3 צפייה בגלריה
סמוטריץ', נתניהו וגלנט
סמוטריץ', נתניהו וגלנט
סמוטריץ', נתניהו וגלנט
(צילום: שלו שלום, EPA, קובי קואנקס)
ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' סיכמו היום (רביעי) על "קידום מיידי של תכנון של כ-1,000 יחידות דיור חדשות ביישוב עלי בצמוד למקום הפיגוע אתמול". כך מסרה לשכת ראש הממשלה.
לפי הודעת הלשכה, "התשובה שלנו לטרור היא להכות בו בעוצמה ולבנות את ארצנו". סמוטריץ' ציין כי "בעצת ראש מועצה אזורית בנימין ישראל גנץ סיכמנו עכשיו ראש הממשלה, שר הביטחון ואני על קידום תכנון מיידי של כ-1,000 יחידות דיור חדשות ביישוב עלי. בדמייך חיי".
3 צפייה בגלריה
אירוע ירי בתחנת דלק ליד עלי
אירוע ירי בתחנת דלק ליד עלי
זירת הפיגוע ליד עלי
(צילום: נדב גולדשטיין/TPS)
3 צפייה בגלריה
תיעוד דרמטי, שניות אחרי הירי בתחנת הדלק ליד עלי
תיעוד דרמטי, שניות אחרי הירי בתחנת הדלק ליד עלי
המסעדה שבזירת הפיגוע
(צילום: גרינקביץ אלכסנדר)
אריאל אלמליח, יו"ר היישוב עלי, מסר: "אנו מברכים על ההחלטה אך מדובר בטיפה בים. אנו קוראים לראש הממשלה לקדם החלטת ממשלה כבר בישיבת הממשלה הקרובה, ביום ראשון הקרוב, אשר תהפוך את היישוב עלי לעיר הראשונה בבנימין".
במהלך פיגוע הירי שהתרחש אתמול בתחנת דלק ובמסעדה סמוך להתנחלות עלי שבמטה בנימין נרצחו ארבעה בני אדם, וארבעה נוספים נפצעו. שני המחבלים שביצעו את הפיגוע חוסלו - אחד מהם חוסל במקום על ידי אזרח, וכשעתיים לאחר מכן תם המצוד אחר המחבל השני, שנמלט מהזירה.
יממה לאחר הפיגוע ליד עלי, ובהמשך לפעולות הנקמה של מתנחלים נגד פלסטינים שהגיעו אחריו, מאות מתנחלים רעולי פנים מתפרעים בכפר תורמוס עיא שבשומרון, ומציתים במקום בתים ורכבים. תושב הכפר סיפר ל-ynet כי "המצב לא בשליטה", ושהתושבים מסתגרים בבתיהם. הרשות הפלסטינית גינתה את ההתפרעויות, וממשרד החוץ הפלסטיני נמסר: "הפשע של חווארה חוזר על עצמו שוב, ומיליציות המתנחלים וגורמי הטרור החמושים והארגונים שלהם מרחיבים את מעגלי ההתקפות שלהם נגד אזרחים פלסטינים חסרי הגנה, רכושם ויבוליהם".