יו"ר ועדת הכספים ומפלגת דגל התורה, ח"כ משה גפני, רמז היום (שני) במהלך דיון בראשותו על אפשרות שהכנסת תפוזר בקרוב. צפו:
גפני רומז: אנחנו בדרך לפיזור הכנסת
(צילום: ערוץ כנסת )

במהלך הדיון בוועדה ביקש ח"כ נאור שירי מסיעת יש עתיד לטפל בבעיית מבני חינוך לא ממוגנים במושב עלמה שבצפון, וגפני השיב "כוחי חלש". שירי אמר: "אם אתה חלש אפשר לפזר את הבניין הזה", וגפני אמר בתגובה כי "לשם אנחנו הולכים". שירי אמר כי "זו בשורה לעם ישראל".
אחר כך ניסה גפני לצנן בדיון את דבריו. "אני רוצה להגיד שאני מפסיק להגיד בדיחות. אני אומר בדיחה ומקבל טלפונים", אמר לח"כ יצחק קרויזר.
הקרע בין המפלגות החרדיות לראש הממשלה בנימין נתניהו הולך ומעמיק, בין היתר אחרי ש"חוק הרבנים" החשוב לש"ס לא עלה להצבעה בוועדת החוקה, ולאחר שבסיעות החרדיות הביעו מספר פעמים אכזבה מחוסר התייצבות הליכוד לצידם בענייני הגיוס.
במוצאי שבת גפני אף הוציא הודעת גינוי נוקבת על כך שראש הממשלה הוציא הודעה מטעמו במהלך השבת. "אני מגנה את הודעת לשכת ראש הממשלה בליל שבת, שלא היה בה כל סממן של פיקוח נפש", כתב גפני. "אני מגנה את זה מכל וכל, הודעה מיותרת לחלוטין תוך כדי חילול שבת".
1 צפייה בגלריה
משה גפני ואמיר אוחנה במליאת הכנסת בדיון בנושא השינויים בתקציב
משה גפני ואמיר אוחנה במליאת הכנסת בדיון בנושא השינויים בתקציב
"לשם אנחנו הולכים". משה גפני
(צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
גם ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה השמיע דברים דומים בנאום חריג שנשא לאחרונה במליאת הכנסת. "השותפות החרדית עם הליכוד היא ברית עם הציבור המסורתי והאמוני, שרוצה לשמור את מדינת ישראל כמדינה יהודית עם קשר בל יינתק לשורשיה ההיסטוריים, ועל הברית הזו אנחנו משלמים מחיר כבד מאוד", אמר אשר. "ואתם בהצטרפותכם למקהלת השנאה והשטנה כנגד הציבור החרדי 'זורקים את הטלית והתפילין מהאונייה'. כביכול זה מה שיציל אתכם. תחליטו, הלנו אתם, אם לצרינו, ואנחנו נסיק את המסקנות".
סוגיית הגיוס היא האירוע הנפיץ ביותר שאיתו מתמודדת הממשלה הנוכחית - ולדעת רבים היחיד שעלול להוביל להקדמת הבחירות. עד כה, למרות שעות ארוכות של דיונים בחדרים סגורים, לא נמצא מתווה אחד שיוכלו להתקבץ סביבו גם נציגי החרדים וגם שר הביטחון יואב גלנט, שמייצג את עמדת מערכת הביטחון.
מלבד זאת, לצד גלנט נעמדים, גם באופן פומבי, שורת ח"כים מהליכוד שכבר הצהירו שלא יתמכו באופן אוטומטי בכל חוק שיובא, וכאלה שהצהירו שלא יתמכו בחוק הגיוס במתכונתו הנוכחית. בשבוע שעבר הצטרף לרשימה זו שר הכלכלה ניר ברקת, שהודיע לראש הממשלה כי הוא וחברי כנסת נוספים מהליכוד יתנגדו אם חוק הגיוס יובא במתכונת שבה הוא מקודם - על בסיס החוק שאושר בקריאה ראשונה בכנסת הקודמת.