רגעי הדרמה בספרד: הרחפן מציל נער בן 14

שירות הצלה חדשני העושה שימוש ברחפנים הוביל החודש להצלתו של נער בן 14 מטביעה בים בספרד, במסגרת מבצע חילוץ שתועד במצלמת הרחפן עצמו. כלי הטיס הבלתי מאויש נשא חגורת הצלה עד למקום שאליו נסחף הנער הרחק מהחוף, והספיק למסור לו אותה רגע לפני שיטבע. בעזרת החגורה צף הנער בין הגלים עד שצוות ההצלה הגיע אליו דקות אחר כך וחילץ אותו.
3 צפייה בגלריה
 ספרד רחפן שירותי הצלה הציל ילד בן 14 חוף ולנסיה
 ספרד רחפן שירותי הצלה הציל ילד בן 14 חוף ולנסיה
הנער מקבל את החגורה מהרחפן
מבצע ההצלה התרחש בחופי העיירה סגונטו שמצפון לוולנסיה. "כשהגענו מה שראינו היה ילד במצב רע מאוד, וכמעט שלא נשאר לו כוח להמשיך לצוף, אז שלחנו אליו חגורת הצלה", סיפר מיגל אנחל פדררו, שהטיס את הרחפן מטעם חברת General Drones, המספקת את הטכנולוגיה. "בגלל הגלים החזקים היה קשה לתמרן, אבל בסופו של דבר הצלחנו להעביר לו את האפוד והוא הצליח לצוף עד שהמצילים הגיעו אליו בסירת מנוע".
רחפני הצלה מהסוג הזה נפרסו לאחרונה בשלל חופים בספרד. חברת General Drones שהפעילה את הרחפן שהציל את הילד יושבת בוולנסיה, ולמצילים בעיירה סגונטו היא החלה לסייע בשנת 2017. כעת יש לה יותר מ-30 מטיסי רחפנים, וכלי הטיס שלהם מסייעים למצילים ב-22 חופים ברחבי ספרד ומאפשרים להם להגיב במהירות ולמנוע מאנשים במצוקה לטבוע עד שיגיעו אליהם פיזית. "בחלק מהמקרים השניות הנוספות האלה חיוניות, והן גם מאפשרות לצוותי ההצלה להגיע אל האדם הטובע בצורה רגועה וזהירה יותר", מסביר פדררו.
אחרי שנמשה מהמים הועבר הנער בן ה-14 לבית חולים מקומי, ובחלוף 24 שעות הוא שוחרר לביתו.