3 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
מירי רגב
(צילום: אוהד צויגנברג)
14 ארגוני תחבורה וסביבה שיגרו היום (רביעי) מכתב לשרת התחבורה מירי רגב, שהצהירה כי תבחן את יעילותם של נתיבי התחבורה הציבורית, וקראו לה שלא לבטלם. במכתבם הסבירו הארגונים את נחיצותם של הנתיבים, ביקשו את המשך המגמה הנוכחית והציעו לשרה רגב להיפגש עמם.
במפגש שקיימה רגב עם ראשי זרועות משרד התחבורה, ביקשה השרה מראש האגף לתחבורה ציבורית לבחון מחדש את סוגיית הנת"צים בכביש 1, בכביש 2 ובאיילון, במטרה לנהל אותם בצורה טובה יותר. "אנחנו עומדים בפקקים בזמן שיש נת"צ ריק", אמרה רגב, "להיתקע בפקקים ולראות נת"צ ריק זה בלתי אפשרי, זה לא יהיה בבית ספרי. אם רוצים תחבורה ציבורית, צריך להכניס את היד לכיס כדי שיהיו יותר כלים על הכבישים ובשעות יותר גמישות".
3 צפייה בגלריה
מפגש של שרת התחבורה מירי רגב עם הנהלת המשרד ותאגידיו
מפגש של שרת התחבורה מירי רגב עם הנהלת המשרד ותאגידיו
רגב עם צמרת משרד התחבורה
(צילום: רועי רובינשטיין)
כאמור, בעקבות הצהרתה של רגב חברו יחדיו 14 ארגוני חברה אזרחית בתחום התחבורה, התכנון והסביבה, בהם "15 דקות", "תחבורה בדרך שלנו", "בארכבת", "מגמה ירוקה" ו"אדם טבע ודין", ושיגרו מכתב ללשכת השרה בבקשה לבחון את הצעד בשנית.
לדבריהם, הנת"צים ותשתיות התחבורה הציבורית ממלאים תפקיד חשוב עבור המדינה ואזרחיה, וביטולם עלול לפגוע באוכלוסיות המוחלשות באופן ישיר - ובכלל הציבור העתיד לשלם מחיר על חוסר קידום תשתיות - ויוביל לירידה במעמדה של ישראל כמדינה מפותחת ומתקדמת. עוד טענו הארגונים כי המהלך יפגע בקישוריות בין המרכז לפריפריה. במכתבם ציינו כי "אם הנת"צים יבוטלו, למעשה יבוטל תמריץ המעבר המרכזי מהרכב הפרטי לתחבורה הציבורית - דילוג על הפקקים - מה שיוביל לתהליך הפוך ולהחמרת עומסי התנועה". לדבריהם, הצעד עלול להוביל לכך שיותר אנשים ימשיכו להחזיק במכוניות, דבר שיוסיף על יוקר המחיה הקיים במדינה.
3 צפייה בגלריה
"זמן הנסיעה יתארך". נתיב תחבורה ציבורית
"זמן הנסיעה יתארך". נתיב תחבורה ציבורית
"זמן הנסיעה יתארך". נתיב תחבורה ציבורית
(צילום: אסף מגל)
"המהלך ישפיע על כל שירות התחבורה הציבורית", כתבו הארגונים, "זמן הנסיעה יתארך, אוטובוסים יתקשו לדייק בזמנים ולא יהיה ניתן לסמוך כלל על השירות. במקום השיפור שיראל שואפת אליו - נראה הידרדרות מהירה". לטענתם, "הצעד יביא לפגיעה גם בנהגי האוטובוס, שיאלצו לבזבז זמן ממושך יותר במסלול, הפסקותיהם יתקצרו ותנאי עבודתם יתדרדרו עוד יותר".
כאמור, הארגונים הציעו לרגב להיפגש עמם ולשמוע את דעתם טרם תקבל החלטה בנושא. "התחבורה הציבורית אינה נמצאת במצב מושלם, אבל כדי לשפר אותה חייבים לקדם את התשתיות שלה - כשנת"צים הם כלי מרכזי בכך - ולתעדף אותה על פני הרכב הפרטי", כתבו.
לקראת סיום מכתבם התייחסו הארגונים לפרויקט נוסף בעל חשיבות גבוהה - המטרו - שהשרה לא אותתה שיהיה בראש סדר העדיפויות שלה, הגדירו אותו כ"מענה אמיתי וקריטי, הן לפריפריה והן לפריפריה הגאוגרפית", וביקשו ממנה לשקול מחדש את קידומו.