שבתאי: "אסור שהעבריינים יחזרו מהר מאוד לרחוב"
(צילום: אלי מנדלבאום )

המפכ"ל מבהיר כי רוצחי תושבת לוד מנאר חג'אג' ובתה בת ה-14 חדרה "הפכו למבוקשים מספר אחת שלנו", ועונה לביקורת נגד המשטרה בעקבות האלימות המשתוללת בחברה הערבית. "לכל אלה ששואלים מה המשטרה עושה - 60 סיכולי רצח מתחילת השנה, מניעת קורבנות שהיו מצטרפים למעגל הדמים הנורא. המשטרה עושה הרבה", אמר רנ"צ קובי שבתאי.
במקביל, ראש הממשלה יאיר לפיד שוחח הבוקר (רביעי) עם ראש העיר לוד יאיר רביבו, בהמשך לשיחתו אמש עם השר לביטחון פנים ומפכ"ל המשטרה. לפיד עדכן את ראש העיר כי יביא לאישור הממשלה ביום ראשון הקרוב החלטה להארכת תוכנית טיפול נקודתי בחינוך בלוד, על מנת לאפשר התמודדות מיטבית עם אתגרי העיר.
3 צפייה בגלריה
ועידת המשפט ה-11
ועידת המשפט ה-11
"חקירת הרצח עומדת בראש סדר העדיפויות שלנו". המפכ"ל רנ"צ קובי שבתאי
(צילום: שאול גולן)
3 צפייה בגלריה
זירת הרצח בלוד
זירת הרצח בלוד
זירת הרצח בלוד, שלשום
(צילום: שאול גולן)
לפי הודעת לשכת לפיד, "השניים דנו על פעילות הנעשית בשיתוף המשטרה לחיזוק תחושת הביטחון בעיר. לפי הודעת לשכת לפיד, הם "קבעו להישאר בקשר קבוע על מנת שראש הממשלה יעקוב מקרוב ויוכל לסייע לראש העיר להשיב את המשילות והחוק וסדר בעיר.
בטקס במעלה אדומים, לאחר הפשיטה ברחבי הארץ וביהודה ושומרון ומעצר עשרות חשודים בסחר באמצעי לחימה, דיבר המפכ"ל על הרצח בלוד: "אני לא יכול שלא להתייחס לרצח הנורא של מנאר חג'אג' ובתה, בת 14 בסך הכל. עבריינים שמתכננים רצח של אימא ושתי בנותיה הקטנות הם עבריינים מהזן השפל והאכזרי ביותר שיש", אמר שבתאי. "אנחנו מבינים לא מעט מחקירת האירוע עד כה. זו חקירה שעומדת בראש סדר העדיפויות של כל המשטרה ואני מתכוון לכך".
"אני מציע לכל מי שחושב לבצע מעשה כל כך ברברי וקשה לחשוב שנית", הוסיף. "המתנקשים שרצחו את מנאר וחדרה הפכו למבוקשים מספר אחת שלנו. לא נשקוט עד שנשים עליהם עליהם את היד ונדאג שישלמו את המחיר היקר ביותר שמערכת אכיפת החוק יכולה להשית עליהם".
מבצע "שערי שמיים"
(צילום: דוברות המשטרה )

3 צפייה בגלריה
הנשקים  שנתפסו
הנשקים  שנתפסו
האמל"ח שנתפס במהלך מבצע "שערי שמיים"
(צילום: אלי מנדלבאום)
הבוקר הפכה לגלויה חקירת פרשת "שערי שמיים", שבמהלכה סוכן משטרתי סמוי קנה מעבריינים אמצעי לחימה במשך עשרה חודשים. החקירה חשפה מערך מסועף של סחר באמצעי לחימה בקרב גורמים פליליים ברחוב הערבי, בישראל וביהודה ושומרון.
לאחר הפשיטה על 60 בתי חשודים אמר המפכ"ל: "הפעילות שאנו מסכמים פה היום היא תשובה ניצחת לאזרחים הערבים שומרי החוק שמעוניינים לחיות כאן בשלום ובבטחה. עשרות עצורים וכלי הנשק שנתפסו הוצאו היום ממעגל האלימות ובכך נחסכו חיי אדם רבים. לכל אלה ששואלים מה משטרת ישראל עושה - המשטרה עושה הרבה".
בהמשך דבריו מתח המפכ"ל ביקורת חריפה על מערכת המשפט ועל הענישה המקלה: "זה טרור פלילי שיש להילחם נגדו בכל האמצעים שיש לנו תוך החמרת ענישה, באופן כזה שיהפוך את אחזקת אמצעי הלחימה ללא משתלמת. אסור שהעבריינים שאנו תופסים בהשקעה כל כך גדולה ימצאו עצמם מהור מאוד חוזרים לרחוב. מערכת אכיפת החוק, על כל מרכיביה, חייבת להתאים עצמה למציאות המשתנה עם החמרה משמעותית של הענישה".