מבצע החיפושים בכלא קציעות
(צילום: דוברות שב״ס)

סוהרים בכלא קציעות תפסו טלפונים ניידים, סכינים יפניות ומברגים בחיפושים שערכו באגף של אסירי פתח. החיפושים החלו לפני יומיים, בעקבות ראיונות לכלי תקשורת פלסטיניים שעשה אסיר ביטחוני מתוך הכלא באמצעות טלפון נייד שהוברח לכלא.
כוחות הביטחון קיבלו אינדיקציה על ראיונות שעשה מתוך הכלא דפאר רימאווי, ובהם השמיע דברי הסתה וכן שיבח את ג'וואד ודאפר רימאווי, שני אחייניו שנהרגו ביום שלישי בעימותים עם כוחות צה"ל באזור רמאללה. דבריו הושמעו ברמקולים מול קהל גדול בכפר בית רימא.
אל-רימאווי מדבר להמונים כשברקע קולות ירי

2 צפייה בגלריה
טלפונים ואמל"ח שנתפסו
טלפונים ואמל"ח שנתפסו
נמצאו במייבש כביסה ובמכשירי אוורור. הפריטים שנתפסו בחיפושים
(צילום: דוברות שב״ס)
2 צפייה בגלריה
טלפונים ואמל"ח שנתפסו
טלפונים ואמל"ח שנתפסו
(צילום: דוברות שב״ס)
בעקבות זאת, האסיר נשפט ונענש והסוהרים פתחו במבצע חיפושים נרחב, בסיוע יחידות מיוחדות של שב"ס, באגף 22 שבו כלוא האסיר. עד כה תפסו הסוהרים עשרה טלפונים ניידים, דיבוריות, מיקרופונים, עשרות כרטיסי סים, חמישה מברגים, סכינים ולהב של סכין יפני. הפריטים נמצאו בין היתר במייבש כביסה, במכשירי אוורור, במסילה של חלון באחד התאים ובתוך תיק.
שמונה אסירים שהוגדרו "דומיננטיים" נענשו ויתר האסירים באגף פוזרו באגפים אחרים עד לסיום המבצע. הפלסטינים דיווחו על מתיחות קיצונית השוררת בכלא קציעות בעקבות מבצע החיפושים.
בשב"ס אמרו כי "הסוהרים מתמודדים מדי יום עם אתגרים הכרוכים בסכנות ואיומים ביטחוניים. הסוהרים מקפידים על עבודה נחושה ומקצועית לסיכול פח"ע מתוך הכלא".