השביתה בעיריית חיפה שהחלה אתמול (רביעי) תימשך גם היום, בעקבות סכסוך בין ועד העובדים בעירייה לראש העיר עינת קליש רותם. מנהלי בתי הספר בעיר מסרו להורים כי החל מהיום תהיה במערכת החינוך בעיר שביתה כללית, במהלכה לא יפעלו הגנים ובתי הספר. הלימודים בחינוך המיוחד יימשכו כרגיל.
2 צפייה בגלריה
עינת קליש רותם
עינת קליש רותם
יו"ר ארגון עובדי העירייה: "מלוא האחריות על כתפי ההנהלה וראש העיר"
(צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה, איתן גליקמן)
הסיבה לשביתה בכיתות א' ומעלה היא מחסור בניקיון וסכנה תברואתית. הסתדרות המורים שלחה הודעה לצוותי החינוך בעיר ובה נכתב כי "לאור שביתת האחראים על ניקיון ותחזוקת בתי הספר, תיאמה יפה בן דויד עם מנהל המחוז, ד"ר סער הראל, כי עד תום השביתה הלימודים בעיר יתקיימו מרחוק". להורי התלמידים נשלחה הודעה כי "על פי החלטת משרד החינוך במחוז חיפה ולאור שביתת הרשות, הלימודים יתקיימו מחר באמצעות מערכת זום". הגנים בעיר חיפה מושבתים בשל מחסור בסייעות.
ועד ההורים היישובי הודיע על השבתה גם הוא ופנה להורי וילדי העיר בבקשה "לא להיכנס לשיעורי הזום מחר". בהודעה ששלחו כתבו כי "אנו כואבים את השימוש בהורים ובילדים החיפאיים ככלי במאבק ומוחים עליו בתוקף, איננו מסכימים בשום פנים ואופן ובשום תנאי, מלבד מצבי חירום חריגים ביותר, לפתרון של למידה מרחוק". עוד כתבו בהודעתם כי "הלמידה מרחוק רק מקשה על ההורים והילדים. מקשה על מציאת פתרונות לילדים הצעירים, מפלה משפחות נטולות אמצעים ויוצרת פערים לימודיים ופגיעות רגשיות".
אחת מהאימהות בעיר אמרה אמש כי "מאתמול עובדי העירייה שובתים וכפועל יוצא הגנים בחיפה לא פעלו היום עקב מחסור בסייעות, עד כאן לגיטימי. כעת, הוחלט להעביר את בתי הספר ללימוד דרך הזום עקב חוסר בעובדי ניקיון. אחרי כל מה שהילדים עברו בקורונה, מישהו חושב שהזום הוא פתרון לגיטימי ללימוד. הריב הוא על גב הילדים וההורים".
2 צפייה בגלריה
ארכיון שלט כאן שביתה
ארכיון שלט כאן שביתה
כחלק מהעיצומים, פקחי העירייה לא מחלקים דוחות חנייה בעיר
(צילום: אלעד גרשגורן)
העיצומים של עובדי עיריית חיפה החלו למעשה כבר ביום ראשון, ובמהלכם לא חולקו דוחות חנייה בעיר. יו"ר הסתדרות מעו"ף, עו"ד גיל ברטל, ויו"ר ארגון עובדי עיריית חיפה, אמנון עידו, נפגשו עם ראש העיר שם הובהר להם כי העירייה אינה מתכוונת לקיים את פסק הדין ואת ההסכמות שהושגו בין הצדדים בבית הדין לעבודה.
בתום הפגישה בין הצדדים כתב עידו הודעה לתושבים ובה אמר כי "ניסינו על שביכולתנו להימנע מנקיטת צעדים ארגוניים בתקווה כי העירייה ובייחוד ראש העיר יתעוררו ויפעלו ליישום ההבנות וההסכמות, אולם הדבר לא צלח". עוד הוסיף כי המאבק נעשה למען תקני תברואה, שיפור השירות לתושבים ולתקני סייעות בגנים לטובת הילדים, ביטחונם ושלומם.
יו"ר ארגון העובדים בעיר תקף את התנהלות העירייה ואמר כי "ראש העיר אינה מבינה את שפת ההידברות והשיח ובכך הובילה לנקיטת צעדים אלו. אנו מצרים על כך ומטילים את מלוא האחריות לאי הנעימות על כתפי הנהלת העירייה וראש העיר העומדת בראשה".
בהנהלת עיריית חיפה התייחסו לשביתה ומסרו: "עיריית חיפה עומדת בהתחייבויותיה ומקיימת את כל חלקיה בהסכם עם הוועד שנחתם בבית המשפט. סעיפים 3 ו-5 בתהליכי ביצוע. יחד עם זאת, סעיף 1 להסדר שעניינו כינוס ועדת השדרוגים מתעכב, בגלל בחינה מקצועית ומשפטית של נוהגי עבר, שנבחנה ומפורטת בדוח סופי שהכין מבקר העירייה ובגלל שהעירייה והעומדת בראשה לא יתפשרו על עמידה בדרישות החוק".
פורסם לראשונה: 23:09, 23.11.22