בשעה זו, לחשוב על טובת התושבים ביטחונם ומעמדם, אותם תושבים שהצביעו עבורכם, ולהצביע בעד חקיקת המשך התקנות ביהודה ושומרון". בהקשר המכתב יש לציין כי יו"ר מועצת יש"ע אלחייני מזוהה עם מפלגת תקווה חדשה של שר המשפטים סער, שמוביל את המשבר הנוכחי. כעת מנסה אלחייני להפנות לחץ לעבר הליכוד והציונות הדתית מצד המתיישבים עצמם ביהודה ושומרון.
סער, נזכיר, כבר הסביר שהתקנות משמעותיות מאוד ומדובר בקו אדום עבורו, אם לא יעברו. בימים האחרונים הבהיר סער כי במידה והתקנות לא יוארכו אין מקום להמשך קיומה של הממשלה. לפני כמה ימים החליטו ראשי מפלגות האופוזיציה שלא לתמוך בהצעות חוק שמביאה הממשלה במטרה לגרום להפלתה, ולא משנה באילו נושאים.