למרות התוצאות הקשות של ירי חיזבאללה לעבר מג'דל שמס אתמול (שבת), שגבה את חייהם של 12 ילדים ונערים, האירוע לא תפס הבוקר את שערי העיתונים בעולם הערבי. גם בעיתונים שבהם התקיפה הופיעה - חיזבאללה לא הוצג כאשם הוודאי, למרות הפרסומים האחרונים של דובר צה"ל.
7 צפייה בגלריה
שער אל-קודס אל-ערבי
שער אל-קודס אל-ערבי
בכותרת "אל-קודס אל-ערבי": ההרס בעזה
7 צפייה בגלריה
שער א-שרק אל-אוסט
שער א-שרק אל-אוסט
ב"א-שרק אל-אווסט" פרסמו תמונות מהזירה במג'דל שמס - מבלי להטיל אשמה על חיזבאללה
ב"אל-ערבי אל-ג'דיד" הקטארי בחרו לשים הבוקר בשער תמונה של ילד עזתי מקבל טיפול רפואי, במסגרת כתבה על בתי החולים הקורסים ברצועת עזה. בכתבה שעסקה בתקיפה במג'דל שמס שפרסם העיתון, נכתב בכותרת: "הכיבוש מתעקש להאשים את חיזבאללה ומאיים להגיב".
גם בעיתון "אל-קודס אל-ערבי", היוצא לאור בלונדון, השער הבוקר עסק במצוקת רצועת עזה. בכתבה של העיתון על התקיפה במג'דל שמס, הכותרת הייתה: "12 בני אדם נהרגו כתוצאה מנפילת טיל בגולן הסורי הכבוש. ישראל מאשימה את חיזבאללה – והאחרון מכחיש". בהמשך הופיעה סקירה של האירועים אתמול.
בעיתון "אל-וטן" הסורי אף הרחיקו לכת, סירבו לקשר את המקרה לחיזבאללה, וכתבו כי "טיל אלמוני" פגע במג'דל שמס אמש. הכתבה נפתחה בהכחשה המוחלטת של חיזבאללה כי הוא זה שתקף במג'דל שמס. בהמשך נכתב כי ההכחשה מגיעה אחרי שישראל האשימה את הארגון בירי טיל, "שהביא למותם של 10 אנשים ופציעה של 30, רובם ילדים".
בעיתון העיתון "א-שרק אל-אווסט", היוצא לאור בלונדון בשפה הערבית, פורסמו בשער התמונות מאזור הפגיעה במג'דל שמס אתמול, תחת הכותרת: "האש של דרום לבנון מתרחבת לגולן" - מבלי לציין כי האשמה מוטלת על חיזבאללה. בעיתון נכתב על עשרות הרוגים ופצועים במג'דל שמס, חיזבאללה שמכחיש את הקשר שלו לאירוע וישראל שמאיימת בתגובה חריפה. עוד צוין בכתבה כי גוברים חששות הלבנונים מהתפתחויות המצב בשטח.
7 צפייה בגלריה
שער הכתב באל-וטן
שער הכתב באל-וטן
"טיל אלמוני" פגע ביישוב הדרוזי, לפי "אל-וטן" הסורי
7 צפייה בגלריה
כתבה בא-שרק
כתבה בא-שרק
בעיתון הסעודי "א-שרק" התמקדו ביישוב ש"נכבש על ידי ישראל", יותר מהפגיעה הקשה
בעיתון "א-שרק" הסעודי, בחרו אמש, מיד אחרי האירוע, לפרסם כתבה תחת הכותרת: "מג'דל שמס – סיפורו של כפר דרוזי סורי בגולן שנכבש על ידי ישראל ב-67'". נכתב כי ישראל במשך שנים "ניסתה למחוק את זהותם והשתייכותם לסוריה". לגבי התקיפה אתמול נכתב כי "מג'דל שמס הייתה נתונה למתקפת טילים שכוונה למגרש כדורגל", שאת האחראיות עליה הטילה ישראל על חיזבאללה שמכחיש.
באתר החדשות האמירתי "אל-עין אל-אחבאריה" נכתב כי ישראל נכשלה ב"רולטה הרוסית" בצפון, וכי במשך חודשים חיזבאללה יורה "אלפי טילים ומאות כטב"מים לעבר יישובים בגליל ובגולן, ועד אתמול לא הביא לכמות נפגעים גדולה". אך אחרי התקיפה במג'דל שמס, נכתב, "ישראל נכשלה במשחק, כאשר חיזבאללה הגיב לתקיפות הישראליות נגד פעיליו".
בעיתון "אל-אחבאר" הלבנוני, המזוהה עם חיזבאללה, נכתב אתמול אחרי האירוע: "הערב חזית דרום (לבנון) הייתה עדה להתפתחות מסוכנת, עם נפילת טיל ביישוב מג'דל שמס בגולן". נכתב כי למרות שחיזבאללה הכחיש אחריות לפיגוע, ישראל מאשימה את הארגון בשיגור הטיל, שפגע במגרש כדורגל "בעיירה הכבושה".

הכפר שממנו שוגרה הרקטה הקטלנית

שמו של עלי מוחמד יחיא, מפקד חיזבאללה שלפי הודעת דובר צה"ל אחראי על המתקפה במג'דל שמס, לא מצוין באף אחת מהכתבות. לפי הודעת דובר צה"ל, חיזבאללה שיגר את הרקטה משטח הממוקם צפונית לכפר שבעא שבדרום לבנון. כפר זה ממוקם כשני ק"מ בלבד משטח ישראל, צפונית לאזור הר דב (חוות שבעא), אזור שחיזבאללה דורש את נסיגת ישראל ממנו. חיזבאללה משגר ללא הרף נ"ט, רקטות וכטב"מים משטח זה.
מהתקיפה אתמול במג'דל שמס ניתן להבין כי גורמי חיזבאללה עדיין נמצאים ופועלים נגד ישראל מאזור הגבול המזרחי, למרות התקיפות הרבות בגזרה בחודשים האחרונים.
7 צפייה בגלריה
תיעוד לבנוני מתקיפות בשבעא
תיעוד לבנוני מתקיפות בשבעא
תקיפות צה"ל בשבעא בחודש שעבר. מכוונות לפעילי חיזבאללה באזור
7 צפייה בגלריה
בית הרוס ב שבעא דרום לבנון
בית הרוס ב שבעא דרום לבנון
הרס בשבעא, לאחר התקיפות
(צילום: AP Photo/Hussein Malla)
7 צפייה בגלריה
טאלב סאמי עבדאללה, המכונה החאג' אבו טאלב, מפקד חיזבאללה ש חוסל
טאלב סאמי עבדאללה, המכונה החאג' אבו טאלב, מפקד חיזבאללה ש חוסל
אבו טאלב, מפקד יחידת נסר בחיזבאללה שהיה אחראי על האזור
לפי הודעות דובר צה"ל ופרסומים בלבנון, הכפר שבעא מותקף מחודשי המלחמה הראשונים, באמצעים שונים (תקיפות ארטילריה ותקיפות אוויריות, לב"א). לפי פרסומי דובר צה"ל, התקיפות מכוונות לפעילי חיזבאללה באזור, עמדות תצפית, מחסנים עם אמצעי לחימה של ארגון הטרור, אמצעי שיגור ואיומים נוספים בגזרה. חיזבאללה גם הודיע בצורה רשמית במהלך המלחמה על הרוגים משורותיו מהכפר שבעא.
בערוצים הלבנוניים פורסמו בחודשים האחרונים סרטונים ותמונות מתקיפות צה"ל במרחב הכפר. בינואר פורסם סרטון מלבנון של נפילת פגז, שלא התפוצץ, בביתו של תושב הכפר שבעא, מוסטפא ריאד.
מי שהיה אחראי בחיזבאללה על הגזרה המזרחית של הגבול - ממלכיה ועד אזור שבעא - היה אבו טאלב, מפקד יחידת נסר בחיזבאללה, שחוסל ביוני האחרון. בימים שאחרי חיסולו בוצע ירי לשטח ישראל, לאזור המזרחי של הגבול, ובעיתון "אל-אחבאר הלבנוני", גם הוא מזוהה עם חיזבאללה, נכתב כי ארגון הטרור התמקד בתקיפות בגזרה המזרחית, כדי להראות שחיסול אבו טאלב "לא יחליש את הפעילות".
נפתח קמפיין מימון המונים למען משפחות הנפגעים במג'דל שמס. אם ברצונכם לתרום, לחצו כאן.