2 צפייה בגלריה
הנשק הלא חוקי שנתפס בלקיה
הנשק הלא חוקי שנתפס בלקיה
נשק לא חוקי שנתפס בלקיה, בשנה שעברה
(צילום: רועי עידן)
ועדת השרים לענייני חקיקה התכנסה היום (שלישי) באופן חריג כדי לדון בשתי הצעות חוק. זאת לאחר ששלשום התכנסה הוועדה בפעם הראשונה מאז שהוקמה הממשלה ואישרה שורה של הצעות חוק שיקודמו לכדי חקיקה.
על רקע הפיגועים האחרונים ובלחץ השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ועדת השרים אישרה היום את הצעת חוק המאבק בכלי הנשק הבלתי חוקיים של ח"כ יצחק קרויזר (עוצמה יהודית). הצעת החוק הוגשה רק אתמול וכבר עלתה לדיון בוועדת השרים וזאת על רקע תופעת הנשק הלא חוקי בחברה הערבית. לדברי בן גביר המצב כיום לא מאפשר למשטרה לערוך איסוף מקיף של כלי נשק.
לפי ההצעה, המשטרה תוכל לערוך חיפוש של כלי נשק בבתים ללא צו מבית משפט ותוחמר הענישה כלפי מחזיקי הנשק הבלתי חוקי. בנוסף, אדם שיימצא שמחזיק נשק בלתי חוקי יוכל להיענש בקנס כספי גבוה עד 80 אלף שקלים ולא פחות מ-20 אלף שקלים. אחרי אישור ועדת השרים, ההצעה תובא מחר להצבעה בקריאה טרומית במליאת הכנסת והנוסח שלה ככל הנראה יעבור שינויים בהמשך, בהתאם להסתייגויות שעלו בקרב השרים במהלך הדיון על ההצעה.
2 צפייה בגלריה
ועדת החינוך
ועדת החינוך
החוק יעלה שוב לדיון רק בעוד שלושה חודשים. שאשא ביטון
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בהסבר ההצעה נכתב כי "מדינת ישראל מתמודדת מול גל של אלימות ופשיעה, בחברה הישראלית כולה ובחברה הערבית בפרט. מטרת ההצעה היא "לאפשר למערכת אכיפת החוק את הכלים להיאבק בפשיעה הגואה ובתוך כך בריבוי הנשק הבלתי חוקי המשמש גורמי פשיעה וגורמי טרור ומביא לאובדן חיי אדם".
הוועדה דנה גם בהצעתה של שרת החינוך לשעבר, ח"כ יפעת שאשא ביטון (תקווה חדשה), המציעה חוק חינוך חינם מגיל 0. למרות שחינוך חינם לגיל הרך היה אחד המוטיבים שהכי חזרו בקמפיין של הליכוד ושל ראש הממשלה בנימין נתניהו, החליטו השרים לא לקדם כעת את החוק.
בשלב זה הוחלט כי ימשיכו לדון בהצעת החוק של שאשא ביטון רק בעוד שלושה חודשים ואז יקבלו החלטה בעניינה. בממשלה ינסו למצוא מקור תקציבי להבטחה שנתן נתניהו לציבור בבחירות - חינוך חינם מגיל 0, אך ספק אם הדבר אפשרי עוד בתקציב המדינה הקרוב ולכן החקיקה בנושא כרגע לא על הפרק.