מאות חברי גבעת עוז, שליד צומת מגידו, נאלצו להסתגר בבתיהם בסוף השבוע האחרון, בגלל ירי בלתי פוסק משכניהם, תושבי כפרים בוואדי ערה. חברי הקיבוץ הגישו תלונה במשטרת מחוז חוף.
"ביום שישי, בשעות הלילה, נפתח ירי מסיבי של צרורות מכיוון הכפרים שמדרום לנו לכיוון היישוב, שזה כולל בתי החברים ומבני הציבור וגני הילדים שלנו. הירי ארך דקות ממושכות, הספקתי לחייג למוקד 100 לדווח על הירי אבל הוא נמשך ועדיין שמענו בקיבוץ את הקולות. הייתה תחושה של סרט אימה, חלק מכיתת הכוננות הוקפץ וחבריה תיארו שכדורים שרקו לידם", סיפר גלעד הלר, מנהל קהילת גבעת עוז.
יריות לעבר קיבוץ גבעת עוז
(צילום: דוברות גבעת עוז / איש חזון ישראל עם אחד)

גבעת עוז הוקם ב-1949 ע"י ניצולי שואה מהונגריה ששרדו את התופת באירופה. בקיבוץ חיים היום כ-450 חברים ותושבים. הקיבוץ מרוחק כ-900 מטר בלבד ממחסום סאלם ומגדר ההפרדה ונמצא בתחומי המועצה האזורית מגידו ובשטחי עמק יזרעאל.
"אתמול התחיל ירי מסיבי נוסף אחר הצהריים, סמוך לשעות 6-5 אחר הצהריים, שוב צרורות ארוכים וממושכים לעבר בתינו. במהלך סריקות שביצענו גילינו 5 קליעים שפגעו בגנון של הקיבוץ ואני בטוח שיש עוד. אני בטוח שיש עוד פגיעות בגגות ובמבנים נוספים שנגלה בהמשך", הוסיף הלר.
1 צפייה בגלריה
יריות לעבר קיבוץ גבעת עוז
יריות לעבר קיבוץ גבעת עוז
הפגיעות בגגון בקיבוץ. "אירוע שחצה את הקו האדום"
(צילום: דוברות גבעת עוז / איש חזון ישראל עם אחד)
לדבריו, "המצב בלתי נסבל, אנחנו חיים בסיוט מתמשך, כל בקשתנו להמשיך ולגדל את הדור הרביעי והחמישי בשדות עמק יזרעאל, לצמוח ולהתפתח בקיבוץ היפה שאנו חיים בו. לצערי, כנופיות מכפרים שכנים בתוך שטח ישראל הפכו אותנו למטווח חי ויורות לעברנו מתי שמתחשק שלהן. אנו מגלים אמפתיה רבה מהמשטרה אך לצערי היא לא מספקת ולא פותרת את בעיית הביטחון הקשה שאנו סובלים ממנה. לא יעלה על הדעת שילדים ישראלים בעמק יזרעאל יחיו בסכנת ירי מתמדת, לא מקובל עלינו שגן ילדים יהפוך למטרה חיה עבור עבריינים, זכותנו לקבל את אותם תנאי ביטחון והגנה שמקבלים ילדי תל אביב", סיכם הלר.
"המצב בסוף השבוע היה מטורף, זה התחיל ב-23:00 בלילה ביום שישי, דיווחנו והגיעה המשטרה ובשבת שוב התחילו היריות, הכדורים שרקו לנו ליד האוזניים, הירי נשמע קרוב, הייתה תחושה שמסוכן לצאת מהבתים", תיאר חבר קיבוץ גבעת עוז.
גיל ליןגיל ליןצילום: שרון צור
נווה באום, תושב קיבוץ גבעת עוז, שחייו ניצלו בנס סיפר: "טיילתי ביום שישי בלילה עם הכלבות שלי והירי שרק ליד האוזניים שלי, היה ממש מפחיד. קראתי לכלבות שלי וחזרתי הביתה, זה היה עלול לפגוע בי והתחושה לא טובה בגלל הירי הלא חוקי".
גיל לין, ראש המועצה האזורית מגידו, מסר בתגובה: "מדובר באירוע חמור שחצה את הקו האדום מבחינתנו, רק בנס לא נפגעו חברי הקיבוץ או הילדים שלנו. הגשתי תלונה חריפה למפקד משטרת אום אל פחם ולראש מועצת מעלה עירון, שמקרים כאלה לא יישנו, לא נאפשר פגיעה בביטחונם ובאיכות חיי תושבינו".
מהמשטרה נמסר בתגובה: "הוגש דיווח והנושא נמצא בבדיקה".