ב-14 במאי בשעה 12:50 התקשר א' (49) למד"א ודיווח שבת הזוג שלו הילה מלכה אור להב (39) שתתה חומר ניקוי שהונח על שיש בביתו. הצוות הרפואי שהגיע למקום מצא את הילה מחוסרת הכרה מחוץ לרכב בתחנת דלק באזור נס ציונה, כשבן זוגה רוכן מעליה. היא הייתה ללא דופק וללא נשימה, הפרמדיקים הצליחו להחזיר לה את הדופק, והיא פונתה במצב קשה לבית החולים אסף הרופא בצריפין. הילה אושפזה במחלקה לטיפול נמרץ, שם נלחמו הרופאים על חייה, וכעבור יומיים היא נפטרה. מאז מבקשים קרוביה של הילה לקבל תשובות מהמשטרה, אך ללא הועיל.
2 צפייה בגלריה
הילה ז"ל עם בן זוגה החשוד
הילה ז"ל עם בן זוגה החשוד
הילה עם בן הזוג א'
החקירה בעקבות מותה של הילה בידיה של משטרת ראשון לציון. בן הזוג נחקר בחשד להחזקה בצורה רשלנית של החומר המסוכן שאותו היא שתתה. מדובר בחומר חומצתי שאסור להחזקה בישראל. בני משפחתה של המנוחה סיפרו כי לאחר חקירתו במשטרה, שוחרר בן הזוג למעצר בית בביתה בחולון. גופתה של הילה נשלחה לנתיחה, והחומר שאותו היא שתתה נשלח למעבדה טוקסיקולוגית. עד כה לא התקבלו התוצאות.
על-רקע הניסיונות של משפחת המנוחה לקבל פרטים בנוגע לחקירה, ציינו במשטרה כי "היא מתנהלת ביסודיות ובמקצועיות. במסגרת החקירה בוצעו ועוד יבוצעו כלל פעולות החקירה הנדרשות במטרה להגיע לחקר האמת. בשלב זה לא נפרט".
הילה הכירה את א' דרך חברה. הוא היה גרוש שעבר באיטליה בשל עיסוקו כרוכב ומאמן סוסי מרוץ, ומערכת היחסים ביניהם ידעה עליות ומורדות. "הילה היא החיים שלי, אנחנו מאוהבים מעל הראש", סיפר א' בשיחות עם אחותה של המנוחה.
בן הזוג סיפר עוד לאחותה של הילה: "היא שתתה מבקבוק שהיה על השיש, זה חומר רעיל שאני מנקה איתו חלודה. פתאום אני שומע אותה צורחת. היא אומרת 'שתיתי מזה'. אני אומר 'מה שתית? זה חומצה'. אמרתי 'תכניסי אצבע, תוציאי, תקיאי. אחרי 10 דקות היא התעלפה, החליפה לי צבעים. היא שתתה שלוק רציני. נתתי להם (למשטרה. א"ק) את הבקבוק".
2 צפייה בגלריה
הילה מלכה אור להב ז"ל
הילה מלכה אור להב ז"ל
הילה מלכה אור להב. "הייתה דמות מאוד דומיננטית"
רויטל מסיקה, חברתה של הילה בשלוש השנים האחרונות, הייתה האחרונה שדיברה איתה ביום הטרגי. בשיחה עם ynet סיפרה מסיקה כי הילה הלכה לערוך מנגל עם בן הזוג, שממנו נפרדה וחזרה לקשר עימו. השיחה האחרונה התנהלה בין השעה 12:10 עד 12:15.
לדברי מסיקה, "היא הייתה בקרוואן של א' באותו יום כדי לעשות על האש עם חברים. היא הזמינה גם אותי. בשיחה דיברנו על דברים אישיים ותוך כדי פתאום היא צרחה את החיים שלה 'מה זה?! מה הוא עשה?!', צרחות. שאלתי אותה 'הילה מה קרה?', ואז הטלפון התרחק. שמעתי אותה מרחוק. א' לקח את הטלפון ואמר 'היא תחזור אלייך'".
אל המנגל באותו יום היו אמורים להגיע חברים יחד עם ילדים. אילנה אלימלך, חברה נוספת של המנוחה, סיפרה שכאשר הגיעה למקום עם ילדיה, חשה שמשהו לא בסדר כי הילה לא ענתה לה. "כששאלתי את א' למה הילה לא עונה, הוא אמר לי 'אל תשאלי, הייתי בחוץ והילה בטעות שתתה חומצה'. אמרתי לו 'איך בטעות?', והוא אמר 'מה שמתי את זה שם, היא בטיפול נמרץ עכשיו'. לפי מה שהוא אמר לי, זה היה בבקבוק".
לאבית מלכה, אחותה של הילה, סיפרה שבתחילה א' טען בפניה שלא ידעה מה היא שתתה. "הוא סיפר לי שאמר לה 'תנסי להקיא'. היא ישבה 10 דקות ואיבדה את ההכרה".
הילה, תושבת באר שבע במקור, עסקה בנדל"ן ושיווק רשתי. היא עברה למרכז הארץ בצעירותה ובשנתיים האחרונות התגוררה בחולון. "היא הייתה דמות מאוד דומיננטית, לא פראיירית בלשון המעטה. היא הייתה אדם מאוד חזק, תמיד תומכת, חיה, נוסעת ומבלה", סיפרה לאבית.
מהפרקליטות נמסר כי תיק החקירה עדיין לא הגיע לעיון וכי יש לפנות בנושא למשטרה. שם, כאמור, נמסר שהתיק עודנו בחקירה.
עו"ד גיל פרידמן, פרקליטו של א', מסר בתגובה: "מדובר בטרגדיה אנושית גדולה. מרשי כואב מאוד את נסיבות מותה של בת זוגו. נראה כי גם המשטרה הבינה כי אכן מדובר בטעות אנוש ולכן שחררה אותו באופן מיידי. מרשי משתף פעולה באופן מלא עם המשטרה".