5 צפייה בגלריה
עורך הדין גאנם ג'בארין. נורה בעת שיצא ממסגד ומת מפצעיו
עורך הדין גאנם ג'בארין. נורה בעת שיצא ממסגד ומת מפצעיו
"הדעת לא תופסת את רצף הטרגדיות הזה". 4 עורכי הדין שנרצחו בשנה האחרונה
(צילום: רפרודוקציה- ליאור אל-חי)
עו"ד חוסיין עווד (45) שנורה אמש (שישי) למוות סמוך למסגד בכפר מזרעה הוא עורך הדין הרביעי שנרצח בשנה האחרונה במחוז חיפה. קדמו לו עו"ד אפרים ארנון מנשר, עו"ד גאנם פהמי ג'בארין מאום אל פחם ועו"ד משה אלנקווה מקריית מוצקין. "לכאורה אין קשר בין האירועים", אומרת יו"ר מחוז חיפה בלשכת עורכי הדין, עו"ד תמי אולמן, "אך מדובר בתופעה קשה של אלימות וזילות של חיי אדם בחברה שבה אנו חיים".
החשוד בירי בעו"ד עווד הוא אחיו - והמשטרה בודקת חשד שהתכוון למעשה לירות במישהו אחר, אך פגע בו. האח החשוד בירי נמלט, והמשטרה עצרה את גיסו של הקורבן ואדם נוסף, שניהם תושבי מזרעה בשנות ה-30 לחייהם, בחשד למעורבות במעשה.
"חוסיין הוא עורך דין ותיק, הוא עובד במקצוע כבר יותר מ-20 שנה", סיפר עמיתו, עו"ד האני ברברה מעכו. "הוא פעיל בתחום האזרחי ומעולם לא עסק בתחום הפלילי, היה אהוד ומקובל בחברה, אין לו סכסוכים. בגליל המערבי היה מוכר כעורך דין רציני, דעתן, חרוץ, תמיד סייע לאנשים, כולנו הוכינו בהלם כשנודע לנו שהוא נרצח, עצוב לכל קהיליית עורכי הדין בגליל ובכלל המדינה".
5 צפייה בגלריה
עורך דין חוסיין עווד שנורה למוות בזרעה
עורך דין חוסיין עווד שנורה למוות בזרעה
האח חשוד בירי, אולי בשוגג. עו"ד חוסיין עווד
(ללא קרדיט)
"עורכי הדין בחיפה והצפון עוברים שנה קשה, עצובה וטרגית", מוסיפה עו"ד אולמן. "איבדנו אתמול חבר למקצוע, עורך דין פעיל ונמרץ. קשה מאוד לקום לעוד בוקר שבו אנו מאבדים חבר למקצוע, ליבי ליבי עם המשפחה השכולה וכל חברי לשכת עורכי הדין במחוז חיפה מוסרים את תנחומינו למשפחת המנוח. לצערי אנו המחוז שאיבד הכי הרבה חברים למקצוע בשנה האחרונה ואין לזה הסבר, הדעת לא תופסת את רצף הטרגדיות הזה".
תמי אולמןעו"ד תמי אולמןצילום: עידו ארז
בחודש מרץ האחרון, שני רעולי פנים דקרו למוות את עו"ד אפרים ארנון בן ה-71 בפתח ביתו בנשר. רעייתו, שהייתה לצדו ונחתכה בידה מהסכין, סיפרה כי לא היה ידוע לה על איומים שהיו נגד בעלה: "צרחתי, חשבתי שבאו לגנוב, אחרי 20 שניות הם כבר לא היו פה". חודשיים לאחר מכן הואשם ברצח דוד אבו-עזיז, תושב נשר בן 63, ובספטמבר האחרון נעצר חשוד נוסף - זאב (זיו) גרובנר (45). אחד הכיוונים שנבדקו הוא שגרובנר היה "שכיר חרב" וביצע את הרצח תמורת תשלום מצד הנאשם אבו-עזיז. ארנון המנוח מונה על-ידי בית המשפט להיות כונס נכסים בעניינו של אבו-עזיז שפלש לשטח שלא שייך לו, ונרצח בעת מילוי תפקידו.
5 צפייה בגלריה
באדיבות המשפחה
באדיבות המשפחה
לאשתו לא היה ידוע על איומים. עו"ד אפרים ארנון
(צילום רפרודוקציה: ליאור אל-חי)
5 צפייה בגלריה
עורך הדין גאנם ג'בארין. נורה בעת שיצא ממסגד ומת מפצעיו
עורך הדין גאנם ג'בארין. נורה בעת שיצא ממסגד ומת מפצעיו
"לא הרגשנו שהיה מאוים". עו"ד גאנם פהמי ג'בארין
עו"ד גאנם פהמי ג'בארין (43) נורה באוקטובר האחרון בעת שיצא ממסגד באום אל פחם ביום שישי. כמה ימים לאחר מכן מת מפצעיו בבית החולים העמק בעפולה. עו"ד ג'בארין היה נשוי ואב לשני ילדים - בן ובת. קרוב משפחתו אמר לאחר הרצח: "אנחנו עוד לא יודעים מי פגע בו ומה הוא רצה ממנו. הוא היה אדם ישר ואהוב. לא הרגשנו כלל שהוא מאוים, אם הוא היה יודע שהוא מאוים הוא לא היה יוצא מביתו והולך למסגד".
עו"ד משה אלנקווה (42) מקריית מוצקין נרצח בדקירות סכין בינואר האחרון במהלך עימות בחוף קריית ים. לפני שבועיים הוגש כתב אישום נגד איתי בן עמי (21), תושב קריית ים, בגין הרצח. לפי כתב האישום, הנאשם ושניים מחבריו בילו יחד ליד בריכה, שם שהה גם אלנקווה. כאשר הבחין עורך הדין בנאשם ובחבריו הוא התקדם לעברם וכשהגיע אליהם נעמד מולם וטפח קלות על כתפיהם של שני החברים. אחד מהם, כך על פי כתב האישום, אמר למנוח שהוא שיכור ושעדיף שיילך בדרך שלו והם בדרך שלהם. בשלב זה שלף הנאשם סכין מכיסו ודקר את המנוח בעוצמה פעם אחת בבית החזה.
5 צפייה בגלריה
עו''ד משה אלנקווה ז''ל
עו''ד משה אלנקווה ז''ל
"רצח על רקע ויכוח סתמי". עו''ד משה אלנקווה
(באדיבות המשפחה)
על פי כתב האישום, שני החברים לא הבחינו כי חברם דקר את אלנקווה וסברו כי היכה אותו באגרוף. הם הדפו אותו מעל המנוח, אמרו לו שאין צורך להרביץ כי האיש לא עשה להם דבר ולא בא לריב ושעליהם ללכת מהמקום. הם אף המשיכו לשוחח עם אלנקווה כמה שניות, אמרו לו שהם מצטערים על מה שחברם עשה, והחלו ללכת יחד עם בן עמי הרחק מהזירה.
בשלב הזה סיפר הנאשם לחבריו שהוא דקר את עורך הדין. השניים, שהופתעו ממעשיו, עזבו אותו, ניגשו לאלנקווה שבשלב זה התמוטט, והזמינו למקום כוחות הצלה. הנאשם הלך מהמקום וזרק את הסכין לפח אשפה. צוותי מד"א שהגיעו לזירה ביצעו באלנקווה החייאה ממושכת והעבירו אותו לבית החולים רמב"ם, שם נפטר לאחר יומיים. סגן ניצב זיו מלמוד, קצין חקירות מודיעין תחנת זבולון, אמר כי "מדובר ברצח שאירע על רקע ויכוח סתמי ועל כך המנוח שילם בחייו".