1 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים
אילוס אזיקים
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (חמישי) כתב אישום נגד רמי צליח (37) ורחל דלאל דיין (18) מבאר שבע, ונגד נער נוסף, בגין חטיפה. על פי האישום, השלושה חטפו צעיר בשנות ה-20 לחייו שהגיע להיפגש עם דיין אחרי שפיתתה אותו באינסטגרם - וסחטו באיומים את משפחתו.
מכתב האישום, שהוגש לבית המשפט המחוזי בבאר שבע על ידי עו"ד רפאל אביב, עולה כי צליח החליט לחטוף את הצעיר ולסחוט באיומים את משפחתו, ולצורך כך - ובהתאם להנחייתו - פנתה אליו דיין באינסטגרם כדי לפתות אותו להיפגש עמה, תוך שהיא משתמשת בזהות בדויה.
במהלך השיחה בין השניים, לפי כתב האישום, נמנעה דיין מלענות לשיחות וידאו מהצעיר ואף שלחה לו תמונה של בחורה אחרת. במהלך השיחות דיין עדכנה את צליח לגבי התקדמותן, וכמה ימים לאחר שהחלו לשוחח הוא הנחה אותה לתאם פגישה עם הצעיר, והשניים קבעו להיפגש בפארק הציבורי.
לפגישה הגיע הצעיר עם חברו, ובהתאם לבקשתה של דיין הוא התקדם לעברה לבדו. אז הגיחו צליח והנער שמואשם ביחד עם עוד כמה רעולי פנים, שהחזיקו בידיהם כלי נשק. בסמוך לכך יצר צליח קשר עם אדם נוסף והם קבעו להיפגש סמוך לשגב שלום, ובהמשך הועבר הקורבן לרכבו של אותו אדם - והם נסעו למערה סמוכה לבית הקברות.
במהלך אותו לילה צליח התקשר כמה פעמים לבני משפחתו של הצעיר ואיים עליהם שאם לא ישלמו לו 120,000 שקל - הוא יירה לו בראש. בנוסף הוא איים על הקורבן שיפגע בו אם יתלונן במשטרה. בהמשך הלילה צליח והנער העבירו את החטוף למבנה נטוש.
נחשון נגלרתנ"צ נחשון נגלרצילום: רועי עידן
עם קבלת הדיווח אודות החטיפה, חוקרי תחנת באר שבע פתחו בחקירה ופעלו לאיתור החטוף ושוביו. במסגרת הפעילות הוקם חפ"ק מיוחד בראשות ממ"ר נגב, תנ"צ נחשון נגלר, ובפעילות משותפת של לוחמי יס"מ נגב, שוטרי תחנת שגב שלום ויחידת מו"מ של המשטרה, פשטו כוחות מסתערבים של ימ"ס מג"ב דרום על המבנה הנטוש, עצרו את הנאשמים וחילצו את הצעיר. צליח והנער מואשמים בעבירות של חטיפה לשם רצח או סחיטה, סחיטה באיומים והדחה בחקירה, ודיין מואשמת בחטיפה.