משלחת ראשונה של בוגרי הפרויקט החינוכי "תגלית", שבמסגרתו מגיעים סטודנטים יהודים מכל העולם לטיולים בישראל, הגיעה השבוע לארץ במטרה לעזור לחקלאים שנפגעו מהמלחמה. המשלחת כוללת 20 צעירים בני 40-20 שהגיעו לשבועיים של עבודה בהתנדבות בשדות חקלאיים ובמרכז הלוגיסטי של עמותת "פתחון לב". הגעתם נעשתה בשיתוף מיזם שלום קור של מוזאיק יונייטד.
אל על התגייסה לתמוך בתוכנית התנדבות של תגלית והעניקה הנחה למתנדבים במטרה לסייע במשימה לאומית חשובה זו.
השבוע הם סייעו לאבנר עזרי ממושב זרחיה, ליד קריית מלאכי. "כמעט כל התאילנדים עזבו כשפרצה המלחמה", הוא מספר, "ונשארנו עם המון רימונים ואפרסמונים על העצים. הידיים העובדות האלה הן הצלה. מחמם את הלב לראות חבר'ה שעזבו את החיים שלהם כדי לבוא לכאן".
4 צפייה בגלריה
מדינה בהתנדבות תגלית
מדינה בהתנדבות תגלית
מתנדבי "תגלית" קוטפים פירות. "הידיים העובדות האלה הן הצלה"
(צילום: עומר מלמד)
אחת המתנדבות היא ג'ודי הלר (37) ממדינת ניו יורק, לוחמת אש ואם חד-הורית לילד בן 13. "כשהכול התחיל, הרגשתי כעס עצום", היא אומרת. "לא יכולתי לעשות כלום, לא הגעתי לעבודה ארבעה ימים. הרגשתי שאני חייבת לעזור במשהו. כשראיתי שפותחים תוכנית התנדבות של 'תגלית', ישר הבנתי שיש לי פה הזדמנות לתרום. כמובן שקצת חששתי, אבל הבן שלי עודד אותי לבוא הנה. אם היה אפשר, הוא היה בא איתי.
"עכשיו אני מרגישה כאן יותר בטוחה מאשר בניו יורק. יש כאן שוטרים וחיילים בכל מקום. בשכונה השקטה שאני גרה בה קרעו לי מהאוטו את המדבקה 'I Stand For Israel'".
4 צפייה בגלריה
מדינה בהתנדבות תגלית ג'ודי הלר
מדינה בהתנדבות תגלית ג'ודי הלר
ג'ודי הלר. "הבן שלי עודד אותי"
(צילום: עומר מלמד)
ג'ארד יופה (30), בעל עסק להנדסה מוונקובר, קנדה, מספר: "השתתפתי בתוכנית של 'תגלית' ב-2015, וכשראיתי שיש הזדמנות להתנדב עם ארגון שאני סומך עליו, קפצתי על המציאה. באתי לכאן משתי סיבות: הראשונה, לקבל מידע על מה שקורה כאן ממקור ראשון; השנייה: להעביר את המידע הזה לחברים שלי בעולם. יש בקנדה אנטישמיות והמון דיסאינפורמציה. שומעים שם על הטילים שמגיעים לעזה, אבל אף אחד לא מדבר על זה שגם לתל אביב מגיעים טילים. שלחתי מכאן סרטון שמראה איך התל-אביבים בורחים מהטילים, וקיבלתי תגובות של אנשים שאומרים שלא ידעו שזה קורה".
4 צפייה בגלריה
מדינה בהתנדבות תגלית ג'ארד יופה
מדינה בהתנדבות תגלית ג'ארד יופה
ג'ארד יופה. "בקנדה לא יודעים על הטילים שנוחתים בתל אביב"
(צילום: עומר מלמד)
מליסה ליברסון (26), מהנדסת כימיה ומאמנת כושר מניו אורלינס, סיפרה: "באתי לכאן כי הרגשתי שבתקופה הזו דרושה כאן עזרה. אני מאמינה בתמיכה בישראל, והרגשתי שזה משהו שאני חייבת לעשות כדי לתת לכם הרגשה שאנחנו, יהודי העולם, חלק מהמשפחה.
"ההורים שלי פחדו כשהחלטתי לנסוע, אבל הם מאוד גאים ותומכים בי. בעבודה לא סיפרתי שאני נוסעת. חברים שלי ראו תמונות שהעליתי, והופתעו מאוד. ההרגשה בארצות הברית היא קשה. האנטישמיות קיימת בכל מקום. כשאחזור, אספר על המציאות כאן לחבריי היהודים והלא-יהודים".
4 צפייה בגלריה
מדינה בהתנדבות תגלית מאליסה
מדינה בהתנדבות תגלית מאליסה
מליסה ליברסון. "משהו שאני חייבת לעשות"
(צילום: עומר מלמד)
גידי מרק, מנכ"ל "תגלית", אמר: "'תגלית' היא כיפת ברזל ציונית-אסטרטגית שדואגת מאז היווסדה לחיבור משמעותי בין יהדות התפוצות לישראל. כיום, בעת מלחמה, הדרך הנכונה ביותר לחבר בין צעירים יהודים למדינה היא באמצעות עשייה".
שלשום נחתו בארץ 50 מתנדבים נוספים מטעם "תגלית", ובשבועיים הקרובים צפויים להגיע עוד 1,000.