5 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם ראשי ראשויות הצפון
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם ראשי ראשויות הצפון
נתניהו לצד תמונות החטופים
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שלישי) בחמ"ל רגבה שבמועצה אזורית מטה אשר עם פורום ראשי רשויות קו העימות בצפון. "אנחנו מחויבים להשיב את הביטחון לאזרחי ישראל - הן בדרום והן בצפון - וכך נעשה", אמר לראשי המועצות.
לפי הודעת לשכתו, נתניהו שמע מראשי הרשויות על הצורך ההכרחי בהמשך יישום התוכנית ותקצוב המיגון לצפון. ראשי הרשויות קראו לנתניהו להמשיך בלחימה ולא להרפות עד להשלמת המשימה - השבת החטופים וביטחון ליישובי קו העימות. בתום הפגישה הצטלם נתניהו עם ראשי הרשויות על רקע תמונות החטופים.
5 צפייה בגלריה
גני גנץ בהצהרה לתקשורת במסגרת סיורו בגזרה הצפונית
גני גנץ בהצהרה לתקשורת במסגרת סיורו בגזרה הצפונית
"בפיקוד הצפון ובשטח יש דריכות". בני גנץ בסיור בצפון
(צילום: דוברות המחנה הממלכתי)
"יש לנו משנה סדורה", אמר נתניהו לאחר הפגישה, "היעד שלנו הוא קודם כול ניצחון מוחלט על חמאס בדרום והשבת חטופינו. הדבר השני הוא כמובן להבטיח שביום שאחרי לא חוזר החמאס, ולא משהו דמוי חמאס - גם את זה נבטיח. הדבר השלישי, ולא פחות חשוב, הוא לטפל כאן בגזרת הצפון. בגזרת הצפון כרגע יש חילופי מהלומות קשים. אנחנו מכים בחיזבאללה, אבל ההנחיה שלי לצה"ל היא להיערך לכל תרחיש. אני לא מציע לחיזבאללה לנסות את מדינת ישראל - זאת תהיה טעות חייהם".
על רקע המתיחות הגבוהה בגבול לבנון, יו"ר המחנה הממלכתי וחבר קבינט המלחמה בני גנץ ערך היום סיור בצפון, וביקר בפיקוד הצפון, שם קיבל סקירה מבצעית מאלוף הפיקוד אורי גורדין, בחמ"ל העירוני של קריית שמונה ובמטולה. בסיום הביקור, אמר גנץ: "אני רואה את ההתנהלות של נסראללה ושואל – האם הוא איבד קשר עם המציאות בשטח? את השאלה הזו צריכים עכשיו לשאול אזרחי לבנון וממשלת לבנון".
ההצהרה של בני גנץ בסיור בצפון
(צילום: אביהו שפירא )
הכותרת
בין הפוגה להפסקת אש: המטרה של חמאס והתנאים של ישראל / רון בן ישי
23:57
לדברי גנץ, "גם בצפון, אנחנו לא נחזור ל-6 באוקטובר. אנחנו פועלים התקפית והמטרה ברורה – לאפשר לתושבים לחזור לפה בביטחון". הוא הוסיף: "ביקרתי בפיקוד הצפון, שם ובשטח יש דריכות, פעילות מבצעית אפקטיבית ומוכנות להרחבת המערכה ככל שיידרש".
גנץ לא פסח גם על התייחסות לעזה, ואמר כי "אנחנו ממשיכים להעמיק ולהרחיב את התמרון. כפי שראיתם חיילי צה"ל מגיעים לכל מקום בעיר עזה שבו נמצאים מחבלים, ויגיעו לכל מקום ברצועה ככל שיידרש".
5 צפייה בגלריה
גני גנץ בהצהרה לתקשורת במסגרת סיורו בגזרה הצפונית
גני גנץ בהצהרה לתקשורת במסגרת סיורו בגזרה הצפונית
ההצהרה של בני גנץ בסיור בצפון
(צילום: דוברות המחנה הממלכתי)
הוא הוסיף כי הוא "מבקש להדגיש – גם אם נידרש להפסקת אש לצורך החזרת חטופים – לא תהיה עצירה של המלחמה". לדבריו, "אנחנו לא חוזרים עד שמבצעים את כל המשימות, ונמשיך להילחם עד שינוי המציאות בגבולותינו".
מוקדם יותר, דובר צה"ל עדכן כי מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר כמה תשתיות טרור של חיזבאללה בלבנון. כמו כן, טנק של צה"ל תקף חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט משטח לבנון לאזור קיבוץ יפתח שבאצבע הגליל. עוד נמסר כי במהלך היום מחבלים שיגרו טילי נ"ט ופצצות מרגמה לעבר מוצבי צה"ל באזור מושב מרגליות, קיבוץ יפתח והיישוב ערב אל עראמשה, כמו גם לעבר אזור מושב שומרה ויישוב מתת. צה"ל בתגובה תקף את מקורות הירי.
5 צפייה בגלריה
עשן ליד כפר עלמא א שעב
עשן ליד כפר עלמא א שעב
תקיפות צה"ל בלבנון, אתמול
(צילום: AFP)
תיעוד מתקיפת תשתית טרור של חיזבאללה
(צילום: דובר צה"ל)

הבוקר הותר לפרסום כי שני לוחמי צה"ל מגדוד 299, חטיבה 300, נפצעו אתמול באורח קשה כתוצאה מפגיעת טיל נ"ט בכניסה למושב נטועה. הלוחמים נפצעו כשעמדו בשער הכניסה ליישוב וספגו פגיעה ישירה מירי הנ"ט של חיזבאללה. הם נפגעו במהלך יום נוסף של חילופי אש אינטנסיביים בין צה"ל לחיזבאללה.
האש בגבול הצפון נמשכה גם בלילה, ומעט אחרי חצות נמסר כי זוהו שיגורים משטח לבנון לעבר מוצב צה"ל במרחב מלכיה. אחד השיגורים יורט על-ידי לוחמי ההגנה האווירית והשאר נפלו בשטח פתוח.
5 צפייה בגלריה
שלום עבודי ז"ל
שלום עבודי ז"ל
שלום עבודי ז"ל, שנהרג מירי הנ"ט שלשום
(באדיבות חברת חשמל)
פציעתם של החיילים אתמול בנטועה באה אחרי ששלשום נהרג שלום עבודי (56) ועוד חמישה נפצעו מירי נ"ט של חיזבאללה לעבר מושב דוב"ב שבגליל העליון. אחד הפצועים בירי הזה היה שלמה זרגריאן (80), והוא מאושפז במצב אנוש. זרגריאן הוא חקלאי שעבד במקום, והוא נפצע מרסיסים כששהה עם רכבו סמוך לרכב שנפגע ישירות מהירי.
אחרי הירי לדוב"ב קרא יו"ר הוועד במושב, דני פרץ, לממשלה ולצה"ל לפעול, וטען כי "אחרת תושבי יישובי הגדר לא יחזרו לבתיהם". לדבריו, "אנחנו מחזקים את ידי צה"ל בצפון ובדרום, אך אני דורש מראש הממשלה, מהרמטכ"ל ומשר הביטחון להרחיק את החיזבאללה מאיתנו".
פורסם לראשונה: 17:00, 14.11.23