שגריר ירדן בישראל, בכניסה להר הבית

מתיחות בין ישראל לירדן בעקבות הגעת שגריר המדינה השכנה להר הבית: בערוץ רואיא הירדני נטען כי גורמי ביטחון ביקשו מהשגריר רסאן אל-מג'אלי לעזוב את המקום ודרשו ממנו הצגת אישור. בישראל אמנם הכחישו זאת, אבל דקות לאחר מכן הודיעו בעמאן כי שגריר ישראל איתן סורקיס זומן לשיחת הבהרה. עם זאת, כעבור שלוש שעות שב השגריר אל-מג'אלי למתחם אל אקצא והתפלל במסגד. ככל הנראה, בעקבות הידברות בין המדינות הובהר לירדנים שאין לו כל מניעה להיכנס וכדי להראות חזרה לשגרה הוא חזר להר ונכנס בקלות.
3 צפייה בגלריה
שגריר ירדן בישראל בביקור בהר הבית
שגריר ירדן בישראל בביקור בהר הבית
השגריר אל-מג'אלי בהר הבית
במשטרה אמרו כי מנהל הווקף הירדני הגיע למקום עם שגריר ירדן בישראל להר הבית ללא כל תיאום מראש: "שוטר שהבחין בהם ולא זיהה את האישיות או הכיר את הביקור הצפוי עדכן את מפקדו, המתין לקבלת הנחיות, ולצורך כך השהה לזמן קצר מאוד את כניסתם לשטח הר הבית".
"בניגוד לפרסומים שגויים, לא נמנעה כניסתו של השגריר אלא הוא זה שהחליט בשלב מסוים לעזוב את המקום מיוזמתו", אמרו במשטרה. "לו היה ממתין מספר שניות נוספות היה נכנס פנימה לשטח הר הבית. נציין כי הליך תיאום מקדים עם המשטרה כמקובל היה מונע כל עיכוב בכניסת השגריר להר הבית, וצר לנו על פרסומים כוזבים ביחס למקרה זה".
3 צפייה בגלריה
שגריר ירדן בישראל בהר הבית
שגריר ירדן בישראל בהר הבית
שגריר ירדן בישראל בהר הבית
3 צפייה בגלריה
מימין שגריר ירדן החדש בישראל רסאן מג'אלי
מימין שגריר ירדן החדש בישראל רסאן מג'אלי
השגריר הירדני אל-מג'אלי
(צילום: משרד החוץ)
אבל אותה הבהרה, שפורסמה לאחר התקרית, לא הפיגה את המתיחות. מיד אחריה הודיע משרד החוץ הירדני כי זימן את שגריר ישראל לשיחה "בעקבות מניעת כניסת שגריר ירדן למסגד אל אקצא".
במשרד החוץ בעמאן אמרו: "הועברה לשגריר הישראלי איגרת מחאה חריפה שעליו להעביר באופן מידי לממשלתו, המדגישה את גינוייה של ממשלת ירדן לכל האמצעים שמטרתם להתערב באופן לא מקובל בענייני מסגד אל אקצא. יוזכר כי מנהלת הווקף בירושלים היא הגוף החוקי היחיד שרשאי לנהל את ענייני מסגד אל אקצא".
בשבוע שעבר דווח ב-BBC כי משטרת ירושלים עיכבה במשך 30 דקות את כניסתו של השר הבריטי לענייני המזרח התיכון, לורד (טאריק) אחמד, לשטח הר הבית. עם זאת, השר המוסלמי המעיט בערך העיכוב ותיאר את המהלך כ"בדיקות ביטחוניות כלשהן, שהם היו צריכים לעשות".