איימן עודה בקריאה לערבים משרתי מערכת הביטחון: "בושה"
(מתוך פייסבוק)

שרת הפנים איילת שקד תקפה הבוקר (שני) את יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה שקרא אמש למשרתים הערבים בכוחות הביטחון "להניח את נשקם" כדי "להצטרף לבני עמם ולסיים את הכיבוש", כלשונו - והאשימה אותו בהסתה נגד המדינה ומוסדותיה.
"איתו לא עושים שום הסכמים, מקומו מחוץ לכנסת ישראל", רמזה בטוויטר שרת הפנים לדיווחים - שהוכחשו - על פניות מצד ימינה למפלגת האופוזיציה לאחר איבוד הרוב בכנסת.
גם השר לביטחון הפנים עמר בר-לב מתח ביקורת על דבריו של עודה - ודיבר בשבחה של השותפות היהודית והערבית במשטרה. "אמירה מקוממת, מסוכנת וחסרת אחריות", מסר השר בעקבות דבריו של יו"ר הרשימה המשותפת. "השירות של ערביי וערביות ישראל במשטרה הוא סמל לדו-קיום ולהשתלבות. אמיר חורי הוא גיבור ישראלי. הוא היה ערבי-ישראלי. אמיר הוא סמל לדו-קיום ולהשתלבות", ציין בר-לב והוסיף: "שוטרים ושוטרות מהחברה הערבית הם חלק חשוב מהמשטרה במאבקה בפשיעה ובטרור, ומגמה זו תוסיף להתעצם".
2 צפייה בגלריה
איילת שקד
איילת שקד
ח"כ עודה והשרה שקד
(צילום: יואב דודקביץ, מתוך פייסבוק )
בסרטון שפרסם אתמול משער שכם בירושלים, אמר יו"ר הרשימה המשותפת: "תושבים בני עמנו בירושלים הביעו בפניי את חוסר שביעות רצונם מהתעללויות מצד כמה ערבים המעורבים בכוחות הכיבוש", כלשונו. כוונתו של עודה הייתה לצעירים ערבים שמשרתים בין היתר במג"ב ובמשטרה, ומוצבים בשער שכם ובעיר העתיקה.
ח"כ עודה אמר עוד בסרטון: "אנחנו יודעים שמספרם (של אנשי כוחות הביטחון הערבים) לא מגיע ל-1% מכלל הצעירים שלנו, אבל אני שולח מסר הומניטרי ופטריוטי לכל בני עמנו, שעמדתנו היא עם העם הפלסטיני שנאבק על חירותו. אני קורא לכל מי שהצטרף להניח את הנשק מול הצבא ולחזור לבני העם המקוריים שלו, שנאבקים להסרת העוול - סיום הכיבוש".
דבריו של עודה, שיכולים להתפרש בתור המרדה, ייבחנו בפרקליטות לבקשת המשטרה. במקרה שהפרקליטות תאפשר - ייתכן שעודה יזומן לחקירה במשטרה.
2 צפייה בגלריה
אופיר כץ באולפן ynet
אופיר כץ באולפן ynet
ח"כ כץ. קרא ליועמ"שית ולפרקליט המדינה לפתוח בחקירה נגד ח"כ עודה
(צילום: קובי קואנקס)
ח"כ אופיר כץ (הליכוד) פנה ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה ולפרקליט המדינה עמית איסמן בדרישה לפתוח בחקירה נגד ח"כ עודה. כץ ציין במכתבו את הסעיפים שנוגעים לעבירות ההמרדה וההסתה בחוק העונשין, וציין בהקשר זה כי "ניתן לזהות פה את הסעיפים האלה באופן מובהק".
כץ כתב עוד: "בעיצומו של גל טרור, נבחר ציבור קורא לצאת נגד כוחות הביטחון שמגנים בגופם ובחייהם על האזרחים. יש בכך משום קריאה ברורה לעידוד מעשי אלימות, לפגיעה בגופם ולמעשי טרור נוספים. יש בכך גם המרדה שעלולה להביא לשנאה ולאי נאמנות למדינה ולמשטרה וכן דבריו מיועדים לעודד מדנים ואיבה בין חלקי האוכלוסייה. להמרדה זו, הבאה מפי נבחר ציבור עלולות להיות השלכות הרות גורל על האוכלוסייה".
לדברי ח"כ כץ, "היועמ"שית ופרקליט המדינה מוכרחים להורות על פתיחה בחקירה נגד תומך הטרור איימן עודה. בשיא גל הטרור, עודה עבר עבירה ברורה של המרדה והסתה בדבריו הקשים נגד כוחות הביטחון. מקומו בכלא, לא בכנסת".