חמאס פרסם אתמול (ד') סרטון טרור פסיכולוגי של כרמל גת ז"ל, החטופה שמחבלי ארגון הטרור רצחו במנהרה ברפיח בשבוע שעבר - לצד חמישה חטופים נוספים. משפחתה התירה אמש לפרסם את הסרטון קורע הלב, שבו בין היתר פונה כרמל לקרוביה ואומרת: "משפחה יקרה שלי, אני מקווה שיש לי משפחה לחזור אליה, אני נשארת חזקה גם בשבילכם עד שהסיוט הזה ייגמר, אני אוהבת אתכם".

כרמל, בת 40 בהירצחה ומרפאה בעיסוק, נחטפה מבית הוריה בבארי. אמה, כנרת, נרצחה בטבח 7 באוקטובר. אחיה אלון היה עם אשתו ירדן ובתם הקטנה, גפן בת השלוש וחצי. לאחר שהמחבלים ניסו לחטוף את שלושתם, אלון הצליח לברוח מהם כשגפן על ידיו. ירדן נחטפה ושוחררה לאחר 54 ימים בשבי חמאס.
צה"ל השיב ביום שבת את גופתה של כרמל לישראל, יחד עם גופותיהם של הרש גולדברג-פולין, אורי דנינו, עדן ירושלמי, אלכס לובנוב ואלמוג סרוסי. כולם הוצאו להורג על ידי שוביהם, שברחו ככל הנראה מחשש ממבצע חילוץ אפשרי של צה"ל שפעל ליד המנהרה (במרחק של קילומטר משם אותר ימים לפני כן החטוף פרחאן קאדי, שחולץ בחיים). הגופות חולצו ביום שבת, וצה"ל פרסם אתמול תיעוד ראשון מפיר המנהרה - שהוסתר בחדר ילדים, לצד ציורי ילדים ובובות.
לא ברור מתי צולם הסרטון. בתחילתו, בדברים שלבטח הוכתבו לה לפחות בחלקם על ידי שוביה, אמרה כרמל: "שמי כרמל גת, בת 39 מבארי. נחטפתי מבית הוריי ב-7/10 שם שהיתי עם בני משפחה נוספים שאני לא יודעת מה עלה בגורלם, אני מוחזקת בשבי עם מעט מאוד אוכל, מים, תנאי היגיינה ירודים, הפצצות בלתי פוסקות ובעיקר בלי לדעת אם אני הולכת לצאת מכאן בחיים.
3 צפייה בגלריה
סרטון תעמולה של חמאס בו מופיעה החטופה כרמל גת
סרטון תעמולה של חמאס בו מופיעה החטופה כרמל גת
כרמל גת ז"ל, בסרטון שפרסם חמאס
תיעוד ראשון מפיר המנהרה שבה נרצחו 6 החטופים
(צילום: דובר צה"ל )

"ב-7/10 אני, המשפחה שלי ושאר תושבי קיבוץ בארי הופקרנו לגורלנו. אני מתחננת ומפצירה בפני ממשלת ישראל והעומד בראשה מר בנימין נתניהו בבקשה, בבקשה הפסיקו את ההפקרות הזו, הפסיקו את ההפצצות ותחזירו אותנו הביתה. אזרחי מדינת ישראל, אני מבקשת מכם להמשיך להפגין עבורנו, המשיכו להילחם על החיים שלנו".
גיל דיקמן, בן דודה של כרמל, מסר אחרי פרסום הסרטון: "מרגש לשמוע את הקול שלה. שובר לשמוע שלא ידעה שאביה, אחיה ואחייניתה ניצלו ושגיסתה ירדן חזרה בעסקה. ביולי נתניהו אמר 'לא' לעסקה שתציל את כרמל מרצח - וגזר על כרמל דין מוות. הכשלון המוחלט שלו מוביל לרצח של חטופים נוספים. חייבים עסקה עכשיו, לפני שיהיה מאוחר מדי".
כרמל נטמנה ביום שני האחרון בבית העלמין של קיבוץ בארי, כמעט 11 חודשים לאחר שנחטפה ממנו. את מסע ההלוויה ליוותה שיירה של דגלים צהובים בכניסה לקיבוץ ורבים הגיעו לפרידה מהחטופה שהפכה למוכרת כמעט בכל בית. על קברה, בין שלל הפרחים, הונח השלט: "סליחה, נכשלתי".
3 צפייה בגלריה
הלווייתה של כרמל גת ז"ל
הלווייתה של כרמל גת ז"ל
"סליחה, נכשלתי". השלט שהונח על קברה של כרמל בבית העלמין של בארי
(צילום: דוברות קיבוץ בארי)
3 צפייה בגלריה
הלווייתה של כרמל גת ז"ל
הלווייתה של כרמל גת ז"ל
(צילום: דוברות קיבוץ בארי)
אור ואלון גת, אחיה של כרמל, ספדו לה: "מתגעגעים לתאווה שלך לחיים, איך אהבת להזמין מלא מנות ולטעום מהכל, איך אהבת לבלות וגם לישון מוקדם אחרי יום שנתת את כל כולך. היכולת שלך לעשות עבור הזולת והכלל הפך לסמל ולסימן היכר שלך. לכל אורך חייך, נלחמת על מה שחשוב בעינייך בעוד את חוקרת ומדייקת מה הכי נכון או חשוב לך ולסביבתך. לחמת עבור צדק ושיוויון חברתי ועזרה לכלל. כך גם, החברות הנפלאות שלך שחיברת מכירות אותך כאחיות. זה אבסורד גדול כל כך שדווקא את נקלעת לתוך הסיוט הזה. את שראית את כולם, אך מי שהיה צריך לראות אותך, לא ראה. את סמל למאבק ואת סמל לתיקון. את חיה איתנו עכשיו, איתנו ודרכנו, כל רגע ורגע. נגעת בכל כך הרבה אנשים שפגשת בחייך ולאחר שנחטפת נכנסת ללב של רבים ברחבי בעולם. בטוחים שאת שותה קפה עם אמא בקיבוץ החדש שם למעלה. אוהבים אותך".
סרטון הטרור הפסיכולוגי שפרסם חמאס מצטרף לסרטון נוסף שפרסם ביום שני, של עדן ירושלמי שנרצחה לצד כרמל. "אני רוצה לפנות למשפחה היקרה שלי, שאני כל כך אוהבת ומתגעגעת אליכם - אמא, אבא, שני ומאי. אני אוהבת אתכם כל כך ואני מתגעגעת אליכם", אמרה עדן ז"ל שהייתה בת 24. משפחתה, שאישרה לפרסם קטע מאותו סרטון טרור פסיכולוגי, כתבה: "עדן שלנו, גם אנחנו אוהבים אותך ומתגעגעים אלייך כל כך. לנצח תישארי בלבנו".
פורסם לראשונה: 23:50, 04.09.24