"דוד היה אומר לי 'את לא מבינה, זו זכות למות למען המדינה'": כך סיפרה הבוקר (יום שני) הודיה, אחותו של סמ"ר דוד משה בן שטרית, שנהרג אתמול במתקפת חיזבאללה. "אני בדיוק יושבת בחדר שלו, וזה לא חדר רגיל של ילד בן 21", תיארה הודיה בשיחה עם אולפן ynet. "החדר מפוצץ ברכבות ובכל מיני סמלים של צה"ל, בדגלי ישראל, בכל פינה. בספינות שהוא בנה וכל מיני דגלים על הקיר. יש גם טפט של הספינה שלו. הוא היה כל כך אוהב, הוא כל כך אהב את המדינה, את הדגל, את הצבא".
הריאיון המלא עם הודיה
(צילום: מיקי שמידט)

בן שטרית נהרג, לפי תחקיר ראשוני, מפגיעה ישירה של מיירט כיפת ברזל או משברי יירוט שפגעו בספינת דבורה מול חופי נהריה ועכו - לאחר שכטב"ם יורט באזור. הוא נפצע באורח אנוש, ובהמשך מת מפצעיו. נבדקת האפשרות שהמיירט זיהה בטעות ובאופן אוטומטי את הדבורה כמטרה, וכן אם היירוט אכן בוצע, אך בגובה נמוך מעל לספינה ושברי היירוט פגעו בבן שטרית, שנפצע באורח אנוש בזמן שהיה בסיפון האחורי של כלי השיט. חבריו מיהרו לטפל בו ובפצוע נוסף באורח קל עד בינוני, והעבירו אותם במהירות לבית החולים לגליל בעיר, שם נקבע מותו.
הודיה סיפרה עוד כי הוקל לה כאשר דוד הוצב בחיל הים. "הוא התאמן כל כך חזק והיה הולך ורץ ועושה מכינות וזוחל והכול, הוא עבר את כל הגיבוש ולא קיבלו אותו, במקום לתת לו חטיבת חי"ר נתנו לו חיל הים. הייתי מאושרת, כי פחדתי. הייתי מרגיעה את אימא שלי, הייתי אומרת לה 'שטויות, הוא בחיל הים, הכול טוב. לא יקרה כלום', ובאמת הייתה בטוחה שזה לא יקרה, בטח לא לאח שלי".
1 צפייה בגלריה
דוד משה בן שיטרית ז"ל
דוד משה בן שיטרית ז"ל
דוד משה בן שיטרית ז"ל
אתם כבר יודעים מה קרה שם, הסבירו לכם? "אנחנו לא כל כך מעורים בפרטים, לפי מה שאמרו לנו ולפי מה שמפורסם בתקשורת, זה מה שאנחנו יודעים, שדוד נהרג משברי יירוט של כיפת ברזל. האירוניה היא שאני לוחמת בהגנה האווירית".
איך דוד היה בתור אח שלך? מה היית רוצה שכולנו נזכור ממנו? "אנחנו באנו ממשפחה דתית. אף אחד לא אמר לנו להתגייס לצבא, אף אחד לא אמר לו להיות מאוהב ככה במדינה ובדגל ישראל ובמדים האלה. הייתי רוצה שכל מי שילבש בעתיד, וכל מי שלובש עכשיו את המדים האלה, ירים לרגע את הראש ויחשוב שזה על אח שלי, על הלוחם הציוני שלי. בשולחן שישי כשהיינו יושבים עם המשפחה הייתי אומרת לו שבחיים לא הייתי מקריבה את עצמי למען המדינה, למרות שהייתי לוחמת, והוא היה אומר לי 'את לא מבינה, זו זכות למות למען המדינה'. כזה לוחם הוא היה".