(צילום: אביהו שפירא, נויל האריס)

סגן-ניצב יגאל בן לולו, מפקדו של השוטר שירה באוויר במסיבת הטבע ליד הכינרת, התייחס היום (שני) לתקרית שאירעה בסוף השבוע וסיפר לאולפן ynet כי מדובר בשוטר מנוסה שהרגיש בסכנת חיים. "במזל השוטרים שלנו לא נפצעו", אמר.
תשעה חשודים נעצרו עד כה במעורבות באירועי המסיבה הבלתי-חוקית שהתקיימה סמוך ליישוב מגדל שליד הכינרת. כל החשודים שוחררו בתנאים מגבילים, אך במשטרה אמרו כי צפויים מעצרים נוספים בהמשך. השוטרים איתרו במקום את מסיבת הטבע, שבה השתתפו עשרות צעירים, חלקם שתויים ומסוממים - ועיכבו את המארגנים. הירי, כך לפי המשטרה, אירע אחרי שהשוטרים הותקפו וחייהם היו בסכנה.
לדבריו של סנ"צ בן לולו, "קיבלנו דיווח שיש שם רעש, והוחלט לפרק ולפזר את המסיבה. הגיע לשם קצין שהסביר למארגנים שהאירוע לא חוקי". הוא הוסיף: "בזמן שהקצין הסתובב בשטח, הוא זיהה את המשתתפים ופנה אליהם - הסביר להם שהם צריכים להתקפל. הוא ניגש לקבוצת אנשים, ניסה לברר פרטים - ומשם הדברים טיפה השתנו".
פיזור המסיבה והירי באוויר
(צילום: מתוך הרשתות החברתיות, טיקטוק, שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

1 צפייה בגלריה
פיזור המסיבה על ידי השוטרים והירי באוויר
פיזור המסיבה על ידי השוטרים והירי באוויר
"התחיל שם משהו לא נורמלי". סנ"צ בן לולו והירי באוויר
(צילום: מתוך הרשתות החברתיות, שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים, דוברות המשטרה)
סנ"צ בן לולו סיפר כי "הקצין ניסה לדבר עם חשוד מסוים כדי לברר דבר מה. התחילה שם התכתשות, והקצין הבין שהוא צריך להמשיך את הבדיקה עם החשוד בחוץ. בזמן שהשניים יצאו החוצה, התחיל שם משהו לא נורמלי - כל האזרחים התחילו לקלל, לזרוק אבנים, בקבוקים, כיסאות - כל מה שבא ליד".
"במזל השוטרים שלנו לא נפצעו", הדגיש, "השוטר הרגיש בסכנת חיים - נזרקו עליו אבנים - לא אחת וגם לא עשר. הוא הוציא אקדח, כיוון אותו לעבר השמיים וירה כדור אחד למעלה". לדבריו, "לא מדובר בשוטר צעיר, אלא באחד מנוסה. בסופו של דבר הפעולה הזאת הרחיקה מהשוטרים את כל ההמון שניגש אליהם".
בן לולו ציין כי "האזרחים צריכים להבין שמשטרת ישראל באה לטובתם ולא לרעתם. ההורים צריכים להיות יותר אחראים ולדעת לאן הילדים שלהם הולכים בשעות המאוחרות של הלילה - היו שם ילדים מתחת לגיל 18".